Astra F 97 Db-waggel

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra F 97 Db-waggel

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225066
    robertzone
      Lid sinds:
      9 December 2007

      Hallo allemaal,

      Ik ga ook mn project hier maar es neerploffen.. valt wel wat in het niet bij de andere maar misschien leuk om ook eens een ‘audio-project’ erbij te hebben :P

      Mijn naam is Robert, 21 en woon in Zeeland. Voorheen had ik een witte a-corsa welke bij sommigen misschien wel bekend is
      Foto :

      Helaas is deze op de schroothoop beland (na strippen) wegens teveel roest en een hoge kmstand (250.000). Opvolger : Een astra f uit 97 met 140.000 op de teller

      Zo heb ik hem aangekocht, met velgen en scheve uitlaat.

      #17717116
      robertzone
        Lid sinds:
        9 December 2007

        Eerste update waren angeleyes vanvoor :

        Ook een rieger grill ipv grill op de foto (foto volgt)

        Daarna de audio van de corsa ingebouwd :

        een verdienstelijke 3de plaats gehaald bij een emma-wedstrijd was het resultaat.. let wel in de entry klasse :P

        Toen heb ik me wat verdiept in de carpc’s.. Dus vervolgens met een oude laptop en een touch-screen een leuk systeempje opgezet en ingebouwd. Gewoon windows xp.. en je kan muziek lusiteren (40gb harddisk vol) of dvd’s kijken. Ook draadloos internet werkt :P

        En dan was het toch tijd om meer richting Espl te gaan, dus er moest wat zwaarders komen.
        Te verstaan een 18inch ascendant audio chaos woofer.

        Deze word gevoed met een Steg K2.04 versterker:

        Nu ben ik dus bezig met de juiste kist en poort te bouwen.. ter impressie van de grote een foto van de eerste kist :

        een gesloten kist in dit geval nog. Hier ben ik nog mee bezig, dus foto’s e.d. volgen :P

        Naast de audio update’s ook nog wat uiterlijke update’s :

        Achter _+ zijruiten geblindeerd. Toch wat veiliger gezien het materiaal wat er achterin ligt.. zie je nu niet zo goed :D


        Dakje laten beplakken met een sticker, erg mooi resultaat al zeg ik t zelf.

        #17717117
        teungts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          leuk een db auto:thumbup

          maar wat zijn de waardes van de woofer en versterker. vin maar een kleine magnet onder de sub

          #17717118
          CORSA2L16VALVE
            Lid sinds:
            30 June 2004

            meestal haal je ook meer als je de woofers naar achter richt. En het is maar hoever je wil gaan met DB. haalde vroeger uit een magnat supreme 3000 (30″) even 143db.

            #17717119
            bipsus
              Lid sinds:
              11 February 2007

              Dakje is wel gaaf zo!

              #17717120
              cooperdude
                Lid sinds:
                18 October 2006

                Whooow, die IronCross :wors:wors:wors

                #17717121
                robertzone
                  Lid sinds:
                  9 December 2007

                  dank voor de positieve reactie’s.

                  Mij is verteld over de stand van de woofer dat ie het beste naar boven kan (aangezien bij mn astra er wel bijzonder weinig ruimte is om hem naar achter te richten).
                  Zo kan het geluid via de achterruit zo naar voren gebogen worden.

                  De versterker levert 1400watt rms @ 4ohm op dit moment.. Mocht ik nog overstappen op een woofer die op 2ohm kan kan ik het uitgangsvermogen van 2400watt rms gebruiken.

                  de Woofer heeft de volgende waardes :
                  -800watt rms (middelste woofer uit het ascendant assortiment)
                  xmax van 21mm
                  91.4 / 91.6 1W/1m

                  Verdere info :
                  http://www.ascendantaudio.com/chaos.php

                  Het liefst zou ik ook voor de mayhem of de smd gaan, maar die zat net even niet in het budget :angel

                  #17717122
                  robertzone
                    Lid sinds:
                    9 December 2007

                    Weer een update na een aantal koude dagen kon ik de garage in voor een weekje om de kist te verbouwen :).

                    Hier wat foto’s :

                    Beginsituatie :

                    Zoals te zien is de poort veeelste klein. Deze heb ik een half jaar geleden met 0,0verstand van poorten en frequentie’s gebouwd. Het resultaat was dat de sub zijn druk totaal niet kwijt kon en op hele rare frequentie’s liep te pieken.
                    Daarnaast was de kist (22mm mdf) niet stevig genoeg, deze bewoog aan alle kanten en in verloop van tijd kwam zelfs de bovenplaat los. (je kon er je pinpas tijdens het spelen vrij door bewegen :P).

                    Vervolgens een poort gebouwd die voor mij berekend was :

                    Deze poort is nog niet optimaal op de foto’s. Ondertussen zijn alle ‘uitstekende rechte delen’ met de frees rond gemaakt.

                    Toen was het tijd voor verstevigingen zodat de kist niet kan gaan bewegen. Dit in de vorm van op maat gelaste buizen met een basisplaat :


                    Ook de gehele kist + poort heb ik met jachtenlak(lekker dik) ingesmeerd. Dit zou ervoor moeten zorgen dat er een flow in je kist komt en dat het mdf de toon niet ‘opzuigt’.

                    Vervolgens was het tijd om de bovenplaat te maken. Helaas was ik zo op dreef dat ik daar niet zoveel foto’s van heb :angel
                    In ieder geval is deze nog eens verstevigd met ene extra 22mm plaat aan de onderzijde totaan de poort.


                    Ook hier heel wat schroeven om te voorkomen dat hij loskomt :P

                    Momenteel staat de kist er weer in, en is t nog even een kwestie van alles weer terug aansluiten.
                    En dan maar wachten tot er weer een meting plaats vind :D

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.