Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2009 om 12:07 #17577244
Ook foto’s vd inlaat interreseren mij, ben benieuwd hoe je dat hebt aangepakt
27 december 2009 om 12:20 #17577245ziet dr allemaal zeer netjes uit, mooie ombouw ook!!
suc6 met het verbouwen van de inlaat. en :kewlpics zijn altijd leuk!
27 december 2009 om 12:23 #17577246origineel gepost door GTvirus
Mooi project:wors
Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?
Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?
Misschien heb je daar ook nog wat foto’s van?
Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!
Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.
Hou het nu nog maar ff bij foto’s en smullen.ja, ik heb mijn voortrein aan de linker zijde aan moeten passen. hier heb ik een kleine inham gemaakt, omdat anders me turbo hotpipe niet uitkwam. en ik heb idd de steunen en carterpan gebruikt van een 18s. alleen heb de steunen wel aan moeten passen.
mvg Mats
27 december 2009 om 12:26 #17577247hierbij een foto van me inlaat, de bak is wel al anders gemaakt, maar je heb er idee bij van hoe het gaat worden:
27 december 2009 om 12:28 #17577248hee man.!
je hebt het allemaal leuk voor elkaar! allemaal zeer mooi gedaan!
enne ff trugkomend op de sper..,
me vader heeft nog een ascona b achteras(3.67) met sper.
ik kan vragen of ie hem weg wilt doen…. zat hij wel aan te denken geloof ik.
groetjes
27 december 2009 om 12:34 #17577249origineel gepost door bettus accu
hee man.!je hebt het allemaal leuk voor elkaar! allemaal zeer mooi gedaan!
enne ff trugkomend op de sper..,
me vader heeft nog een ascona b achteras(3.67) met sper.
ik kan vragen of ie hem weg wilt doen…. zat hij wel aan te denken geloof ik.
groetjes
Zeer interessant!!!
laat maar iets horen27 december 2009 om 12:55 #17577250Bedankt voor de info!
Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
Waar las je het mee dan?27 december 2009 om 13:43 #17577251origineel gepost door GTvirus
Bedankt voor de info!
Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
Waar las je het mee dan?originele flens, deze is afgezaagd en hiervoor heb ik pijpjes gemaakt. diameter van de pijpjes is 42 x 1,5 deze heb ik heet gemaakt en over een malletje geslagen. hierdoor heb ik een ovale vorm. aan de ronde kant van de buisjes heb ik een rand geslagen, hierdoor heb ik een halve kelk!.
ik kan het zelf niet lassen, dus laat ik het tegenover ons, bij VA engineering Aluminium lassen.
mvg Mats
27 december 2009 om 17:02 #17577252dus weer lekker bezig om je ascona toch weer iets meer te geven we houden je project in de gaten
27 december 2009 om 18:19 #17577253:thumbup:) Pracht auto, ziet er erg netjes uit allemaal!
Ik vroeg me meteen af wat voor achteras er onder zou zitten. Dit i.v.m. het hoge koppel van een geblazen motor. De mijne heeft amper 220Nm en dat lijkt al teveel voor een standaard as. In de loop der jaren bleken steeds de pignonwiellagers speling te krijgen (niet tegen optredende axiale krachten bestand). Ook de gesmede disselas in het staartstuk kan het koppel niet hebben (breekt). Dit is nog op te lossen met een stalen pijp eromheen. Oh ja, ik gebruik niet eens een vlinderkoppeling, of iets anders dat er heel hard in komt.
Mocht het toch een probleempje gaan worden: als je bij Opel wilt blijven kan een Commodore-as eventueel uitkomst bieden en anders eventueel een Volvo 240 as. Dit is allemaal veel zwaarder uitgevoerd. Die Getrag 240 1.8S-bak gaat het ook erg zwaar te verduren krijgen ben ik bang voor.
Maar ja, met jouw achtergrond zul je hier wel ideeen over hebben neem ik aan.;)
Groeten!
27 december 2009 om 19:05 #17577254Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?
en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?
27 december 2009 om 21:37 #17577255origineel gepost door McLambo
Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?
de meeste onderdelen zijn gestraald, en dan gespoten in grondlak,lak,blanke lak. en dingen zoals wastegate etc zijn geschuurd.
er zat bij mij rechts voor een gat, dit was redelijk eenvoudig dicht te lassen. links bij het ruitenwisservloeistof reservoir zat een gat, deze was iets moeilijk om dicht te lassen vanwege de vormen.
ik zal morgen foto’s plaatsen van de ophaning etc.
mvg Mats
p.s ik gebruik gewoon een standaart achter as met 3:67 overbrenging, wel is het staartstuk balk of hoe je die ook noemen mag, verstevigd en voorzien van powerflex rubbers. Ik heb nog geen problemen gehad. en op mijn advies van papa, niet vol weg trekken bij stoplichten in zijn 1 en er zal weinig kapot gaan.:p
27 december 2009 om 21:41 #17577256Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball
27 december 2009 om 22:03 #17577257origineel gepost door Manta 24V
Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniballuit je opmerking haal ik dat je hier ervaring mee heb?
