Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2014 om 21:53 #17631008
@ freek Zaterdag !
Druk druk op het werk en nog met diverse dingen aan het uitmeten bij de Manta 16v , t gaat nog niet zoals IK wil
:jerryDie actuator mag dan evt. deze kant wel op :D
Verder heb ik nog weinig ervaring met turbo motoren maar aldoende leert men …
Uitlaat word idd 63,5 mm compleet met simons dempers.
Ga me eerst focussen op een goed lopende motor dan kunnen we de rand zaken als lagers/kogels en rubbers nog wel eens gaan bekijken :afro16 januari 2014 om 20:09 #17631009moet je nog ff geduld hebben met die actuator.
zal begin feb. worden ;)18 januari 2014 om 18:45 #17631010Heb nu 1 keer de simons uitlaatdemper ”handy” die komt als laatste demper zodat er nog een soort van sierstuk op kan TZT.
Welke demper zou ik als beste ook qwa geluid in de tunnel kunne plaatsen : De tubex ?
Of een ovale versie om het geluid te ”dempen”
Wil er geen herrie bak van hebben namelijk.
Met een schuin oog kijkende naar miss nog een keer apk en verzekeren ;)18 januari 2014 om 22:53 #17631011Neeeeeeeee niet de handy! :jerry
Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….
En ik wordt gek van de herrie !
Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.
19 januari 2014 om 00:05 #17631012Je vergeet dat het hier om een turbo gaat….
Een auto met turbo produceert veel minder geluid dan een non-turbo.
Ik denk dat je met de 2 dempers van je plaatjes wel goed zit hoor.
19 januari 2014 om 08:41 #17631013Hey, hoe gaat het met je projecten.
nog bij de kadett geweest?
kan ik een planning maken wanneer ik de voorkant kan demonteren, hij moet ook nog terug naar de spuiter.
Ik hoor het wel van je.groeten.
19 januari 2014 om 18:32 #17631014Ik weet ook wel dat een c20let minder herrie maakt dan mijn c20xe met ITB’s.
De Simons Handy demper is echter maar een klein rotding en dempt gewoon te weinig als je geen herriebak wilt hebben.
Knap dat je aan de hand van een plaatje zoiets in kan schatten. :thumb
@sjoerdie wrote:
Je vergeet dat het hier om een turbo gaat….
Een auto met turbo produceert veel minder geluid dan een non-turbo.
Ik denk dat je met de 2 dempers van je plaatjes wel goed zit hoor.
20 januari 2014 om 17:50 #17631015Ik heb er 3 van die korte onder zitten, en met de herrie valt het wel mee.
groeten.
26 januari 2014 om 22:18 #17631016Zoo weer een update king:
Plat stalen vliegwiel besteld bij CCC-motorsport weegt 4.5 kilo.
Ook bij behorende c20xe sachs performance drukgroep tot 420nm !
De starre 5 puks omp sinterplaat had ik al :agentFoto’s volgen wel als de delen binnen zijn :P
26 januari 2014 om 22:30 #17631017Ja knap he…..bijdehandje :puke
Ik zeg het niet voor niks.
Zelf ook enige ervaring met Simons dempers, zowel bij geblazen als ongeblazen blokjes.@lenn0 wrote:
Ik weet ook wel dat een c20let minder herrie maakt dan mijn c20xe met ITB’s.
De Simons Handy demper is echter maar een klein rotding en dempt gewoon te weinig als je geen herriebak wilt hebben.
Knap dat je aan de hand van een plaatje zoiets in kan schatten. :thumb
26 januari 2014 om 22:55 #17631018Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .
Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau
Ga effe lekker een snickers eten ofzo.
” :puke “”
:sleeping
26 januari 2014 om 23:00 #17631019haha :afro
Nou heren ga nou geen ”ruzie” maken over het toekomstige geluid waar IK last van ga krijgen of juist niet :P
Bij de een is 90 db hard en bij de ander is 75 db al te hard king:
27 januari 2014 om 15:26 #17631020@lenn0 wrote:
Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .
Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau
Ga effe lekker een snickers eten ofzo.
” :puke “”
:sleeping
:thumb :thumb
Bedankt voor je compliment, kan ik wel waarderen :thumbup27 januari 2014 om 19:33 #17631021Heb je ook een sterker druklager besteld?
zo ja, waar? Ik moet ook nog eens ene kopen namelijk27 januari 2014 om 22:12 #17631022Uhm ja dat wou ik wel maar bij ccc-motorsport geven ze aan dat er geen versterkt druk lager is cq nooit is geweest. :wtf
Lijkt me gewoon een calibra tubo druklager tot 450 nm ! Zie ook onderstaande linkhttp://ccc-motorsport.de/shop/3467/222/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-0-i-16v-110kw-150ps-c-20-xe-bj-06-1990-02-1994/zf-sachs-ausr” onclick=”window.open(this.href);return false;ücklager-opel-1-8i-2-0i-16v-gsi-turbo-1-7td-3151809002-detail
Maar ik druk dr wel eerst een stalen versie in i.p.v. een plastic ”ding”. boor ik ff gaatje in de bak zodat ik met evt. als druklager lawaai gaat maken een beetje kopervet erin kan spuiten :hmmz
28 januari 2014 om 07:18 #17631023http://www.ebay.com/itm/QTP-QTEC33-Oval-Low-Profile-Electric-Exhaust-Cutouts-4-Bolt-Flange-W-Turn-Down-/201016471134?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2ecd83ee5e&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is toch een goeie oplossing ipv dempers eruit halen??
