Astra F automaat met DC 38 storings-code.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F automaat met DC 38 storings-code.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212612
    Asama
      Lid sinds:
      30 September 2009

      Hallo allemaal,

      Mijn naam is André uit Emmercompascuum en ik ben zins 1 september in het bezit van een Astra F Sedan C1.4SE Automaat van 7 mei 1993.

      Direct bij aankoop zat deze storing erin… een lampje op het dashboard gaat knipperen wanneer hij naar de 3de versnelling gaat schakelen en als je stopt en dan gaat hij niet weer naar zijn 1ste versnelling en moet je optrekken van de 2de… Ben bij de Opel dealer in Emmen geweest en die leest de storings-code DC 38 uit… wat staat voor transmissie-ingangstoerental… en voot de defectoorzaak staat er dan stroomkring onderbroken.

      Er is al een andere keuzehendelpositieschakelaar opgekomen maar daar is het niets anders van geworden… hij geeft niet altijd de storing de ene dag wel en da andere weer niet… heb alles stekkers al los gehad en ingespoten met contactspray en toen heeft hij een week die storing niet gehad maar nu wel weer.

      Wie o wie weet waar ik het moet zoeken?

      Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Groetjes André.

      #17529294
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        code opgezocht.

        en geeft aan: transmissie snelheids (toerental) sensor geen signaal.

        mogenlijke oorzaken, tranmissie snelheids sensor / bedrading van deze sensor.

        Willem

        #17529295
        Asama
          Lid sinds:
          30 September 2009

          Hallo Willem,

          Bedankt voor je antwoord ik heb gekeken en er zijn 2 die het kunnen zijn denk ik… Ik had een foto ervan gemaakt maar het lukt me niet die toe te voegen… ze zien er gelijk uit en met een boutje zeskant 10 mm vast… de één zit links tegen de bak aan en de tweede zit wat meer naar beneden en naar rechts. Kan ik die dan zo los halen zonder dat de olie uit de bak loopt? Ik heb wel een vraagbaak maar daar staat vrij weinig in van die automaat-bak helaas.

          Alvast bedankt, André.

          #17529296
          Asama
            Lid sinds:
            30 September 2009

            Welke is de toerental sensor A of B en kan ik die er zo uithalen zonder dat de olie uit de bak loopt?… alvast bedankt voor het antwoord.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.