Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 477)
  • Auteur
    Berichten
  • #17577244
    GTvirus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2008

      Ook foto’s vd inlaat interreseren mij, ben benieuwd hoe je dat hebt aangepakt

      #17577245
      voederbiet
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 May 2006

        ziet dr allemaal zeer netjes uit, mooie ombouw ook!!

        suc6 met het verbouwen van de inlaat. en :kewlpics zijn altijd leuk!

        #17577246
        asconac20let
          Lid sinds:
          26 December 2009

          origineel gepost door GTvirus
          Mooi project:wors
          Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?
          Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?
          Misschien heb je daar ook nog wat foto’s van?
          Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!
          Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.
          Hou het nu nog maar ff bij foto’s en smullen.

          ja, ik heb mijn voortrein aan de linker zijde aan moeten passen. hier heb ik een kleine inham gemaakt, omdat anders me turbo hotpipe niet uitkwam. en ik heb idd de steunen en carterpan gebruikt van een 18s. alleen heb de steunen wel aan moeten passen.

          mvg Mats

          #17577247
          asconac20let
            Lid sinds:
            26 December 2009

            hierbij een foto van me inlaat, de bak is wel al anders gemaakt, maar je heb er idee bij van hoe het gaat worden:

            #17577248
            bettus accu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2009

              hee man.!

              je hebt het allemaal leuk voor elkaar! allemaal zeer mooi gedaan!

              enne ff trugkomend op de sper..,

              me vader heeft nog een ascona b achteras(3.67) met sper.

              ik kan vragen of ie hem weg wilt doen…. zat hij wel aan te denken geloof ik.

              groetjes

              #17577249
              asconac20let
                Lid sinds:
                26 December 2009

                origineel gepost door bettus accu
                hee man.!

                je hebt het allemaal leuk voor elkaar! allemaal zeer mooi gedaan!

                enne ff trugkomend op de sper..,

                me vader heeft nog een ascona b achteras(3.67) met sper.

                ik kan vragen of ie hem weg wilt doen…. zat hij wel aan te denken geloof ik.

                groetjes

                Zeer interessant!!!
                laat maar iets horen

                #17577250
                GTvirus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 May 2008

                  Bedankt voor de info!
                  Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
                  Waar las je het mee dan?

                  #17577251
                  asconac20let
                    Lid sinds:
                    26 December 2009

                    origineel gepost door GTvirus
                    Bedankt voor de info!
                    Succes met de inlaat, pas je hiervoor de originele inlaatbuis aan, of gebruik je hiervoor wat anders?
                    Waar las je het mee dan?

                    originele flens, deze is afgezaagd en hiervoor heb ik pijpjes gemaakt. diameter van de pijpjes is 42 x 1,5 deze heb ik heet gemaakt en over een malletje geslagen. hierdoor heb ik een ovale vorm. aan de ronde kant van de buisjes heb ik een rand geslagen, hierdoor heb ik een halve kelk!.

                    ik kan het zelf niet lassen, dus laat ik het tegenover ons, bij VA engineering Aluminium lassen.

                    mvg Mats

                    #17577252
                    vectratinus
                      Lid sinds:
                      2 October 2008

                      dus weer lekker bezig om je ascona toch weer iets meer te geven we houden je project in de gaten

                      #17577253
                      RacesconaB204
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2009

                        :thumbup:) Pracht auto, ziet er erg netjes uit allemaal!

                        Ik vroeg me meteen af wat voor achteras er onder zou zitten. Dit i.v.m. het hoge koppel van een geblazen motor. De mijne heeft amper 220Nm en dat lijkt al teveel voor een standaard as. In de loop der jaren bleken steeds de pignonwiellagers speling te krijgen (niet tegen optredende axiale krachten bestand). Ook de gesmede disselas in het staartstuk kan het koppel niet hebben (breekt). Dit is nog op te lossen met een stalen pijp eromheen. Oh ja, ik gebruik niet eens een vlinderkoppeling, of iets anders dat er heel hard in komt.

