Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra blijft moeilijk lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2012 om 15:26 #17253596
Hoi,
Al meerdere keren heb ik een topic geopend over onze astra. Nog even in het kort:
Hij loopt erg slecht stationair, en slaat vaak af als je het gas los laat terwijl hij langzaam rijd.
Als hij afslaat wil hij moeilijk starten, meestal na een keer of 5 tot 10 starten pakt hij hem pas weer.De auto blijft moeilijk lopen, als we heb bij de garage laten uitlezen komen er geen storingen naar boven.
Inmiddels hebben we al het een en ander vervangen:– gasklephuis
– egr
– bobine
– bougies
– nokkenaspositiesensorOp dit moment worden we er een beetje simpel van, meerdere keren bij de garage geweest en die weten het op dit moment ook niet weer.
Wie weet er nog wat het zou kunnen zijn?Groetjes
13 december 2012 om 15:34 #18083797misschien een vuile of slecht werkende injector.
of kapotte bougie kabels.13 december 2012 om 16:47 #18083798tja de laatste keer dat ik dit uvel heb verholpen zaten de bougie kabels verkeerd en zat de egr verkeerd afgedopt.
makelijk te zeggen kijken als alles vast zit en geen valse lucht aanzuigt ergens.wimv6 komt volgens mij ook uit de buurt bij jou .
dat is onze opel held :thumbup stuur hem anders een pm13 december 2012 om 17:34 #1808379913 december 2012 om 18:07 #18083800Vergeet er bij te zeggen dat hij soms heel moeilijk vooruit te branden is, kan het gas zowat helemaal intrappen en dan komt hij maar erg langzaam vooruit.
Wat me ook nog opvalt is dat hij wel heel erg veel verbruikt. Rij momenteel alleen maar kleine stukjes. Vanmorgen kon ik er nog 200 km mee rijden, moest een klein stukje rijden om mijn zoontje op te halen van school. Nog geen 4 kilometer gereden en kon er toen nog maar 145 km mee rijden. Erg veel verbruikt op dat ene kleine stukje dus.13 december 2012 om 18:29 #18083801@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.soms kan het helpen met injector reiniger is erg goed.
je kan ook je injectoren er uit halen en, kijken hoe het(sproeibeeld) is.
of de injector doormeten volt en, ohm per stuk met draaiende motor, ik weet niet precies wat de waarde moet zijn maar dacht iets van 12 ohm, als er 1 kapot is dan zal de waarde erg afwijken van de rest.
13 december 2012 om 18:45 #18083802@b07 wrote:
@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.soms kan het helpen met injector reiniger is erg goed.
je kan ook je injectoren er uit halen en, kijken hoe het(sproeibeeld) is.
of de injector doormeten volt en, ohm per stuk met draaiende motor, ik weet niet precies wat de waarde moet zijn maar dacht iets van 12 ohm, als er 1 kapot is dan zal de waarde erg afwijken van de rest.
Dat kan ik morgen nog wel eens proberen. Hopen dat daarmee het probleem verholpen kan worden. Bedankt.
15 december 2012 om 08:19 #18083803Schiet me ineens iets te binnen.
Onze Astra is begonnen met sukkelen toen we er een andere radio in hebben gezet.
Daarvoor hadden we een radio die op de stuurbediening zat. De nieuwe radio kregen we daar niet op gesloten.Zou het daar dan misschien nog in kunnen zitten?
Wat ook nog opvalt zijn de sleutels. Deze hebben altijd goed gewerkt, batterijen van beide sleutels laten vervangen en ze doen het steeds niet.
15 december 2012 om 21:08 #18083804Denk dan toch de radio er eens uit halen…
willem
16 december 2012 om 11:35 #18083805@Vanessa310 wrote:
Wat ook nog opvalt zijn de sleutels. Deze hebben altijd goed gewerkt, batterijen van beide sleutels laten vervangen en ze doen het steeds niet.
Astra G (bouwjaar 1998-2004) ?
Auto op contact zetten en dan met de leutel in het contact even op de knop “deuren op slot” drukken.
Op die manier synchroniseerd hij de sleutel met de auto en zouden ze weer vanouds moeten werken.16 december 2012 om 18:21 #18083806wat voor motor hangt erin?
laat de auto eens uitlezen bij een andere garage.
evt op de testbank17 december 2012 om 10:45 #18083807@wim-v6 wrote:
Denk dan toch de radio er eens uit halen…
willem
Hebben we geprobeerd maar geeft geen verschil helaas.
17 december 2012 om 10:46 #18083808@Juffer1 wrote:
@Vanessa310 wrote:
Wat ook nog opvalt zijn de sleutels. Deze hebben altijd goed gewerkt, batterijen van beide sleutels laten vervangen en ze doen het steeds niet.
Astra G (bouwjaar 1998-2004) ?
Auto op contact zetten en dan met de leutel in het contact even op de knop “deuren op slot” drukken.