ik heb er nu 3000km mee gereden, de auto gaat elke week op de brug en heb nog geen scheuren of breken gehad!mvg Mats
28 december 2009 om 07:19 #17577258bij deze weer wat foto’s
de 4pots remklauwen zijn van een volvo 240 Turbo van het merk girling NIEUW
de 2 pots remklauwen zijn van een mercedes 123 type van het merk Ate NIEUWde Remschijven voor zijn van een honda accoord uit 1988, van het merk brembo.
de remschijven achter zijn van een bmw 316 e30 uit welk jaar weet ik niet precies. van het merk Ate.remblokken voor zijn van omp racing, en achter van ferodo.
zit een remdrukverdeler tussen, anders constant blokeren voorwiel, en omdat ik een hydraulische handrem gebruik, altijd wel zo makkelijk.de draagarmen zijn zo als je op sommige foto’s kan zijn gestraald en verstevigd, en meteen voorzien van paarse en zwarte powerflex bussen/rubbers.
bij deze:
28 december 2009 om 13:57 #17577259origineel gepost door Manta 24V
Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball:hmmz Is mij sinds 1990 in C-Kadett en vanaf 1995 in B-Ascona nog nooit gebeurd (?). Ik heb beide kanten altijd in harde PU-bussen gehad. Mijn auto’s werden echter niet blootgesteld aan rally-omstandigheden, alleen circuitwerk.
Bij mijn auto scheurde de grote dwarsdrager aan de voorkant wel in t.p.v. scharnierpunten van de onderste zwenkarmen (met toen nog standaard bussen). Daarom nu schijven bij alle bout-boringen voorgelast.
28 december 2009 om 14:04 #17577260Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?
Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?
Interessant:hmmz !
Heb ik niet……
28 december 2009 om 16:13 #17577261origineel gepost door Rik Ophuis
Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?
Interessant:hmmz !
Heb ik niet……
de mijne is 25mm, waar hij vandaan komt weet ik ook niet, zat namelijk al bij de auto.
mvg Mats
28 december 2009 om 16:40 #17577262bij deze nog wat foto’s
28 december 2009 om 17:01 #17577263netjes hoor die bussen en zo echt top
28 december 2009 om 19:56 #17577264origineel gepost door Rik Ophuis
origineel gepost door Manta 24V
Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball:hmmz Is mij sinds 1990 in C-Kadett en vanaf 1995 in B-Ascona nog nooit gebeurd (?). Ik heb beide kanten altijd in harde PU-bussen gehad. Mijn auto’s werden echter niet blootgesteld aan rally-omstandigheden, alleen circuitwerk.
Bij mijn auto scheurde de grote dwarsdrager aan de voorkant wel in t.p.v. scharnierpunten van de onderste zwenkarmen (met toen nog standaard bussen). Daarom nu schijven bij alle bout-boringen voorgelast.
het ook ook logisch dat het scheurt, want denk maar eens na wat er gebeurd als de as aan 1 kant inveert :vertag
NB: Hoe stugger de achterveren, hoe minder de verdraaing, en hoe langer het goedgaat..
28 december 2009 om 22:37 #17577265Is gebeurd met slalom, heeft het 2 jaar volgehoouden, en opeens knak. :cry Mr-Turbo was erbij ;)
Reactiestang heeft nu aan de voorste een uniball van een traktor, en de achterste poweflex. Kan het iig scharnieren. Maak alleen wel weer een vetnippel op de uniball ivm uitslijten waardoor je weer speling krijgt :o En zo blijven we bezig…
Maar het ziet er allemaal super uit :thumbup Ga zo door!!!:thumbup
28 december 2009 om 22:48 #17577266Vanwaar deze plaat ??
Om je carrosserie wat hoger te hebben ivm je motorkap ?29 december 2009 om 07:00 #17577267bij een gewone 16v past er dan een gewone sfi vervanger op, nu met mijn turbo motor is dit ook makkelijker omdat ik meer ruimte heb bij mijn inlaat enz.
ook is mijn auto vrij laag vind ik. ik vond dat hij niet mooi op zijn wielen stond dus kwamen die plaatjes wel mooi uit hij staat nu goed op hoogte. achter 58 cm aan hoogste punt wielkast, en voor op 57,5cm als ik me niet vergis
29 december 2009 om 07:09 #17577268oja, zoals jullie kunnen zien gebruik ik nu gewoon geventileerde schijven. met omp blokken en 4 pots klauwen. toch als ik hard moet remmen als ik boven de 160kmh rijd, merk ik dat me remmen gewoon veel te heet worden en hij minder begint te remmen voor. nu zat ik zelf te denken om koeling erop te maken, icm gegroefde schijven.
ik heb dit probleem pas sinds de omp racing blokken, want met de ferodo’s remde die voor geen meter!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.