                        Mocht het toch een probleempje gaan worden: als je bij Opel wilt blijven kan een Commodore-as eventueel uitkomst bieden en anders eventueel een Volvo 240 as. Dit is allemaal veel zwaarder uitgevoerd. Die Getrag 240 1.8S-bak gaat het ook erg zwaar te verduren krijgen ben ik bang voor.

                        Maar ja, met jouw achtergrond zul je hier wel ideeen over hebben neem ik aan.;)

                        Groeten!

                        #17577254
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?

                          en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?

                          #17577255
                          asconac20let
                            Lid sinds:
                            26 December 2009

                            origineel gepost door McLambo
                            Waarmee heb je die diverse moterdelen weer zo mooi goud en zilver gekregen? Of zijn dat nieuwe onderdelen?

                            en zo te zien moest er hier en daar een gaatje gelast worden in de motorruimte. Was dit lastig?

                            de meeste onderdelen zijn gestraald, en dan gespoten in grondlak,lak,blanke lak. en dingen zoals wastegate etc zijn geschuurd.

                            er zat bij mij rechts voor een gat, dit was redelijk eenvoudig dicht te lassen. links bij het ruitenwisservloeistof reservoir zat een gat, deze was iets moeilijk om dicht te lassen vanwege de vormen.

                            ik zal morgen foto’s plaatsen van de ophaning etc.

                            mvg Mats

                            p.s ik gebruik gewoon een standaart achter as met 3:67 overbrenging, wel is het staartstuk balk of hoe je die ook noemen mag, verstevigd en voorzien van powerflex rubbers. Ik heb nog geen problemen gehad. en op mijn advies van papa, niet vol weg trekken bij stoplichten in zijn 1 en er zal weinig kapot gaan.:p

                            #17577256
                            Manta 24V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 September 2004

                              Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball

                              #17577257
                              asconac20let
                                Lid sinds:
                                26 December 2009

                                origineel gepost door Manta 24V
                                Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball

                                uit je opmerking haal ik dat je hier ervaring mee heb?
                                ik heb er nu 3000km mee gereden, de auto gaat elke week op de brug en heb nog geen scheuren of breken gehad!

                                mvg Mats

                                #17577258
                                asconac20let
                                  Lid sinds:
                                  26 December 2009

                                  bij deze weer wat foto’s

                                  de 4pots remklauwen zijn van een volvo 240 Turbo van het merk girling NIEUW
                                  de 2 pots remklauwen zijn van een mercedes 123 type van het merk Ate NIEUW

                                  de Remschijven voor zijn van een honda accoord uit 1988, van het merk brembo.
                                  de remschijven achter zijn van een bmw 316 e30 uit welk jaar weet ik niet precies. van het merk Ate.

                                  remblokken voor zijn van omp racing, en achter van ferodo.
                                  zit een remdrukverdeler tussen, anders constant blokeren voorwiel, en omdat ik een hydraulische handrem gebruik, altijd wel zo makkelijk.

                                  de draagarmen zijn zo als je op sommige foto’s kan zijn gestraald en verstevigd, en meteen voorzien van paarse en zwarte powerflex bussen/rubbers.

                                  bij deze:

                                  #17577259
                                  RacesconaB204
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2009

                                    origineel gepost door Manta 24V
                                    Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball

                                    :hmmz Is mij sinds 1990 in C-Kadett en vanaf 1995 in B-Ascona nog nooit gebeurd (?). Ik heb beide kanten altijd in harde PU-bussen gehad. Mijn auto’s werden echter niet blootgesteld aan rally-omstandigheden, alleen circuitwerk.

                                    Bij mijn auto scheurde de grote dwarsdrager aan de voorkant wel in t.p.v. scharnierpunten van de onderste zwenkarmen (met toen nog standaard bussen). Daarom nu schijven bij alle bout-boringen voorgelast.

                                    #17577260
                                    RacesconaB204
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 December 2009

                                      Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?

                                      Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?