Op die manier synchroniseerd hij de sleutel met de auto en zouden ze weer vanouds moeten werken.Heb ik al meerdere keren gedaan, kan ik de sleutel vervolgens 1 keer gebruiken en dan doet hij het weer niet.
17 december 2012 om 10:47 #18083809@robert_corsa wrote:
wat voor motor hangt erin?
laat de auto eens uitlezen bij een andere garage.
evt op de testbankZit een X18XE1 in.
Al meerdere keren laten uitlezen door verschillende garage’s, en tot op heden geeft er geen een, een storing aan.17 december 2012 om 18:57 #18083810je sleutel: batterij nog goed?
trek de min en plus eens los van de accu, daarna er weer op, sleutel resetten.
heb je je sleutel vaak bij iets wat magnetisch is? of een pin/bankpas? 1 keer kan al genoeg zijn, deze sleutels houden daar niet van. heb zelf ook een astra g gehad met dit probleem.x18xe1: ik zou het gaan zoeken in je ontstekking: slecht starten en lopen, hoog verbruik en niet vlot.
wat is de km stand? olie verbruik? rijd je met een open lcht filter? je kan kijken of het probleem in je kat zit.
als deze goed dicht zit, kan dit ook tot bovenstaande problemen leiden. trek je kat er desnoods tussenuit.18 december 2012 om 08:01 #18083811@robert_corsa wrote:
je sleutel: batterij nog goed?
trek de min en plus eens los van de accu, daarna er weer op, sleutel resetten.
heb je je sleutel vaak bij iets wat magnetisch is? of een pin/bankpas? 1 keer kan al genoeg zijn, deze sleutels houden daar niet van. heb zelf ook een astra g gehad met dit probleem.x18xe1: ik zou het gaan zoeken in je ontstekking: slecht starten en lopen, hoog verbruik en niet vlot.
wat is de km stand? olie verbruik? rijd je met een open lcht filter? je kan kijken of het probleem in je kat zit.
als deze goed dicht zit, kan dit ook tot bovenstaande problemen leiden. trek je kat er desnoods tussenuit.Batterij lijkt me nog goed, is pas opnieuw vervangen. Sleutel vind ik niet het grootste probleem, hoop duidelijkheid te kunnen krijgen waarom hij zo moeilijk loopt en waarom hij zo moeilijk start als hij af is geslagen.
De km stand is 120.000, hij verbruikt haast geen olie. Luchtfilter geen idee, is vorig jaar nog vervangen.
Kan de “kat” inderdaad wel eens nalopen.Lijkt soms wel of hij zich verzuipt….
18 december 2012 om 08:21 #18083812Ik zou de luchtmassameter eens vervangen…….
18 december 2012 om 17:10 #18083813@roger rabbit wrote:
Ik zou de luchtmassameter eens vervangen…….
Daar is naar gekeken, helaas zit het hem daar ook niet in. :(
18 december 2012 om 17:21 #18083814@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.Als je een benzineauto hebt en je hebt geen bougiekabels kom je geen meter vooruit… Of is er een nieuwe technologie waar ik niks van weet? :hmmz
18 december 2012 om 17:27 #18083815@jeroenk wrote:
@Vanessa310 wrote:
@b07: volgens mij heeft onze astra geen bogiekabels.
Een slecht werkende of vieze injector, kan je dat oplossen met injector reiniger?
@krasy: Alles zit netjes en goed vast en zuigt nergens valse lucht aan.
Wim komt helaas niet bij mij uit de buurt.Als je een benzineauto hebt en je hebt geen bougiekabels kom je geen meter vooruit… Of is er een nieuwe technologie waar ik niks van weet? :hmmz
Wat ik heb begrepen hebben we er geen ;)
Zou een bobinerail inzitten of zo iets.18 december 2012 om 17:37 #18083816heb je de slang van je luchtfilterhuis al eens bekeken? die dikke zwarte?
zitten daar geen gaten of scheuren in?
als daar scheuren in zitten zuigt hij valse lucht aan, gaat ie ook beroerd van lopen en langzaam optrekken.18 december 2012 om 17:51 #18083817@soepkiepe wrote:
heb je de slang van je luchtfilterhuis al eens bekeken? die dikke zwarte?
zitten daar geen gaten of scheuren in?
als daar scheuren in zitten zuigt hij valse lucht aan, gaat ie ook beroerd van lopen en langzaam optrekken.Bedoel je de carterventiliatie slang misschien?
Zoja, deze is vorig jaar bij de dealer vervangen omdat hij gescheurd was.18 december 2012 om 18:08 #18083818de dikste slang die je op de foto ziet, daar waar de rooie rondjes bij staan ;)
18 december 2012 om 18:21 #18083819Ik ga het doorgeven aan een vriend van me, hij kan daar wel ff naar kijken.
Thanx18 december 2012 om 18:49 #18083820vooral dat stuk achter de lmm cirkel.
dus die waar verder geen rondjes bij staan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.