Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 13:36 #1757752028 december 2010 om 17:15 #17577521
Hij wordt steeds mooier :thumbup
Ik vind de wielen echt heel mooi (en ze zijn volgens mij ook nog mooi licht/sterk ook):wub
Heb al gekeken maar ze zijn er niet in exact het zelfde model in 17″. Zoek een setje in 17″ omdat hier makkelijker/goedkoper/meer banden voor te koop zijn (vooral slicks).28 december 2010 om 18:09 #17577522Lekker bezig met je Ascona, zien we je in 2011 nog op een circuit rondgassen??
28 december 2010 om 20:31 #17577523dankje Rik!!, heb nog even wat bij jou afgekeken, zie onderaan de foto’s
[rquote=1825419&tid=117950&author=Rik Ophuis]Hij wordt steeds mooier :thumbup
Ik vind de wielen echt heel mooi (en ze zijn volgens mij ook nog mooi licht/sterk ook):wub
Heb al gekeken maar ze zijn er niet in exact het zelfde model in 17″. Zoek een setje in 17″ omdat hier makkelijker/goedkoper/meer banden voor te koop zijn (vooral slicks).[/rquote]28 december 2010 om 20:32 #17577524jaa, ga daar maar vanuit…!!
[rquote=1825478&tid=117950&author=Keesjr]Lekker bezig met je Ascona, zien we je in 2011 nog op een circuit rondgassen??[/rquote]
28 december 2010 om 20:33 #17577525kijk en geniet:P tenminste dat doe ik :D
[/img] [img]
28 december 2010 om 20:46 #17577526Die aanpassingen wil ik ook gelijk doen als ik met de vooras bezig ben. Had ook al ff in het topic van Rik een aantal handige verbeteringen gezien gebaseerd op 400 specificaties.
Volgens mij zijn er voor de achteras niet veel ‘makkelijke’ aanpassingen. Daar moet de boel flink verbouwd worden (4-link e.d.)
28 december 2010 om 20:53 #17577527achteras, zou je qua versteviging bijv dikkere steekassen kunnen gebruiken, ter verbetering van je remmen zou je klauwen en schijven kunnen monteren. en evt een stalen staartstuk. verbetering voor plezier, zou ik een sper nemen!, wat voor motor ga je gebruiken? c20xe?? c20let? 3.0 24V :( :P
28 december 2010 om 21:06 #17577528Wijzigingen aan de achteras, lopen snel in de papieren en in het werk. Maar zijn het wel waard, ligt er natuurlijk wel helemaal aan hoe je je auto gaat gebruiken.
Goed bezig hoor!! Neem aan dat je er ook een sper in hebt?
Ideaal hoe je lekker de ruimte hebt hoor! Hier begint het er eindelijk ook een beetje op te lijken, tot die tijd ligt de ombouw toch nog stil.
28 december 2010 om 21:06 #17577529[rquote=1825650&tid=117950&author=McLambo]Volgens mij zijn er voor de achteras niet veel ‘makkelijke’ aanpassingen. Daar moet de boel flink verbouwd worden (4-link e.d.)[/rquote]
Een relatief makkelijke die veel oplevert aan de standaard achteras is de langsdragers voorzien van polyurethaan bussen (i.p.v. het standaard rubber). En wanneer ie achter laag en zo breed mogelijk op de wielen moet komen, dan zou ik de panhard stang verstelbaar maken in lengte en ook voorzien van PU-bussen.
Hoeft niet perse meteen een 4-link ophanging te zijn. ‘k heb ook jaren met veel plezier met een standaard achteras gereden.28 december 2010 om 21:52 #17577530zoals je ziet, kan ik morgen alles afwerken met bodyspul XD, en met een beetje geluk krijg ik morgen mijn bouten voor remmen en voortrein binnen!
28 december 2010 om 21:54 #17577531[rquote=1825419&tid=117950&author=Rik Ophuis]Hij wordt steeds mooier :thumbup
Ik vind de wielen echt heel mooi (en ze zijn volgens mij ook nog mooi licht/sterk ook):wub
Heb al gekeken maar ze zijn er niet in exact het zelfde model in 17″. Zoek een setje in 17″ omdat hier makkelijker/goedkoper/meer banden voor te koop zijn (vooral slicks).[/rquote]echt super licht zijn ze niet, wel erg stevig met een hele dikke rand. daarbij hebben ze ook weinig inhoud.
de mijne hete MO1681, als je dezelfde wilt in 17, zul je de MO1781 moeten hebben. ik heb de velgen gehaald bij korstbanden in fijnaart!
28 december 2010 om 22:22 #17577532[rquote=1825668&tid=117950&author=Rik Ophuis][rquote=1825650&tid=117950&author=McLambo]Volgens mij zijn er voor de achteras niet veel ‘makkelijke’ aanpassingen. Daar moet de boel flink verbouwd worden (4-link e.d.)[/rquote]
Een relatief makkelijke die veel oplevert aan de standaard achteras is de langsdragers voorzien van polyurethaan bussen (i.p.v. het standaard rubber). En wanneer ie achter laag en zo breed mogelijk op de wielen moet komen, dan zou ik de panhard stang verstelbaar maken in lengte en ook voorzien van PU-bussen.
