Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 13:57 #17577294
origineel gepost door gonzo powerrr
origineel gepost door Jaccoooo
origineel gepost door gonzo powerrr
Wat de achterkant betreft moet hij lager staan dan voor dus zoals bij de Rally autos :thumbup
Dat hoort dus zokun jij ook vertellen waarom dat zo hoort,sommige ascona’s hangen inderdaad in de kont en de berijders ervan zeggen dat dat beter is,maar waarom is me nog nooit duidelijk geworden.
Dolf Dekking reed af en toe eens met een Ascona en die was van voren lager,en hij ging daar verschrikkelijk hard mee.
ik heb die van mij ong. waterpas gezetNou , ik heb eerst gereden met een Ascona die alleen aan de voorkant verlaagt was en de achterkant normaal maar die ging al bekant dwars als je een parkeervak uit draaide !!
Mijn interpretatie waarom voor hoger en achter lager beter gaat is niet zozeer de stand van de carrosserie.
Wanneer je voor verlaagt dan zit je vrij snel op de eindaanslagen te stuiteren (kijk maar eens met volle stuuruitslag hoe weinig veerweg je dan nog maar over hebt!). Ofwel voor moet ie gewoon niet te laag want dan houdt je te weinig veerweg over (met bikkelharde dempers en veren op een race-circuit is natuurlijk wel wat meer mogelijk).
Achter moet ie wat mij betreft zo laag mogelijk (op race-circuit!), gewoon om het zwaartepunt achter zo laag mogelijk te leggen (minder rollen).Je houdt dan inderdaad een auto over die wat achterover staat. Ook al zou de theorie niet kloppen, het werkt/voelt echt het beste zo:cool: !
2 januari 2010 om 16:47 #17577295origineel gepost door vectratinus
ja dat klopt meer grip hoeveel pk zit je nu met je ascona280 pk
wil richting 310 pk gaan.gr mats
en @ rik ophuis, ik heb bij mijn voortrein die ronde stoters, of het eind van je veerweg zeg maar, afgezaagd en een rond plaatje opgelast, zodat hij bij max in veren hier ook niet tegen aan komt. ook zijn mijn wielranden om gezet. ik heb voor de extra korte koni’s als ik max stuur, en max veer raken mijn banden de wielrand net niet.
en betreft achter, de mijne is niet super hard achter en springt niet.
3 januari 2010 om 08:44 #17577296lekker mats nog extremer dus je ascona ga zo door
5 januari 2010 om 19:29 #17577298bij deze de foto’s van hoe me auto nou is op een paar kleine dingen na.
oja, ik ga vrijdag nog naar iets leuks kijken, later meer!mvg Mats
5 januari 2010 om 20:48 #175772995 januari 2010 om 22:01 #17577300Mooi Mooi!
Had jij in de motorruimte op sommige plekken ook van die teermatjes zitten? Zo ja, zaten er nog lelijke plekken onder?
En wat voor grilletje is dat? Van Opel zelf?
5 januari 2010 om 22:15 #17577301ik vind het idee van sr striping met die stootranden erop goed gevonden!
en alles errond vind ik natuurlijk ook prachtig :)
5 januari 2010 om 22:17 #17577302origineel gepost door McLambo
Mooi Mooi!Had jij in de motorruimte op sommige plekken ook van die teermatjes zitten? Zo ja, zaten er nog lelijke plekken onder?
En wat voor grilletje is dat? Van Opel zelf?
ja gril is van opel zelf, gewoon zwart gespoten.
over de motorruimte, ik hebbe alle dempingmatjes, of tewel die teermatjes weg gehaald. ik had alleen een rot plekje bij mijn ruitenwisservloeistof bakje in het hoekje. oja achter de hoofdremcilinder heb ik het laten zitten
6 januari 2010 om 06:49 #17577303IK heb die matjes er ook nog inzitten, en rondom is het allemaal een beetje smutsig. Op een gegeven moment moeten ze er ook uit!
Het is net een prijzen show als je zo’n plaatje weghaalt. Spannend! king:
6 januari 2010 om 20:11 #17577304ga je naar iets leuks kijken grotere turbo of iets anders leuks
origineel gepost door asconac20let
bij deze de foto’s van hoe me auto nou is op een paar kleine dingen na.
oja, ik ga vrijdag nog naar iets leuks kijken, later meer!mvg Mats
7 januari 2010 om 16:29 #17577305iets anders leuks, een 2de auto namelijk.
