Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2009 om 22:29 #17215482
ik zal me even voorstellen, ik ben Mats vd Brand, en ben woonachtig in st.oedenrode.
ik ben 18jaartjes jong, als sport doe ik karten op europees niveau, bekijk: http://www.matsvdbrand.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; bij intereses.
mijn vader heeft een eigen autobedrijf, altijd makkelijk dus. ik ben ook door hem besmet. heel simpel waarom. toen ik vroeger:p nog klein was, een jaar of 4 was mijn vader nog opel dealer. hij deed toen als hobby/werk ascona’s en manta’s ombouwen naar c20xe of c20let. dit heeft hij vaak gedaan en ik werd toen ook verliefd op deze auto.
ik ben zelf begonnen met een ascona toen ik 16 jaar was. ik kocht een oranje b ascona, 1900sr waar al een c20xe motor in lag.
ook zaten er al engelman spiegels op, recaro interieur, sr stuur.
mijn auto is eigenlijk al zo goed als klaar, maar ik heb nog heel veel foto’s van de bouw, die ik hier z.s.m ga plaatsen.
bij deze de motorruimte:
de totale auto:
ophanging etc:
mvg Mats,tot snel
26 december 2009 om 22:31 #17577220op papier: 1900 sr uit 1977, gekocht met een 2.0 16v (c20xe) maar deze had oliedruk problemen, bleek later door de kleppendeksel te komen ( dubbele ruimte zat vol met troep wat in de oliepomp kwam waardoor plunjer vast ging zitten).
nu:
c20let vmax chip.
qsp large intercooler.
400cc injectoren.
3,8 brandstof druk.
18s getrag bak.
turbodruk meter, temp meter, mengsel meter.
binnekort dan andere inlaat.
motor ruimte is gespoten bij schade bedrijf.
uitlaat met 1 eind demper. pijp dikte is 73 als ik me niet vergis!onderstel:
extra korte koni’s voor (gele)
gele koni’s achter.
honda accoord 1988 geventileerde schijven voor (brembo)
volvo 240 turbo 4 pots klauwen voor (girling)
powerflex rubbers/bussen onder de hele auto!.
versterkte draagarmen en ophangen onder de hele auto!.
dikkere stabi voor (blauw gecoat, zo ook achterstabi en panardstang)
bmw 316 achter remschijven.
Mercedes 123 type klauwen achter.
gevlochten remleiding vanaf hydraulische handrem tot achteras.
remdrukverdeler.
hydraulische handrem.
nieuwe remleiding onder de hele auto.
azef 16 inch et30, bandenmaat 225 x 40/16
alle draagarmen,stabi’s,stangentjes is gestraald,daarna verstevigd en gecoat of gespoten!.
Recaro gsi interieur in nieuwstaat.
kabelboom zeer netjes weg gewerkt!.auto heeft slechts 57k gelopen.
26 december 2009 om 23:01 #17577221Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup
opzoek naar meer remkracht dus had ik graag
een foto gezienIvan
26 december 2009 om 23:07 #17577222origineel gepost door hillclimber16V
Ik ben heel geinteresseerd in de voorrem setup
opzoek naar meer remkracht dus had ik graag
een foto gezienIvan
morgen zet ik er meer foto’s op.
ik kan je wel alvast het volgende vertellen:
remschijven van een honda accoord/prelude uit 1988 (voorzijde) van brembo heb ik gepakt. hierbij heb ik het naafgat groter laten maken en 4 nieuwe gaten laten boren.klauwen van een volvo 240/244 turbo. dan heb je 4 pots girling klauwen. hierbij moet je de bevestiging van klauw aan fussee 2 mm laten afdraaien, omdat anders je schijf niet in het midden staat. je kan hierbij remblokken van ferodo pakken, maar die vielen mij tegen enheb nu remblokken van ap racing.
27 december 2009 om 09:10 #17577223hoi hoi
heel leuk project je ascona b c20let we wachten in spanning op de ombouw foto,s
27 december 2009 om 10:07 #1757722427 december 2009 om 10:23 #17577225als je hulp nodige heb met je foto,s geef maar even een gil
gr
27 december 2009 om 10:27 #17577226He, leuk project maar begrijp ik nu dat je nog geen 18 bent en er nog niet mee kunt rijden?
