Astra 2.0 DTI defect ventilatie

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2.0 DTI defect ventilatie

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227976
    MarloesD
      Lid sinds:
      3 November 2010

      Ik ben niet echt een leek, wat betreft auto’s, maar echt heel veel weet ik er ook niet van.
      Misschien hebben jullie dit probleem al wel vaker gehoord.

      Vorig jaar deze auto gekocht (astra, diesel, dti, uit 2002).
      Toen bleek dat ik het knopje dat aangeeft dat er alleen binnen geventileerd wordt altijd aan moest zetten. Dan besloegen de ramen niet. Het leek dus alsof het knopje andersom zat.
      Sinds vorige week beslaan de ramen constant, het maakt niet uit of ik het knopje aan of uit zet. Het lichtje op het knopje gaat wel uit en aan, maar er gebeurd verder dus niks.
      Ik baal er erg van, aangezien ik 2,5 u per dag in de auto zit, en nu dus continu een raampje open moet zetten.

      De garage gaat het de 25e maken, en hun zeggen dat het klepje niet mee werkt. Klinkt vrij logisch. Dit moeten ze maken onder de motorkap en ze weten niet hoe lang het gaat duren en wat de kosten zijn…

      Heeft iemand een idee?

      Alvast bedankt! Gr Marloes

      #17753588
      Dano1.6_8V
        Lid sinds:
        13 May 2010

        Pfff, ik ben niet echt op de hoogte van diesels, maar ik weet wel dat als de recirculatieklep bij mijn Astra G kapot is, ik dit kan doen door het handschoenkastje eruit te schroeven. dan kan ik er zo bij. Dus ik vind het gek als ze daarvoor onder de motorkap moeten zijn. Maar nogmaals: misschien verschil in diesel-benzine.

        En volgens mij kan het toch niet de hoofdprijs kosten om het te laten maken.

        Gr,

        Dave

        #17753589
        Astra F Vaassen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Ik heb dit probleem al heel vaak voorbij zien komen de laatste weken. Misschien even zoekfunctie gebruiken?:)

          Maar het kan dus zijn dat die daardoor de vochtige lucht van binnen blijft doorsturen dus komt er geen frisse lucht. Interieurfilter kan ook vochtig zijn of vies.

          #17753590
          Laagvlieger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Stelmotor van de recirculatie klep heeft de as dolgedraaid.
            Ding zit achter het dashboardkastje.
            Of as zien te repareren. Of recirculatieklep uitschakelen.
            Hoe? Stekker van de motor aftrekken.
            En dan de klep met een parker vastzetten dat hij gesloten blijft.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.