Astra 2.2 DTR

Forumindex Forums Overige Op-Com Astra 2.2 DTR

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251255
    hafid
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Beste leden,

      Heb dus een Opcom, maar die laat even te wensen over.
      Mijn auto, een Opel Astra uit 2003 voorzien van een 2.2 DTR motor, geeft mij een reparatielampje ( auto met moer er in).
      Nu heb ik gisteren geprobeerd om met mijn eigen Opcom de auto uit te lezen, maar kennelijk werkt mijn module nu ineens niet meer. Hoor telkens een heel raar getik in het aparaat, waarna ik de melding krijg “Kan geen verbinding maken met de ECU.

      Nou is mijn vraag aan jullie, zou ik bij iemand even mijn auto kunnen, mogen uitlezen. Ik kom zelf uit Utrecht. Als er iemand uit deze omgeving komt, of uit Lelystad, en die vind het niet bezwaarlijk dat ik even mijn auto bij hem uitlees, dan ben ik hem/haar erkentelijk.

      Probleem wat ik dus nu met mijn auto heb is dat het reparatielampje gaat branden, waarna ik vermogen verlies (noodloop) en daarna gaat het lampje weer spontaan uit. Vermoed zelf ergens dat het mogelijk de LLM is of de EGR klep moet weer verschoond worden.

      Hoor graag van jullie wie mij uit de brand kan helpen, want wil de 400.000 km halen met deze auto. Sta nu op een mooie 352.250 km.

      Dank jullie wel alvast.

      MvG

      Hafid

      #18055042
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Het lampje met een sleutel erin heeft niks te maken met repareren. maar met start blokkering en transponders.

        Maar is het toevallig niet een motorlampje met een bliksum erin. Dat is namelijk het motormanagement. En dat kan van alles zijn. Daarom is het inderdaad handig om de auto te laten uitlezen.

        Met de Op-com dat er een geklik uit komt heb ik ook dat doet de Op-com als je naar verschillende uitlees menu’s gaat. Dan check de Op-com welke poort hij moet pakken en dat hoor je heel zachjes klikken zeg maar.
        Maar je kunt niet alles uitlezen dat verschilt heel veel in bouwjaar en uitvoering.

        Als je Op-com inorde is en de auto op contact hebt staan zou je eigenlijk de auto moeten kunnen uitlezen om de foutcodes te vinden. Er zijn dingen die je maar alleen kunt uitlezen als de auto aan staat weet alleen niet welke pecies.

        #18055043
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          @Dolby wrote:

          Het lampje met een sleutel erin heeft niks te maken met repareren. maar met start blokkering en transponders.

          Maar is het toevallig niet een motorlampje met een bliksum erin. Dat is namelijk het motormanagement. En dat kan van alles zijn. Daarom is het inderdaad handig om de auto te laten uitlezen.

          Met de Op-com dat er een geklik uit komt heb ik ook dat doet de Op-com als je naar verschillende uitlees menu’s gaat. Dan check de Op-com welke poort hij moet pakken en dat hoor je heel zachjes klikken zeg maar.
          Maar je kunt niet alles uitlezen dat verschilt heel veel in bouwjaar en uitvoering.

          Als je Op-com inorde is en de auto op contact hebt staan zou je eigenlijk de auto moeten kunnen uitlezen om de foutcodes te vinden. Er zijn dingen die je maar alleen kunt uitlezen als de auto aan staat weet alleen niet welke pecies.

          Lampje met de steek sleutel is dat er een storing in de motor zit.
          Het lampje met de bliksemschigt is storing in emisie systeem.

          En een knipperend steek sleutel of bliksemschicht is storing start blokering.

          #18055044
          Astravan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2012

            Autotje met steeksleutel is inderdaad het storingslampje, ik had dit probleem ook met mijn 2.0dti en dat betekende in mijn geval dieselpomp op zijn eind. Maar goed dat kan altijd anders zijn bij jou, wel inderdaad zo snel mogelijk uitlezen!
            Groetjes

            #18055045
            hafid
              Lid sinds:
              21 June 2010

              Hallo allemaal,

              Dank jullie wel voor het reageren.
              Maar is er iemand bij wie ik dus mij auto even mag/kan uitlezen……

              Om nou weer 50 euro bij Opel te storten……

              thnx

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.