ik had zelf er eerst ook eentje, maar die paste niet in de tunnel onder me wagen.
zit nu beetje rustig te kijken naar zon ovale.28 januari 2014 om 19:58 #17631024@Noordpoolgsi wrote:
Uhm ja dat wou ik wel maar bij ccc-motorsport geven ze aan dat er geen versterkt druk lager is cq nooit is geweest. :wtf
Lijkt me gewoon een calibra tubo druklager tot 450 nm ! Zie ook onderstaande linkhttp://ccc-motorsport.de/shop/3467/222/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-0-i-16v-110kw-150ps-c-20-xe-bj-06-1990-02-1994/zf-sachs-ausr” onclick=”window.open(this.href);return false;ücklager-opel-1-8i-2-0i-16v-gsi-turbo-1-7td-3151809002-detail
Maar ik druk dr wel eerst een stalen versie in i.p.v. een plastic ”ding”. boor ik ff gaatje in de bak zodat ik met evt. als druklager lawaai gaat maken een beetje kopervet erin kan spuiten :hmmz
Volgens mij moet er wel een versterkte zijn als ik me niet vergis.
heb er nu een standaard in maar die maakte na een half jaar al geluid :shock:29 januari 2014 om 08:07 #17631025nogmaals de vraag.
wat is er versterkt aan de versterkte versie?
ik geloof er geen donder van want er is niks te versterken. want grotere lagers passen er niet in en de rest is maar een statische passing.ben nog maar 2 typen druklagers voorbij gekomen bij deze motoren. de plastic type die bij de cheap ass koppelingsetjes zit. en de gewone originele stalen waar ze origineel ook mee geleverd zijn destijds.
als ie na een halfjaar/weinig km’s al lawaai maakt heb je of een defecte diafragma die de druklager opvreet. of koppelingskabel te strak afgesteld gehad. waardoor de lager veel meer belast word.
29 januari 2014 om 14:13 #17631026of iemand die met zijn voet op het koppeling-pedaal rijdt ;)
29 januari 2014 om 21:53 #17631027sw16v, met wat voor een lager rij jij dan?
aangezien die ze wel aardig op de kloten krijgt (met sprinten) is dat voor mij ook wel een goede optie :thumbhij staat gewoon goed afgesteld en ben absoluut geen pedaalridder.
misschien gewoon domme pech. drukgroep is ook in orde1 februari 2014 om 11:28 #17631028Update :P
Wastegate actuator is WEL heel hij veert gewoon in en hoor geen gerammel … (mijn visie van dat iets kapot is of niet :jerry )
De motor loopt nu ook al MET luchtmassa meter king:Zag wel de rode stekker achterop het blok losliggen van de Knock knock sensor :hmmz :wtf (onregelmatig lopen ???)
Verder loopt die redelijk stationair hij bokt wel als je gas wilt geven maar dat ligt denk ik voor 90 % aan het 48mm uitlaatsysteem.
En er zitten bougies in met 4 electroden … liever 1 goede sterke vonk van Ngk bougie’s lijkt me beter. :agent
Koppeling en vliegwiel komen eind volgende week binnen :afro:afro Ben al iets beter te pas dat het blok nu met LMM loopt.
Ik duik de schuur weer in Manta manta :thumbup
1 februari 2014 om 12:05 #17631029@lenn0 wrote:
Neeeeeeeee niet de handy! :jerry
Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….
En ik wordt gek van de herrie !
Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.
Ik heb nieuws voor jullie allebei… Zo’n Tubex ertussen doet geen flikker.
Filmpje met wat vrienden gemaakt vorig jaar.. mijn corsa is echt niet tof zo luid. Met tubex en handy.
http://vimeo.com/45872542″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 februari 2014 om 12:33 #17631030Ghehe die 00-ktk-4 supra komt volgens mij hier bij Auto Theussing weg ofniet ?
Zag zón sticker op de achterste zijruit wat me bekend voor kwam :jerry
Dus als z’n tubex en handy volgens jou teveel geluid is , wat raad je dan aan ?
Ooit onder mn corsa 2.0 16v ook een groep a gehad met zelf gemaakte dempers dat was al geen porum 105 db :hmmz1 februari 2014 om 14:35 #17631031Nee dat niet , hij heeft hem zelf door een toko uit de UK laten halen. SW performance dacht ik.
Ik heb geen ervaring met de Tubex op een LET, enkel op de c20xe en dat hoor je wat voor takkeherrie dat is.
Echter denk ik wel dat de turbo veel geluid tegenhoud dus dat je met je keuze redelijk stil bent.Ik heb eerst met enkel de einddemper gereden, met de Tubex is het geluid wel veranderd, maar nog steeds een behoorlijke dosis geluid.
1 februari 2014 om 14:41 #17631032Ik heb wel eens een tubex weggehaald, maakte best wat verschil, al weet ik niet meer of het meer de klank was of het aantal decibel…
Offtopic, welke dam is dat ook al weer in het filmpje mayhem?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.