Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra blijft moeilijk lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2012 om 18:53 #18083821
@soepkiepe wrote:
vooral dat stuk achter de lmm cirkel.
dus die waar verder geen rondjes bij staanDie willen nog wel eens gaan scheuren inderdaad. Heb ik met mijn Calibra (zelfde motor) ook gehad.
En als je met remmenreiniger heel het inlaattraject langsgaat, maakt de motor dan meer toeren?
18 december 2012 om 19:17 #18083822luchtslang zal geen probleem in zitten.
zelfs zonder die slangen start hij gewoon hoor.luchtmassa meter geloof ik niet.
denk toch echt ontsteking of kat.18 december 2012 om 19:20 #18083823Het kan ook de lambda sonde zijn, daardoor kan je motor ook raar gaan lopen.
18 januari 2013 om 08:06 #18083824We zijn inmiddels weer een maandje verder en we hebben nog steeds gezeik met onze opel.
Een vriend van ons heeft een opcom gekocht en daarmee de auto uitgelezen. Gaf een storing aan in de krukassensor. Deze hebben we laten vervangen. Helaas geen resultaat. Ook een andere zwaardere accu in laten zetten. De auto blijft moeilijk lopen……grrrr
Als je de auto start begint de toerenteller meteen behoorlijk te schommelen. Na een hoop geschommel blijft hij rond de 800 toeren lopen.
Zodra je gaat rijden en je moet afremmen begint de toerenteller weer meteen te schommelen. Vaak schiet hij onder de 500 toeren waardoor hij meteen afslaat.Wie weet wat er nog aan de hand kan zijn? Wij weten echt niet meer wat er met de auto is. Het kost ons handen vol geld zonder resultaat. Zitten er al over na te denken de auto te verkopen.
18 januari 2013 om 14:57 #18083825Is het gasklephuis al is schoongemaakt en dan vooral onder de gasklep .
Het verhaal wat ik lees komt mij bekend voor , probleem kan ook wel is aan de ECU liggen.
18 januari 2013 om 16:18 #18083826Ik zou toch eens een Siemens luchtmassameter proberen!!
Is met testapparatuur niet te zien dat hij stuk is, maar is het stiekem toch.
18 januari 2013 om 16:41 #18083827@Blue-Dragon wrote:
Is het gasklephuis al is schoongemaakt en dan vooral onder de gasklep .
Het verhaal wat ik lees komt mij bekend voor , probleem kan ook wel is aan de ECU liggen.
Vorig jaar is er een nieuwe ingegaan. Pas geleden is hier opnieuw naar gekeken, zag er nog erg schoon uit.
Vrees ook dat het toch de ECU is.18 januari 2013 om 18:33 #18083828Ook daar is wel wat mee te doen.
Passen namelijk meerdere ECU ‘s op van andere type motoren.
Van een x20xev en x20xer zijn dezelfde ecu’sWel moet die zijn afgemeld van de motor waar die vanaf is gekomen en moet die weer worden in geleerd in jou auto.
En als je een ecu neemt met de daarbij behorende immobilizer en de transponder van de sleutel.
Als je die onderdelen monteert loopt de motor ook gewoon weer en dan is het hopen dat het aan de ecu heeft gelegen.Dit is een goedkopere oplossing als dat je een hele nieuwe ecu moet gaan kopen.
En je kunt hem ook laten repareren word tegenwoordig ook veel reclame voor gemaakt kosten ongeveer 300euro.Ook kan het zijn dat er een massa probleem is ontstaan in de ecu die naar de LMM loopt.
Moet je dit maar even doorlezen heb dit zelf al is toegepast en het werkte toen prima.
http://www.amtgarageforum.nl/opel/zafira/x18xe1-foutcodes-p0100-en-p0110-9357.html” onclick=”window.open(this.href);return false;19 januari 2013 om 14:48 #18083829@Blue-Dragon wrote:
Ook daar is wel wat mee te doen.
Passen namelijk meerdere ECU ‘s op van andere type motoren.
Van een x20xev en x20xer zijn dezelfde ecu’sWel moet die zijn afgemeld van de motor waar die vanaf is gekomen en moet die weer worden in geleerd in jou auto.
En als je een ecu neemt met de daarbij behorende immobilizer en de transponder van de sleutel.
Als je die onderdelen monteert loopt de motor ook gewoon weer en dan is het hopen dat het aan de ecu heeft gelegen.Dit is een goedkopere oplossing als dat je een hele nieuwe ecu moet gaan kopen.
En je kunt hem ook laten repareren word tegenwoordig ook veel reclame voor gemaakt kosten ongeveer 300euro.Ook kan het zijn dat er een massa probleem is ontstaan in de ecu die naar de LMM loopt.
Moet je dit maar even doorlezen heb dit zelf al is toegepast en het werkte toen prima.
http://www.amtgarageforum.nl/opel/zafira/x18xe1-foutcodes-p0100-en-p0110-9357.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dank je wel voor de info.
Moeilijke vraag misschien, maar hoe weten we zeker dat het de ECU kan zijn? Is dat ook te meten of zo?19 januari 2013 om 16:56 #18083830Door hem uit te lezen.
Maar zou dan eerst is kijken naar het massa probleem.
Wie weet is dan die storing wel verholpen.20 januari 2013 om 08:22 #18083831@Blue-Dragon wrote:
Door hem uit te lezen.
Maar zou dan eerst is kijken naar het massa probleem.
Wie weet is dan die storing wel verholpen.Gaan dat sowieso eerst proberen ja. De laatste keer dat hij uitgelezen is gaf hij alleen maar de krukassensor aan.
21 januari 2013 om 18:05 #18083832Kom deze net tegen op marktplaats mocht je hem nodig hebben zou ik er niet te lang mee wachten.
Het is er 1 van de X18Xe1 helemaal kompleet zoals ik eerder heb uitgelegd.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m636679302-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 januari 2013 om 10:37 #18083833@Blue-Dragon wrote:
Kom deze net tegen op marktplaats mocht je hem nodig hebben zou ik er niet te lang mee wachten.
Het is er 1 van de X18Xe1 helemaal kompleet zoals ik eerder heb uitgelegd.http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m636679302-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Thanx voor de tip.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.