ashoezen

Forumindex Forums Modellen Corsa ashoezen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217663
    16v lorre
      Lid sinds:
      1 January 2005

      mag je de ashoezen om de homo s vastzetten met tyrips???????

      #17618278
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        De dunne kant zegmaar, durf ik wel met een tiewrap vast te zetten, maar de brede kant liever met van die stalen banden, die je erbij krijgt als ’t goed is.

        #17618279
        Corsa16V
          Lid sinds:
          26 January 2005

          Als je voor de APK bedoeld, ja dat mag. Zolang het deugelijk is bevestigd en niet lekt is het goed. Tyrap is deugelijk.

          #17618280
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Dat mag idd, gebruik dan wel fatsoenlijke kwaliteits tywraps….het liefste met die stalen clip er in.
            Goedkope troep trek je snel kapot als je er kracht op zet.

            #17618281
            TedMechanic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2007

              origineel gepost door Corsa16V
              Als je voor de APK bedoeld, ja dat mag. Zolang het deugelijk is bevestigd en niet lekt is het goed. Tyrap is deugelijk.

              Of het betrouwbaar is, is nog maar een tweede. Er zijn vaak genoeg mensen in de garage gekomen waarbij de hoezen met tiewarps vast zijn gezet die gewoon gebroken waren een gegeven moment.

              Gebruik liever gewoon de banden die erbij zitten, lekker straks zetten, komt niet meer los. Liever geen risico lopen.

              #17618282
              Corsa16V
                Lid sinds:
                26 January 2005

                Dat snap ik maar daar ging het niet om, mag het, ja het mag. Voor de APK mag het ook, ik zou het nooit zo vastzetten. En qua tyraps, als je gewoon de dikke goede pakt vind ik het knap als ze breken, die goedkope trekzooi die bij een trekhaak zitten als je die moet monteren breken al als je ze aantrekt.

                #17618283
                16v lorre
                  Lid sinds:
                  1 January 2005

                  ok bedankt voor de info zal ff kijken wat ik gebruik denk dikke goede tierips en tierips met stalen band heb ik nog nooit gezien

                  #17618284
                  16v lorre
                    Lid sinds:
                    1 January 2005

                    en hoe zet je die stalen clip vast kloten dingen krijg ze niet strak:hmmz:hmmz:hmmz

                    #17618285
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Ligt er aan welk soort je hebt…je hebt met al die gaatjes…en je hebt ze die je met specaal gereedschap moet aantrekken en omvouwen…

                      Ik ben tegenwoordig fan van de grote slangenklem……..Vooral met die knetterharde corsa C ashoezen. Die lopen altijd los aan buitenkant omdat ze niet van rubber zijn. Dus dat is dan de hoes vv voor een universele of een grote slangenklem

                      #17618286
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        Tyraps met een stalen vergrendelings lipje worden denk ik bedoeld dat zijn de betere en duurdere tyraps.

                        en vast zetten met tyraps is voor APK geen probleem ik heb zelfs al reparatie sets ashoezen gehaald waar zwarte tyraps bij zaten .

                        maar ik ga toch nog steeds voor de klemmetjes met die 2 pootjes en al die gaatjes als je die vast haakt met knijptang vast knijpen,, zitten ook bij de Spidan rep sets

                        dit zijn de klemmen die lorre bedoeld is zo,n klem met die gleufjes die je om die uitstekende pennetjes duwd en dan dat open O tje knijp je aan met een knijptang of zijknip tang dicht is dicht (standaard bij nieuwe hoezen) is hier mee bezig dus waarom hij deze niet gebruikt ??????????????

                        maar nogmaals tyraps is gewoon goed maar alsjeblieft niet uit het zakje van 500 stuks van de Kijkshop voor €2,50 die trek je met dit werk stuk .

                        bert

                        #17618287
                        TedMechanic
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2007

                          origineel gepost door Fearless
                          Ligt er aan welk soort je hebt…je hebt met al die gaatjes…en je hebt ze die je met specaal gereedschap moet aantrekken en omvouwen…

                          Persoonlijk heb ik de voorkeur voor die met allemaal gaatjes, die je spant met een nijptang. Lekker snel en makkelijk en er is geen twijfel of het goed vast zit.

                          Die andere die je moet omvouwen vind ik vreselijk irritant. Zeker ook omdat het vervangen van die hoezen al zo’n kutklus is met al dat vet wat alle kanten is op geslingerd. En als je dan nog zo moeilijk moet doen met die banden, die je eigenlijk niet vast krijgt op de manier die je wilt…

                          #17618288
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Het is iig het smerigste werk aan een auto..:P

                            #17618289
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              Je kunt het ook laten doen :P scheelt je een hoop vies werk :cool:

                              Ik doe het ook met tai-rips, behalve als ik een nieuwe hoes koop, dan gebruik ik die stalen dingen die je met een nijptang vast kunt zetten.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.