Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B TurboDiesel rallywagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2011 om 10:07 #17399662
VRAAGJE: wat kan ik allemaal doen aan het feit dat mijn wagen zo rolt in de bochten? Zie foto’s hier onder. ik zit met goede bilsteins en vanvoor de orginele veren van een ascona diesel. vanachter zitten verlagingsveren van -4cm. Hoorde al dat ik mijn kleine roll baar van de achteras er uit moet halen maar gaat dit niet slechter worden? Graag wat tips en tricks..
Zo is het nu:
Zo zou het moeten zijn:
wat een verschil!
22 november 2011 om 10:56 #17399648De laatste rally van dit jaar zit erop! Ik had hardere veren gestoken vanachter en was daar heel blij mee. De wagen was een pak stabieler. Hier nog enkele pics van vorige zondag in St Truiden:
deze winter veel werk voor de boeg en de plannen voor volgend jaar laten rijpen :angel
26 november 2011 om 11:03 #17399661@Opel Rally Lover wrote:
VRAAGJE: wat kan ik allemaal doen aan het feit dat mijn wagen zo rolt in de bochten? Zie foto’s hier onder. ik zit met goede bilsteins en vanvoor de orginele veren van een ascona diesel. vanachter zitten verlagingsveren van -4cm. Hoorde al dat ik mijn kleine roll baar van de achteras er uit moet halen maar gaat dit niet slechter worden? Graag wat tips en tricks..
Zo is het nu:
Zo zou het moeten zijn:
wat een verschil!
Hey Tommy,
beide Ascona’s zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Onder die blauwe zit een achteras met trekstangen (dacht Salsbury of Volvo) zoals bij 400.
Steek uw licht eens op bij Lahouter of TTSucces,
Filip28 november 2011 om 19:07 #17399663hoi filip ja idd dat wist ik wel maar had niet door dat dit ook zoveel verschil maakte qua stugheid. Op aanraden van TT heb ik dikkere veren achteraan gestoken en dit scheelde al veel. Nu staat de ascona aan de kant en ga ik naar PU bussen overal deze winter, ik hou geregeld wel een update :kewlpics
grtz
28 november 2011 om 20:10 #17399664Hallo,
Stugger, of minder rollen is zeker niet per defenitie beter als het gaat om ‘snel’ zijn. Het staat misschien wel mooier/steviger maar zeker de achteras moet liever wel kunnen kantelen (zeker bij een rallywagen).
Ik zou aan de voorkant wel een paar heel stugge veren monteren en een dubbele stabilisator (twee boven elkaar) en eventueel alle scharnierpunten van hardere PU-bussen voorzien.
Wanneer je achter een standaard as blijft gebruiken dan de beide langsdragers zeker voorzien van PU-bussen en ook de panhardstang. Hier zou ik de veren niet te stug kiezen, ook al kantelt de as dan op het oog wel wat meer, maar zo houd je dan wel beter beide wielen op de piste.
Succes en vooral veel plezier (maar dat gaat jullie zo te zien heel goed af :thumb )
29 november 2011 om 20:56 #17399665hoi ja Rik wat je zegt klinkt goed, ik ga zeker kijken om ook dubbel stabi te steken vooraan, PU overal en dat zou al veel moeten schelen, alles voor de fun he :)
14 december 2011 om 22:31 #17399666[youtube:3rj9tin8]http://www.youtube.com/watch?v=LQQtqrV3JZo[/youtube:3rj9tin8]
15 december 2011 om 22:01 #17399667Mooi filmpje weer! :thumbup
16 december 2011 om 11:35 #17399668zeker mooi filmpje!
16 december 2011 om 18:49 #17399639heel gemakkelijk met da beerke aan het dashboard, onze G-kracht meter :-p
16 december 2011 om 19:50 #17399649@Opel Rally Lover wrote:
heel gemakkelijk met da beerke aan het dashboard, onze G-kracht meter :-p
:lol: Haha!
Mooi filmpje ook (zo zonder binnenspiegel ;) ). Ziet er mooi strak uit. Ik blijf het een goed onconventioneel idee vinden, zo met zo’n dieselmotor.
‘k heb zelf nog een A-Omega 2.3TD gehad (had uiteindelijk 467.000 km gelopen, maar is uiteindelijk weg gegaan vanwege roest; niets mis mee).Ga zo door!