Hoeft niet perse meteen een 4-link ophanging te zijn. ‘k heb ook jaren met veel plezier met een standaard achteras gereden.[/rquote]En het voordeel hiervan is? Dat de as minder uitzwabbert? net ff gekeken, en PU bussen voor langsdragers en panhard stang zijn idd goed te betalen..
29 december 2010 om 12:01 #17577533[rquote=1825757&tid=117950&author=McLambo][rquote=1825668&tid=117950&author=Rik Ophuis][rquote=1825650&tid=117950&author=McLambo]Volgens mij zijn er voor de achteras niet veel ‘makkelijke’ aanpassingen. Daar moet de boel flink verbouwd worden (4-link e.d.)[/rquote]
Een relatief makkelijke die veel oplevert aan de standaard achteras is de langsdragers voorzien van polyurethaan bussen (i.p.v. het standaard rubber). En wanneer ie achter laag en zo breed mogelijk op de wielen moet komen, dan zou ik de panhard stang verstelbaar maken in lengte en ook voorzien van PU-bussen.
Hoeft niet perse meteen een 4-link ophanging te zijn. ‘k heb ook jaren met veel plezier met een standaard achteras gereden.[/rquote]En het voordeel hiervan is? Dat de as minder uitzwabbert? net ff gekeken, en PU bussen voor langsdragers en panhard stang zijn idd goed te betalen..[/rquote]
Ik denk dat iedereen die met een standaard Opel wel eens de wielen heeft laten spinnen, het effect kent dat de achteras begint te schokken / te slaan. Dit komt door de elasticiteit van de rubbers in de langsdragers. De achteras wil de auto naar voren drukken via deze langsdragers en door de elasticiteit van de rubbers spannen deze zich op, schieten terug op het moment dat wielspin ontstaat (kleinere kracht), het wiel krijgt weer grip, spant de rubber bussen weerop enz. Dit is er met de hardere PU-bussen helemaal af (zonder dat overigens iets aan de carrosserie uitscheurt of zo).
Is goed besteed geld als je een wat minder ‘dweilachtige’ Opel wilt rijden.
29 december 2010 om 18:59 #17577534bij deze weer wat nieuwe pics, heeel veel gedaan vandaag! lekker gewerkt! en oeeeh wat zijn me remmetjes toch lekker onder die oranje koets en witte wielen :$ (l) :P
29 december 2010 om 19:05 #17577535Waar heb jij die nieuwe bouten en moeren besteld als ik vragen mag? Zoek zelf ook nog het een en ander
29 december 2010 om 19:07 #17577536uhm, zelf schoongemaakt met een staalborstel op een freesje! en de bouten voor mijn remmen bij fabory!
30 december 2010 om 09:52 #17577537Echt gaaf hoe de ascona eruit gaat zien ,ook prachtig dat je met al die foto’s de opbouw van je ascona laat zien ,probeer het elke dag te volgen.
Ben ook met vier andere jongens een ascona voor de rally aan het opbouwen bij http://www.VanBeek-Autosport.nl
Heel veel plezier met opbouwen en daarna met het rijden gr Jacco30 december 2010 om 10:18 #17577538[rquote=1826377&tid=117950&author=asconac20let]uhm, zelf schoongemaakt met een staalborstel op een freesje! en de bouten voor mijn remmen bij fabory! [/rquote]
Aaah, hmm, ik heb de bouten ook schoongemaakt, maar ik dacht dat je die borgringen niet opnieuw mocht gebruiken.. Ik heb zelf alleen nieuwe borgringen, maar zou ook graag nieuwe (sterkte 10) bouten willen. Probleem is dat je dat spul zo goed als nergens per stuk kan vinden… :(
30 december 2010 om 19:20 #17577539Mooi stukske werk :D
Kan weer bij het favorieten lijstje…Jeroen
30 december 2010 om 19:39 #17577540haa jeroen, bedankt voor de flens!
vandaag helaas geen foto’s heb half van de dag ziek op bed gelegen, dus niet gewerkt aan me auto..
morgen weer!
31 december 2010 om 11:29 #17577541Matske jongen wat ben jij bezig zeg……GEWELDIG!:thumbup
31 december 2010 om 13:50 #17577542hier foto’s van hoe mijn spruitstuk er ongeveer uit zal gaan zien :D
31 december 2010 om 14:25 #17577543Mats, je bent officieel tot kunstenaar verheven!!!
ff proefdraaien met dat plakband? LOL :P
31 december 2010 om 15:26 #17577544[rquote=1827857&tid=117950&author=McLambo]Mats, je bent officieel tot kunstenaar verheven!!!
ff proefdraaien met dat plakband? LOL :P[/rquote]
haha tnx:D ben benieuwd als alles klaar is:D
Ik wens iedereen alvast een goed,snel,gelukkig 2011 toe, en dat iedereen er iets moois van mag maken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.