7 januari 2010 om 21:20 #17577306wat voor speeltje komt er bij
7 januari 2010 om 21:30 #175773071 keer raden: opel agila met V8:wtf
7 januari 2010 om 21:31 #17577308Een Opel speedster…
8 januari 2010 om 18:23 #17577309opel kadett c coupe c20let!
8 januari 2010 om 18:32 #175773108 januari 2010 om 18:35 #17577311spec:
rondom schijven
gereviseerde motor:
– zuigers
– drijfstanglagers
– turbo
– c20xe inlaat en uitlaat nokkenas.
– grote intercooler.
– 75% sper diff 3:44
– r25bak
– corsa sport interieur.
– gte klok en meters.enz!
de motor word er morgen uitgehaald, alles word schoongemaakt en opnieuw ingebouwd.
wat denken jullie van de velgen?mvg mats
9 januari 2010 om 20:54 #17577312Velgen zijn leuk, maar niet met een LET… tenzij je een hele lange achteras gebruikt.
Wij hadden een testrit met een c-coupe met een C20LET, Manta 18S bak, 3,67 achteras, 100% sper en 175-50-13 bandjes om de 13″wieltjes. Op de snelweg trok hij met 160 km/u de bandjes rond toen we over een ribbeltje gingen tijdens het vol acelereren:o…. enge ervaring kan ik je vertellen. Hebben de eigenaar ook van harte aangeraden om grotere wielen te monteren of een langere as. geloof dat er nu grotere wielen opzitten.
10 januari 2010 om 10:09 #17577313klopt, als je een c20xe gebruikt met een 18s bak en 3″67achteras gaat top. vriend van me met zijn city heeft nu 15inch met 3:44 eind overbrenging, heeft zojuist 13inch ats gekocht en 3:67achteras.. maar met die coupe let vind ik niet fijn rijden, ik ben ook op zoek naar een mooie set 15inch.
oja overbrenging is 3;44 met 75%sper en r25 bak.
p.s als je 100% sper heb, zal het wel gelast zijn of niet :p
10 januari 2010 om 14:34 #17577314jep, dichtgespetterd diff… echt sper is te duur, vooral omdat er vaker gezegd wordt dat het bij hoge vermogens ook niet heel blijft. en aangezien er meestal lomp gedaan wordt met deze auto’s doen we dat maar niet.
En als je er aan gewend bent is het geen probleem. Je moet alleen de auto niet aan iemand anders meegeven als het regent of sneeuwt…
10 januari 2010 om 14:38 #17577315origineel gepost door giuliettaevo
jep, dichtgespetterd diff… echt sper is te duur, vooral omdat er vaker gezegd wordt dat het bij hoge vermogens ook niet heel blijft. en aangezien er meestal lomp gedaan wordt met deze auto’s doen we dat maar niet.En als je er aan gewend bent is het geen probleem. Je moet alleen de auto niet aan iemand anders meegeven als het regent of sneeuwt…
ik vind dat je met de oldi’s :p zuinig om moet gaan. vaak worden ze idd afgetrapt omdat er mensen bij zijn die geen idee hebben hoe hard het slijt en hoe zonde het is.
mijn ascona en coupe komen ook nooit buiten met de regen of sneeuw. alleen als het zonnetje schijnt!. in me ascona rijd alleen ik, en soms me papa!
10 januari 2010 om 15:30 #17577316auto’s zijn er om te rijden… en pk’s zijn er om te gebruiken. dat is hoe ik er over denk.:jerry Daar bouwen wij de auto’s ook voor, om plezier te hebben.
Auto’s uitlenen doe ik nooit, alleen mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze kunnen rijden mogen in mijn auto’s rijden.
een auto met rond de 300 pk, nog geen 1000 kg en achterwielaandrijving met een sper is ook niet echt geschikt om mee te gaan rijden als het glad is. En meegeven aan iemand die geen achterwielaandrijving en pk’s gewend is is gewoon gevaarlijk…
14 januari 2010 om 13:44 #17577317:wors dikke ascona man. Een let in een cqp, die gaat zeker dwars!
trouwens jullie komen bij mij uit de buurt. IK woon zelf in oirschot, jullie in roy zo te zien.keep up the good work!
15 januari 2010 om 11:41 #17577318heb jij toevallig een c kadett 16v 2.0
17 januari 2010 om 12:19 #17577319nee ik heb een b asci.
2.0s met webers
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.