27 december 2009 om 10:42 #17577227origineel gepost door vectratinus
als je hulp nodige heb met je foto,s geef maar even een gilgr
GIL! :p
welke maat foto’s want 320×340 is te groot en 150 x 112 ook
mvg mats
27 december 2009 om 10:44 #17577228http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/419500-opel-ascona-c20let-holland.html
hier staan al wat foto’s op.en @ johani500driver, ik ben al een tijdje 18, dus ik rijd er wel mee. alleen vanwege het fijne weer hier in nederland staat de ascona nu warmpjes binnen.
27 december 2009 om 10:49 #17577229“ik ben 18jaartjes jong” staat in zijn 1e bericht, dus wel 18 ;)
27 december 2009 om 10:59 #17577230je kan de foto,s ook uploaden op http://www.mijnalbum.nl en dan via mijn album op het opel forum zetten
27 december 2009 om 11:01 #17577231owh en @ vectratinus, ik heb het probleem al gevonden, bij deze de foto’s:p
zo kocht ik de ascona, de c20xe is er wel al uitgehaald.
toen ben ik de motorruimte schoon gaan maken. ik vind dit leuk om zelf te doen, en heb met behulp van wat verfafbijt,slijptol,veel schuurpapier, enz dit strak gekregen voor het spuiten (valt op de foto’s niet heel erg goed te zien) en voor mij paste het niet in het budget om dit te laten doen. en het resultaat is erg erg mooi geworden.
27 december 2009 om 11:06 #17577232mooi zo anders had ik ze via mijn album op het forum gezet
27 december 2009 om 11:07 #17577233Mooie Ascona en zeer mooi werk van het “onderstel” gemaakt.:wub En veel succes bij je nieuwe kart team
27 december 2009 om 11:08 #17577234foto van de oude c20xe:
foto’s van aankoop c20let:
Toen begonnen met het opknappen van de onderdelen. ik heb de zuigers,kleppen,nokkenassen etc mooi laten zitten. wel heb ik de turbo eraf gehaald, 2 nieuwe tapeinden erin gezet, nieuwe pakkingen. zo ook bij de inlaat. en de motor is natuurlijk voorzien van nieuwe distributie, v-snaar, bougie’s, de koppeling en drukgroep.
eindresultaat c20let:
27 december 2009 om 11:10 #17577235wow gave bak zeg:wors:wors:wors gefeliciteerd!
27 december 2009 om 11:14 #17577236Heet je vader toevallig Mark van den Brand, voormalig navigator van Hans Stacey?
gr’s Rico
27 december 2009 om 11:15 #17577237origineel gepost door rico523
Heet je vader toevallig Mark van den Brand, voormalig navigator van Hans Stacey?gr’s Rico
ja zker!
27 december 2009 om 11:20 #17577238Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!
Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.Mooie Ascona trouwens!
gr’s Rico
27 december 2009 om 11:24 #17577239origineel gepost door rico523
Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!
Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.Mooie Ascona trouwens!
gr’s Rico
kloptklopt. mijn vader heeft dat gedaan van 1990 tot en met 1998. zijn laatste was een goud/bruinige B ascona turbo.
En bedankt!!
27 december 2009 om 11:36 #17577240hierbij foto’s van de motorruimte terug van de spuiter. de kabelboom van de autozelf ligt hier netjes op zijn plek. heeft me wel wat uren gekost om hem netjes te krijgen. ik heb wel alle amp stekkertjes en slechte kabels vervangen. wel zo origineel mogelijk!
27 december 2009 om 11:39 #17577241der is zeker niet bezuinigt op de ombouw naar c20let maar heel netjes gedaan heb je nog verdere plannen met de ascona
27 december 2009 om 11:54 #17577242origineel gepost door vectratinus
der is zeker niet bezuinigt op de ombouw naar c20let maar heel netjes gedaan heb je nog verdere plannen met de asconaJa zker, ik ben nog dringend op zoek naar een sper, want die heb ik helaas nog niet. ben nu bezig met een andere inlaat, en word nog gebankt. mijn plan was eigenlijk om de auto te laten spuiten deze winter, maar de inlaat vond ik leuker om te doen dus.
27 december 2009 om 12:06 #17577243Mooi project:wors
Als ik het goed heb gezien heb je de steunen en de karterpan van de 18S gebruikt, kwam je daar goed mee weg aan de turbozijde?
Ik dacht zelf dat het niet zomaar pastte, moest je er nog aanpassingen voor doen?
Misschien heb je daar ook nog wat foto’s van?
Wil zelf nog steeds de C20LET in de Opel GT plaatsen!
Moet helaas zelf nog wat meer geduld hebben daar er zeer binnenkort een baby afgeleverd wordt.
Hou het nu nog maar ff bij foto’s en smullen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.