astra f c16nz start niet meer (vonkt niet)(loopt weer fijn!)

Forumindex Forums Modellen Astra astra f c16nz start niet meer (vonkt niet)(loopt weer fijn!)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252139
    Astra F Vaassen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 February 2010

      Hallo,

      Mijn altijd betrouwbare astra f start niet meer, motor draait wel rond maar slaat niet aan. paar dagen terug deed die ook al raar toen moest ik drie keer opnieuw starten voordat die aansloeg. dacht eerst aan een slecht werkende brandstofpomp maar die hoor je wel zoemen. Bougie eruit maar vonkt niet en vanaf bobine naar kabel verdelerkap slaat geen vonk over. Jaar terug ongeveer heb ik verdelerkap rotor bougiekabels vervangen. Het grootste probleem is dat ik in limburg opvakantie ben en dicht bij apeldoorn woon, rond de 130km van huis :swear. Ben geen lid van anwb helaas maar denk dat hun ook weinig kunnen doen dan afslepen. Heb niks geen gereedschap hier dat is helemaal balen. Wat moet ik doen, wel anwb bellen en veel geld neerleggen?

      #18065283
      Arjen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Misschien een bobine halen op de sloop en bij de Gamma wat goedkoop gereedschap kopen?

        #18065284
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Dichtstbijzijnde garage bellen en hopen dat ze op locatie iets willen vervangen en anders sleepje naar die garage vragen en daar laten reparen?

          #18065285
          Astra F Vaassen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Ja een garagee hier in de buurt gaat zo los dus even proberen daar. Het is wel een afgelegen gehucht hier en er zit vrijwel niks helaas…

            #18065286
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Waar ergens zit je in Limburg.
              Mijn dochter woont in Brunssum , en er zullen ook vast wel meer leden zijn die in Limburg wonen.

              #18065287
              Astra F Vaassen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2010

                Heel aardig van je maar mijn vader had gratis een bergingsbedrijf geregeld en ze hadden even gekeken. net als wat wij al zagen dat de ontsteking waarschijnlijk kapot is want het is allemaal roestig enzo ook in de verdelerkap roest. ben nu opgehaald dus ga d auto npg ophalen en dan ontsteking vervangen als dat het probleem is.

                #18065288
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  Mooi dat je Pa wat heeft kunnen regelen.
                  Nu maar hopen dat het de ontsteking is , in ieder geval succes met de reparatie.en dat je weer snel kunt gaan rijden :thumbup

                  #18065289
                  marco_tds
                    Lid sinds:
                    13 May 2012

                    In de verdelerkap bij de delco bij een 1.6 zit er zo een module, kijk ook is of deze module niet geoxideerd is, want deze kan ook voor veel ellende zorgen..

                    #18065290
                    Astra F Vaassen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2010

                      Dankje blue-dragon! En ja die module kan het ook zijn ja marco_tds, zal er op letten.

                      #18065291
                      Astra F Vaassen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        auto loopt weer en rijd beter dan ooit tevoren! Vooral met overschakelen een stuk soepeler. Ontstekingsmodule was kapot.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.