astra 1.6 16v sport

Forumindex Forums Techniek Ecotec astra 1.6 16v sport

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206324
    mark23
      Lid sinds:
      1 December 2007

      hoiii ik heb een vraag over mijn astra ik heb alles hier vanaf 2004 gelezen maar ik kom er nog niet uit wat er met mijn astratje aan de hand is. hij stottert vaak met hoge en lage toeren en in alle versnellingen. bij het optrekken in de 1 en 2 houd hij vaak in en maakt de uitlaat een vele hardere roffel. ben al bij de opel dealert in nijmegen geweest die zeiden dat het een temp sensor was.
      koste mij 140 eurotjes en er is niks veranderd behalve dan dat het mm lampje nu niet meer brand. maar waarom het inhouden het stotteren en die roffel ???? groetjesss mark

      #17369838
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        EGR klep Kapot.

        140 euro voor een temp sensor (is een onderdeel van 12 euro)

        en is zo vervangen.

        Willem

        #17369839
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Hoi Mark,

          EGR klep van een X16XEL kost inclusief (de) montage 150 euro.
          Tip : Laat gelijk je injectoren reinigenen door injectiereiniger direct door je injectoren te laten opzuigen. Dat hebben ze bij mijn Astra’tje ook gedaan en dat merk je direct ! Ik was in totaal 165 euro kwijt inclusief het demonteren en monteren van een nieuwe (gereviseerde) EGR klep.
          Klusje duurt +/- 5 a 10 minuten.

          Gr. Arjan

          #17369840
          mark23
            Lid sinds:
            1 December 2007

            okey bedankt voor de reacties.
            dus als ik het goed begrijp ben ik voor 300 euro klaar. rijd ie dan echt weer lekker soepel? want zoals t nu gaat is het gevaarlijk. k trok gister op ging een bocht in en toen schoot ie ineens vooruit. k lag bijna van de weg. kan niet eens links rijden bij een stoplicht omdat ik dan de kans heb dat iedereen me rechts voorbij rijd. :P

            #17369841
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Hoi Mark,

              Ik zou eerst eens beginnen om de EGR te laten vervangen. Kijk dan eens hoe de auto reageert. Ik denk zelf dat je al een hoop problemen daarmee oplost.

              Gr. Arjan

              #17369842
              gielio
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Origineel gepost door mark23
                k trok gister op ging een bocht in en toen schoot ie ineens vooruit. k lag bijna van de weg. kan niet eens links rijden bij een stoplicht omdat ik dan de kans heb dat iedereen me rechts voorbij rijd. :P

                Waarom komt me dit bekend voor?:hmmz iedereen haalt je in als de EPPC klep van mijn turbo ook kapot is (en vacuumpot EGR)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.