Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 16:10 #17577545
Ziet er heel mooi uit dat spruitstuk, zijn de lengtes ook nog hetzelfde?
1 januari 2011 om 11:46 #17577546zit wel wat verschil in, 3 is het kortst, maar dit is bij een geblazen motor niet zo belangrijk als bij een atmosferische!
1 januari 2011 om 18:43 #17577547spruitstuk toch nog maar wat aangepast, cilinder 1,2 en 4 waren zo goed als even lang, maar 3 was veel korter. nu 3 en 4 omgedraaid, alles wat dichter op elkaar en bijna een gelijk aantal qua lengtes voor alle cilinders.
bij deze wat plaatjes, ik laat het tig aflassen, want dit is natuurlijk niet zo mooi..
1 januari 2011 om 20:52 #17577548Hoe doen ze dat dat eigenlijk? Die verbindingen liggen zo dicht op elkaar, daar kun je toch nooit met een las apparaat tussen?? :hmmz
1 januari 2011 om 22:02 #17577549Eerst wordt dat gelast waar ze bij kunnen, en dan halen ze het er op de flens en collector los.. Daar kun je namelijk altijd bij. Vervolgens lassen ze alles af. Cilinder per cilinder weer op collector en flens. Het wordt natuurlijk niet op het blok gelast maar los.
Er zit namelijk een stripje vast aan de flens naar collector, want dat is de plek waar de turbo kom te zitten.2 januari 2011 om 09:34 #17577550ziet er heel kunstig uit ja
zal wel een heel gepuzzel zijn geweest lijkt meziet er voor de rest ook allemaal strak uit
ik blijf het volgen :thumbup2 januari 2011 om 15:07 #17577551Ah, duidelijk!
en die flens op het blok is van een ex-uitlaat spruitstuk?
3 januari 2011 om 16:01 #17577552gister en vandaag veel gedaan, motorruimte weer beetje netjes gekregen, na gebruik van heel veel commedant en wax.. daarbij inlaatspruitstuk gereinigd waardoor ik er achter kwam dat er een tweetal scheuren in zaten :S alles beetje vet vrij gemaakt, kabelboom uitelkaar gehaald, zodat die dalijk precies op maat ligt, zonder ook maar een breuk of slecht contact, daarbij worden ook alle pinnetjes in de stekkers vervangen en opnieuw ingevlochten. morgen worden alle steuntjes, boutjes etc naar de verzinker gebracht :D en nu weer foto’s :P
oja, weet iemand een oplossing voor die achterlijk lelijke stationair regel klep, wil hem het liefst eraf laten, maar dat kan natuurlijk niet??
3 januari 2011 om 16:37 #17577553ekker bezig mats ga zo door hou je project in de gaten
5 januari 2011 om 13:49 #17577554Lekker bezig :o
5 januari 2011 om 16:42 #17577555bij deze weer wat foto’s. kabelboom aan de motor is nu klaar. alle sensoren,meters,dynamo,vacuumslangen alles is gepast en zit op zn plek. daarbij is de kabelboom breuk vrij!
motor is even in de auto geweest en kan worden afgemaakt.
bij deze wat pics…
5 januari 2011 om 16:44 #17577556waar mijn kabelboom in zit is geen tape, maar een soort krimpkous die je open kan rollen. heel appart spul, werkt super! daarbij, op de foto van de motor in de auto, dat is alle bekabeling die er te zien zal zijn :D :D
5 januari 2011 om 18:39 #17577557Dat spul heb ik ook nog in mijn handen gehad bij de Brezan. Van binnen vulkaniserend, en bestand tot 110 graden!
5 januari 2011 om 21:22 #17577558Mooi Project!!
Ik zit met een vraagje…
Wie wat waar is die lange koppelings kabel van?
De mijne komt met mijn spruitstuk in de knoop.Su6!
6 januari 2011 om 07:35 #17577559via speedan! op maat besteld
6 januari 2011 om 21:53 #17577560tot en met maandag geen updates, zit in spanje voor het karten..
7 januari 2011 om 17:19 #17577561goh….wat erg en naar voor je….:D:D:D:D:jerry
8 januari 2011 om 22:14 #17577563Ha Mats, wat een geweldig project wat je aan het doen bent.
Je vader ken ik trouwens ook, Ik ben een hele goed vriend van Frank Bieze, die ken jij ook wel.
Je vader heeft ooit in zijn astra een 16v ingebouwd.
Groetjes René
9 januari 2011 om 07:31 #17577564Foto van het gelaste spruitstuk:d
9 januari 2011 om 09:04 #17577565Heb je ook nog foto’s van je nieuwe Kart team succes in spanje:thumbup
9 januari 2011 om 11:44 #17577566[rquote=1836805&tid=117950&author=asconac20let]Foto van het gelaste spruitstuk:d
[/rquote]
:thumbup Komt de turbolader nu ook iets hoger te zitten?
10 januari 2011 om 21:51 #17577567hierbij weer wat pics, onderkant van de auto lijkt dat ik de helft vergeten ben, maar dit is absoluut niet het geval. ik heb alle steuntjes, en boutjes elektrisch laten verzinken. echt top! ziet er heel netjes uit.
dan heb ik ook nog een paar vragen voor de motor:
wateraansluiting turbo? nodig ja of nee?
carterontluchting op kleppendeksel, aansluiten op turbo of een klein k&n filtertje op.. zie foto!10 januari 2011 om 21:54 #17577568:wors:wors:wors:wors:wors
11 januari 2011 om 17:55 #17577569Ziet er netjes uit hoor! Spruitstuk is mooi geworden, heb je hem nog laten uitgloeien na het lassen? En water zeker aansluiten op de turbo.
11 januari 2011 om 18:01 #17577570Poeh, mooi aan het werk daar. Zelfs de boutjes aangepakt:o
Wat kost zoiets? Roestvrij aanleveren of?
Heb binnenkort ook iets wat er mooi bij moet staan, ipv allerlei boutjes van verschillende soort/kleur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.