Astra Coupe – raam zit vast

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Coupe – raam zit vast

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221683
    Roopesh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2008

      Hoi,

      ik heb een Astra coupe 1.8 16V uit 2000.
      Bij de coupe’s is het zo dat je raam een stukje naar beneden schuift zodra je de deur opent, en als je de deur sluit, schuift dat raam weer naar boven.

      Op de een of andere manier is er bij mij aan de bestuurderskant het raam al naar boven geschoven voordat ik de deur had gesloten. Dus ik kreeg heel de deur niet meer dicht, omdat het raam tegen de rubbers aankwam.

      Bij de garage gebracht, die heeft het raam naar beneden geschoven en vastgelegd, zodat hij niet meer beweegt.
      Alleen het probleem is dat ik heel dat raam niet meer kan gebruiken, hij gaat niet meer open en dicht.
      Nu hebben die mensen van diezelfde garage er vandaag naar gekeken, maar ze weten niet wat het is.
      De motor blijkt in orde te zijn. Ze hebben naar de dealer gebeld, en die zegt heel makkelijk dat alles vervangen moet vervangen.. Die motor, een raammechanisme en een bepaalde sensor. Maar dat grapje kost mij 480 euro.

      Weet iemand wat het zou kunnen zijn en waar ik evt nog naar kan kijken?

      Bedankt alvast.
      Roopesh

      #17679196
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        check het schakel relais eens , wil welleens de geest geven namelijk.

        motor doet het dan gewoon , er staat spanning op de stekker maar er gebeurd niets als dit aangesloten zit..

        dit komt omdat er dan geen HOOG spanning(om het zo maar even te noemen) geschakeld word door het relais en wat er gemeten word is enkel het schakel stroompje .

        ga hier maar eens mee naar de garage , kijken wat ze hier mee kunnen.

        mvrg Rob

        #17679197
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          is contact zoeken met sloperij kleingunnikkenwiek en vragen of ze zo,n ding hebben staan ,,zo ja het schakelralais kopen wat het mecaniek aan stuurd inderdaad is het mogenlijk dat het raam mechaniek gewoon goed is ..

          bij de Vod speeld men gewoon op safe vervang de hele zooi en klaar klant betaald !!

          bert

          #17679198
          tmug
            Lid sinds:
            4 July 2007

            Mmm ,deurschakelaar al gechekt?

            #17679199
            bjornspiering
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2009

              klinkt interessant :D in mijn geval wat is er dan aan de hand? mijne gaat wel naar beneden en boven maar wil die niet automatisch ook niet met het instellen enzo of inleren. vindt het best wel irritant de passagierzijde heeft het alleen.

              #17679200
              Roopesh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2008

                bedankt voor jullie reacties…
                Ik was echter al bij de garage geweest, en toevallig konden ze voor niet zo veel geld een tweedehands complete motor en noem maar op krijgen.

                Ze hebben dus alles vervangen, en ik ben maar al te blij dat het raam het weer doet.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.