                                      Interessant:hmmz !

                                      Heb ik niet……

                                      #17577261
                                      asconac20let
                                        Lid sinds:
                                        26 December 2009

                                        origineel gepost door Rik Ophuis
                                        Mag ik vragen waar die dikke stabilisator aan de voorkant vandaan komt / verkrijgbaar is?

                                        Hoe dik is deze i.v.m. 22mm van standaard Manta GSI?

                                        Interessant:hmmz !

                                        Heb ik niet……

                                        de mijne is 25mm, waar hij vandaan komt weet ik ook niet, zat namelijk al bij de auto.

                                        mvg Mats

                                        #17577262
                                        asconac20let
                                          Lid sinds:
                                          26 December 2009

                                          bij deze nog wat foto’s

                                          #17577263
                                          vectratinus
                                            Lid sinds:
                                            2 October 2008

                                            netjes hoor die bussen en zo echt top

                                            #17577264
                                            mr-turbo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              origineel gepost door Rik Ophuis

                                              origineel gepost door Manta 24V
                                              Doe je reactiestangen aan 1 kant niet in de powerflex bussen anders scheuren ze af/door. Monteer bijvoorbeeld 1 uniball

                                              :hmmz Is mij sinds 1990 in C-Kadett en vanaf 1995 in B-Ascona nog nooit gebeurd (?). Ik heb beide kanten altijd in harde PU-bussen gehad. Mijn auto’s werden echter niet blootgesteld aan rally-omstandigheden, alleen circuitwerk.

                                              Bij mijn auto scheurde de grote dwarsdrager aan de voorkant wel in t.p.v. scharnierpunten van de onderste zwenkarmen (met toen nog standaard bussen). Daarom nu schijven bij alle bout-boringen voorgelast.

                                              het ook ook logisch dat het scheurt, want denk maar eens na wat er gebeurd als de as aan 1 kant inveert :vertag

                                              NB: Hoe stugger de achterveren, hoe minder de verdraaing, en hoe langer het goedgaat..

                                              #17577265
                                              Manta 24V
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2004

                                                Is gebeurd met slalom, heeft het 2 jaar volgehoouden, en opeens knak. :cry Mr-Turbo was erbij ;)

                                                Reactiestang heeft nu aan de voorste een uniball van een traktor, en de achterste poweflex. Kan het iig scharnieren. Maak alleen wel weer een vetnippel op de uniball ivm uitslijten waardoor je weer speling krijgt :o En zo blijven we bezig…

                                                Maar het ziet er allemaal super uit :thumbup Ga zo door!!!:thumbup

                                                #17577266
                                                Manta 24V
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2004

                                                  Vanwaar deze plaat ??
                                                  Om je carrosserie wat hoger te hebben ivm je motorkap ?

                                                  #17577267
                                                  asconac20let
                                                    Lid sinds:
                                                    26 December 2009

                                                    bij een gewone 16v past er dan een gewone sfi vervanger op, nu met mijn turbo motor is dit ook makkelijker omdat ik meer ruimte heb bij mijn inlaat enz.

                                                    ook is mijn auto vrij laag vind ik. ik vond dat hij niet mooi op zijn wielen stond dus kwamen die plaatjes wel mooi uit hij staat nu goed op hoogte. achter 58 cm aan hoogste punt wielkast, en voor op 57,5cm als ik me niet vergis

                                                    #17577268
                                                    asconac20let
                                                      Lid sinds:
                                                      26 December 2009

                                                      oja, zoals jullie kunnen zien gebruik ik nu gewoon geventileerde schijven. met omp blokken en 4 pots klauwen. toch als ik hard moet remmen als ik boven de 160kmh rijd, merk ik dat me remmen gewoon veel te heet worden en hij minder begint te remmen voor. nu zat ik zelf te denken om koeling erop te maken, icm gegroefde schijven.

                                                      ik heb dit probleem pas sinds de omp racing blokken, want met de ferodo’s remde die voor geen meter!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 477)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.