Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2010 om 18:56 #17577420
De wielen die je besteld hebt zijn erg mooi en de breedte/ET is helemaal perfect. Heb je bewust 16″ gekozen? In 17″ heb je veel meer bandenkeuze, zeker wanneer je nog een keer op slicks of track day banden wilt. In 16″ is de keuze erg beperkt, weet ik na lang zoeken. 205/45-16 is er wel in track day banden (Kuhmo v70A etc), maar dan houdt het ook al snel op.
Ik zit zelf te denken aan een set 8×17″ voor slicks, maar ik ben er nog niet uit welke het moeten worden. Met een ‘wens-ET’ van rond de 25 tot 30 is de keuze ‘erg’ beperkt. De meeste zijn ET35 :(
25 juli 2010 om 19:28 #17577421ja klopt. heb expres 16 gepakt omdat het voor mij vooral voor straat gebruik/plezier is. en ik vind 17 net iets te groot. de velgen die jij hebt heb ik ook voor gezocht, maar die hebben meerdere mensen. dit is net wat unieker, bedankt vor het compliment.
en over de et, klopt. zeer veer velgen zijn et35 of hoger, terwijl wij toch echt 30,27of 25 moeten hebben.
27 juli 2010 om 20:46 #17577422voorruit gang met de ascona:D:D
28 juli 2010 om 21:00 #1757742331 juli 2010 om 06:06 #17577424Hey Mats,ik zeg goed bezig!!!
ff een vraagje:ik ben beijna toe aan het uitlaat gedeelte
van mn ascona b c20let project.maar is de diameter van een
groep A uitlaat dik genoeg om goed met een c20let te rijden?
wat is jou mening??alvast bedanky.gr Rene:wors31 juli 2010 om 16:55 #17577425ik gebruik 2,5 inch volgens mij. 60/63 mm. ook groep a als ik me niet vergis!
4 augustus 2010 om 21:40 #17577426vandaag gewerkt aan de versnellingsbak tafel. ik was die speling en lange slag vort een beetje beu.
ik had al ooit bij een m3 gezien dat ze werken met een unibal en dan een stang erdoor waardoor je zelf je slag kan bepalen.ben dus opzoek gegaan naar een unibal die in het originele houdertje past d.m.v persen. dit gevonden en toen beetje gekeken hoe kort ik me slag kreeg. kwam er wel achter als hij te kort is dat je hem moeilijk in zijn vrij krijgt. dus na beetje meten en passen heb ik gepaste slag gevonden.
bij deze wat foto’s, tafel moet nog worden afgewerkt zo ook de pook.
mvg Mats
3e versnelling
4e versnellingslag is nu niet langer dan 5cm, terwijl deze eerst ruim 12 cm of meer was.
4 augustus 2010 om 21:44 #17577427Kan iemand mij aub vertellen hoe ik foto’s op het forum moet zetten? alvast bedankt..
4 augustus 2010 om 21:53 #17577428dan in formaat voor forums.
dan link hierheen kopieren in tekst vak. [img]ervoor%20en[/img] erna.4 augustus 2010 om 21:58 #17577429Goed bezig! Het gewricht waar de pook in scharniert zal zo wel geen speling meer hebben. Ik heb destijds versnellingspook van een BMW Z4 besteld via *bay. Hier is de kogel ‘berubberd’ en deze scharniert in een kunststof ‘kom’. Deze pook is onder de kogel ook een stuk langer wat resulteert in een veel kortere slag. De kunststof kom paste alleen niet in de stalen bus (waar jij een unibal in hebt gemaakt :thumbup). Ik heb er eentje van een stuk pijp nagemaakt in de BMW-afmetingen. Oh ja en ik heb de hoogte van het scharnierpunt aangepast (omhoog) zodat de schakelstang horizontaal blijft. Werkt bij mij tot nu toe ook goed. De speling die nog over is, zit in de scharnieren van de horizontale schakelstang, maar hier kan ik nog wel mee leven.
Ik heb ook al een aanbieder op *bay gezien die een set aanbiedt waarbij de pook rechtstreeks in de tunnel scharniert. Dit lijkt me niet zo’n goed idee, want mijn motor en bak hangen nog steeds in rubbers (wel harder), maar ik kan je verzekeren dat de bak ten opzichte van de tunnel nog steeds beweegt. Ik zou me voor kunnen stellen dat ie daardoor onbedoeld uit de versnelling springt.
4 augustus 2010 om 22:35 #17577430dankje, heeft wel ff wat uurtjes gekocht. ik heb geen speling alleen op die 2 stiften waar het schakelstangetje aan zit. daar moet ik nog iets op verzinnen.
ik weet van die m3, was wel een dtm. die had ook met unibal, plaat vast aan de auto en dan met een soort van rubber gewerkt. werkte ook goed.
bij mij laat ik de pook los van de carrosorie, dus zit echt alleen aan de bak, dus uit de versnelling schieten lijkt mij dan zo goed als onmogelijk. moet nog wel iets verzinnen om mooi aftewerken in de auto. ik denk aan een carbon plaatje. wel hou ik mijn oude vertrouwde ronde pookknop, want die ligt lekker in de hand.
na dinsdag meer foto’s.
gr mats
4 augustus 2010 om 22:43 #175774315 augustus 2010 om 06:41 #17577432je moet de link for forums 2 gebruiken bij imageshack
6 augustus 2010 om 13:23 #17577433Welke maat uniball is dat als ik vragen mag?