16 december 2011 om 20:23 #17399650ik kan daar verder niks aan toe voegen. :thumb
17 december 2011 om 10:56 #1739966917 december 2011 om 11:03 #17399670ps: ik zoek ook al geruime tijd een reservemotor maar ze zijn moeilijk te vinden, zou ik meer kans maken bij jullie in nederland? moesten jullie een 2.3TD weten mag je het altijd vertellen hoor! merci mannen :thumb
16 april 2012 om 18:05 #17399671Deze winter werd de ascona terug onder handen genomen met nieuwe look en betere ophanging!
het setje van splendid parts:
Andere spatborden en opfrissen van lak op de voorkant nadat alles terug mooi strak gezet werd:
Spuiten van de nieuwe look:
resultaat:
Dan beetje verder het onderstel in orde gezet:
Stalen trompet met sterke rubbers:
Regelbare stang gemaakt:
Betere veren vooraan namelijk Mercedes W130
Dan was de wagen klaar met de nieuwe sponsors erop:
Klaar voor het seizoen 2012 met opnieuw de dieselmotor erin!!
16 april 2012 om 18:14 #17399672:thumbup :thumbup :thumbup Super!
Hoe voelt ie nu aan wat betreft wegligging, al een beetje mee gereden?
Wat een mooie motorkap! Is zoiets ergens nieuw te koop of is het julie dieselkap die je zelf hebt aangepast?
Heel veel plezier ermee het komende seizoen!
16 april 2012 om 18:22 #17399673Wat een gave Ascona. idd die motorkap is ook zeer :wub
16 april 2012 om 19:17 #17399674Hoi Rik, de wagen voelt helemaal beter aan hoor! Vooraan ga ik nog wat aanpassingen doen ook maar het verschil is nu al enorm! Gisteren onze eerste rally gereden en met succes, de ascona kan mooi mee met de gewone tweeliters op het parcours qua tijden, maar de fun blijft enorm!!,
foto’s zeggen alles:
Het jaar is bij deze zeer goed ingezet met een 67ste plaats van de 120 gestart maar we kijken niet naar tijden, sideways fun is het doel :jerry :D
16 april 2012 om 19:31 #17399675mooi werk!
zie dat je hem hebt gespoten in een bekende garage! :Deen mooie vervanger van koen’s kadett of was het maar voor even?
16 april 2012 om 19:34 #17399676@wallaysdieter wrote:
mooi werk!
zie dat je hem hebt gespoten in een bekende garage! :Deen mooie vervanger van koen’s kadett of was het maar voor even?
neen ik zit in zijn plaats nu :D
PS: de motorkap is zelf gemaakt, zowiezo moet het een dieselkap zijn voor mij en met luchthappers van manta 400 die erin gewerkt zijn, nodig voor mijn intercooler die zo nu verse lucht heeft met extra ventilator (hij zit op de plaats van de batterij)
17 april 2012 om 15:04 #17399677Ik vindt het ook nog altijd super om te zien
Hoop dat jullie er veel plezier van hebben en dit seizoen lekker kunnen meerijden :thumbup17 april 2012 om 20:02 #17399678[youtube:25sf7cdw]http://www.youtube.com/watch?v=xQoXY1Spg2g[/youtube:25sf7cdw]
18 april 2012 om 13:56 #17399679gezien en goedgekeurd!
grtz
4 september 2012 om 20:32 #17399680tijdje stil geweest op forum maar niet aan de wagen :D
Dit jaar al paar rally’s achter de rug enkele pics
op de laatste foto zie je dat het noodlot er was, we moesten opgeven in laatste rally door gescheurd carter na zware bult te nemen. De voortrein werd uiteen gehaald en carter gelast. Ideaal het moment dus om de voorkant in orde te zetten :hmmz
eerst deed ik de vooras opnieuw want mijn oude was stuk aan het scheuren :( dan maar ophanging eens goed aangepakt vooraan met dank aan Rik voor de tips en foto’s op zijn topic :wors
draagarmen nu op PU en versterkt:
Vooras gestraald en versterkt:
Alle delen klaar voor montage na oplaswerken:
Carter terug gelast en gemonteerd:
no more rubber :jerry
vooras klaar voor montage:
deze week wordt alles terug gemonteerd want eind deze maand wil ik terug koersen, benieuwd wat het effect gaat zijn zonder rubbers in de vooras :angel
dat we maar snel terug in actie zijn :D
5 september 2012 om 20:22 #17399681:thumbup Ziet er weer helemaal goed uit!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.