Moet zoiets binnenkort ook maken en ik denk dat dit de mooiste manier is.:thumbup
6 augustus 2010 om 17:23 #17577434gewoon de maat, die erin past. dus je moet dat gat opmeten, en dan daar een unibal voor halen. is engelse maat van een golf volgens mij
7 augustus 2010 om 19:18 #17577435origineel gepost door Rik Ophuis
Ik heb ook al een aanbieder op *bay gezien die een set aanbiedt waarbij de pook rechtstreeks in de tunnel scharniert. Dit lijkt me niet zo’n goed idee, want mijn motor en bak hangen nog steeds in rubbers (wel harder), maar ik kan je verzekeren dat de bak ten opzichte van de tunnel nog steeds beweegt. Ik zou me voor kunnen stellen dat ie daardoor onbedoeld uit de versnelling springt.
Ik kan je verzekeren dat het prima gaat ;)
8 augustus 2010 om 11:00 #17577436Dat hangt van wat meer dingen af…
Als de pook bv helemaal tot het uiterste naar voren gedrukt wordt in de derde versnelling(zover dat je niet verder kunt zelfs als er geen schakelstang aan vast zou zitten) en je geeft dan volgas dan kantelt de motor en dus ook de bak en dan zou je hem net uit de versnelling kunnen trekken.
In de meeste gevallen heb je wel enige speling en zal het niet snel gebeuren. Het asje onder de uniball verlengen levert ook meer speling op tegen bovenstaande, je beweegt de pook dan minder ver naar voren en achteren.
Zelf maak ik het ook aan de carrosserie vast, is gewoon makkelijker voor mij. ik heb trouwes ook erg stugge rubbers.
8 augustus 2010 om 19:00 #17577437Als de motor kantelt , zal ie hem niet zo snel uit z’n versnelling trekken. Eerder bij hard remmen
8 augustus 2010 om 19:18 #17577438Doe jij dat dan niet? ;)
Waar het om gaat is dat je wel een beetje speling moet houden met de pook om het te voorkomen.:angel
8 augustus 2010 om 21:17 #17577439origineel gepost door mr-turbo
Als de motor kantelt , zal ie hem niet zo snel uit z’n versnelling trekken. Eerder bij hard remmenHeb jij wel eens naar je versnellingspook gekeken wanneer je door de ‘Karussell’ rijdt op de Nordschleife (zelfs met harde rubbers) ;). Zonder rubbers (bijv nylon bussen) gaat er uiteindelijk iets stuk.
Met een sprintje hier en daar, of een slalom zal het misschien nog wel even goed gaan, maar ik blijf erbij. Ik ben er niet zo’n fan van om alles vast te zetten (en het scharnierpunt van de pook vast op de tunnel:cry)
9 augustus 2010 om 08:03 #17577440nou, niet om het een of ander , maar ik heb in een van mijn auto’s er een jaar of 15 mee gereden (120.000+km) en dat ging wel iets verder dan zo nu en dan een rondje op een circuit :P
laat ik zeggen dat ik nou niet echt zuinig op deze auto was.
Het grote voordeel voor mij was dat het vervangen van een type bak (en motor) voor een ander type in deze auto : 240 getrag -> 265 getrag -> bmw m3 -> getrag 265 -> getrag 18s – een stuk sneller ging met deze constructie.
en dat ging in combi met motorsport motorrubbers , maar we hebben het denk ik over sportieve toepassingen, dan ontkom je zowiezo niet aan betere rubbers.
je ook moet niet vergeten dat zowat bij ELKE voorwielaandrijver ook de pook aan de kas vastzit.
Ik zeg NOGMAALS dat het prima gaat, ik heb ermee gereden, en ik heb ook auto’s waar de versnellingspook op de bak zit.
Dus ik zeg het dus niet omdat ik nou toevallig alleen die combi heb, en niets anders geprobeerd – wat zovaak hier wel het geval is-maargoed, ieder het zijne…
9 augustus 2010 om 13:32 #17577441ik zet de bak vast aan de carrosorie met rubbers, maar de versnellingstafel zit los van de carrosorie, dus uit de versnelling springen lijkt bij mij onmogelijk. ik ben ht in dit geval met rik eens. en enige speling blijft het toch houden.
9 augustus 2010 om 16:58 #17577442origineel gepost door mr-turbo
je ook moet niet vergeten dat zowat bij ELKE voorwielaandrijver ook de pook aan de kas vastzit.
De meeste voorwielaandrijvers zijn kabelgeschakeld… dan heb je een flexibele bevestiging.
En degene met een stangen-geschakelde bak zie je de pook ook meestal wel aardig bewegen als je optrekt.;)
Zolang je beweging hebt in de motor en bak tov de pookbevestiging bestaat de kans dat je hem uit de versnelling stoot/trekt.
Maar gelukkig ging het bij jou wel goed….
19 augustus 2010 om 16:20 #17577443Remmen eindelijk binnen, deze zijn van een calibra, hierdoor past het bracket maar moet ik waarschijnlijk wel een adapter laten maken tussen naaf en schijf. ook schakelweg verkorting zit in de auto, moet nog een klein beetje worden afgewerkt.
bij deze wat foto’s
19 augustus 2010 om 16:36 #17577444zitten die remklauwen niet verkeerd om gemonteerd? namelijk links op recht en andersom.
aangezien je ze zo aan de bovenkant niet kunt ontluchten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.