Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B TurboDiesel rallywagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2009 om 16:04 #17399532
Ja idd volgens mij lijkt het me sterk dat er van 1 model een ander blok zou zijn. De 2.0 – 2.1 – 2.3 dieselblokken zijn dezelfde, en de varianten erop ook dacht ik. Zou dus in feite de 4bak kunnen steken van mijn ascona erop maar nu ik bezig ben doe ik het liever goed.
ombouw is natuurlijk ook de motorsteunen, carter, oliekoeler inbouwen ergens, intercooler inbouwen ergens + enkele andere dingen zoals de electriciteit aanpassen en kijken hoe ik het ga doen met de uitlaatcollector door de turbo, enz
ps ik reed op gewone mazout hoor ;)
4 april 2009 om 16:09 #17399533heb nog enkele foto’s teruggevonden van de werkplaats:
de nieuwe omega motor met oringele bak er nog aan:
Men ascona motor met de 4bak er nog aan:
4 april 2009 om 19:19 #17399534Die Dieselblokken zijn allemaal het zelfde, alleen is het vliegwiel groter van diameter en moet je dus je oude vliegwiel gaan gebruiken. Dat van de Omega kun je alleen gebruiken als je ook die bak gebruikt.
Wat ik me wel afvraag is of dat blok van die Omega een tussenkoeler heeft en zo ja, ga je die ook gebruiken?5 april 2009 om 11:03 #17399535wat bedoel je met tussenkoeler?
5 april 2009 om 15:16 #17399536ik denk een intercooler
6 april 2009 om 19:37 #17399537origineel gepost door voederbiet
ik denk een intercoolerJa ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel
6 april 2009 om 20:17 #17399538origineel gepost door Opel Rally Lover
origineel gepost door voederbiet
ik denk een intercoolerJa ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel
Het scheelt wel , maar ik betwijfel of je met de luchtleidingen tot voor de radiateur komt. De Ascona heeft net als de Rekord van mij twee accu’s en daardoor heb je erg weinig ruimte voor die leidingen. Optie is een accu zoeken wat sterk genoeg is of accu in het koffer zetten. Ik heb de koeler er ook niet tussen maar het loopt voor een oude diesel best aardig.
6 april 2009 om 20:27 #17399539origineel gepost door m400
origineel gepost door Opel Rally Lover
origineel gepost door voederbiet
ik denk een intercoolerJa ik ga die gebruiken, mss enkel eraf laten voor de keuring maar het scheelt toch als die erop zit :angel
Het scheelt wel , maar ik betwijfel of je met de luchtleidingen tot voor de radiateur komt. De Ascona heeft net als de Rekord van mij twee accu’s en daardoor heb je erg weinig ruimte voor die leidingen. Optie is een accu zoeken wat sterk genoeg is of accu in het koffer zetten. Ik heb de koeler er ook niet tussen maar het loopt voor een oude diesel best aardig.
Ja de batterijen gaan er toch uit hoor, heb zowiezo geen plaats ervoor. Ga de batterij van de omega gebruiken, die zou zwaar genoeg moeten zijn. De koeler ism met de oliekoeler en turbo zou zorgen dat ik 100pk heb van de motor. Heb ondertussen een REKORD 5 versnellingsbak GETRAG 240 gevonden die ik ga gebruiken. Alles lijkt in orde te komen…
6 april 2009 om 20:30 #17399540Heb wel nog vraagje: mag je de leidingen langer maken van de intercooler en van de oliekoeler of is dat niet goed voor de werking?
14 juni 2009 om 11:20 #17399541doordat er nogal wat roest werd gevonden bij de ombouwwerken gaat het nu niet zo snel vooruit, maar ben niet bij de pakken blijven zitten en heb een broertje opgepikt die als tussentijds dienst kan doen. het is ook een 2.0 diesel, en ziet er echt nog goed uit!! gekocht voor nog geen 400 euro :jerry:jerry
nog fotoke van mijnen oranjen:
normaal rijdt de oranje wagen ook weer rond binnen de maand :angel
16 juni 2009 om 17:18 #17399542400 euro is geen geld voor zo’n auto! Dat zijn haast die ats’jes al waard!
Succes d’r mee!
16 juni 2009 om 19:34 #17399543batje, plakt daar nu een sticker van motrie op de achterruit?
16 juni 2009 om 20:05 #17399544400 is idd geen geld voor zo een gave bak!
veel suc6 met de ascona’s
(kheb nu ook een 4 deurs:wub)
17 juni 2009 om 05:51 #17399545dat ding is wel heel gaaf
hoeveel heb je hem eigenlijk verlaagd?
6 juli 2009 om 18:02 #17399546@larsjeG40: ik verlaag enkel de achterkant met -4cm, aan de voorkant raak ik niet, meeste rally ascona’s staan hier ook zo in de streek
@henkjan_80: de ats velgen zaten er natuurlijk niet op he :P
@cruez: ja das ene van Mottrie geweest6 juli 2009 om 18:19 #17399547nog enkele pics:
vooral eerst wat roest verwijderd, het begint met een ombouw en eindigt met restauratie :P:vertagde bruinen is al goed ingereden :P
De motor zit ondertussen in de oranje ascona! Nog een versnellingsbaksteun maken voor de 5-bak, en alles aansluiten :agent
9 juli 2009 om 17:18 #17399548intercooler R5 GT Turbo past perfect waar de batterij normaal zit, batterij komt in de koffer
gr
20 juli 2009 om 19:57 #17399549update!
men broer de wagen spuitklaar aan het maken:
intercooler plaatsen:
oliekoeler:
luchtfilter plaatsen:
binnenkant bijna spuitklaar:
veel rotte verborgen plekken tegengekomen die onder de plamuur zaten :fy1
kas zou eind volgende week klaar moeten zijn om in grondverf te plaatsen, en motor zou tegen dan bijna moeten draaien ook:vertag21 juli 2009 om 20:50 #17399550dat ziet dr allemaal goed uit, maar waarom zet je de interkoeler niet in de rijwind(voor)??
dat is beter voor de koeling. gr rick:thumbup23 juli 2009 om 19:09 #17399551mooi bezig
alleen inderdaad die interkoeler zal daar niet erg veell zin hebben23 juli 2009 om 19:40 #17399552toch wel hoor, de lucht kan weg via de spleten erachter, hij zal zeker genoeg wind slikken, maar zowiezo is er vanvoor geen plaats meer voor een intercooler dus is enige uitweg
24 juli 2009 om 20:06 #17399553als je maar zorgt dat ie genoeg frisse lucht krijgt dan komt het wel goed.
24 juli 2009 om 20:20 #17399554origineel gepost door Opel Rally Lover
toch wel hoor, de lucht kan weg via de spleten erachter, hij zal zeker genoeg wind slikken, maar zowiezo is er vanvoor geen plaats meer voor een intercooler dus is enige uitwegDoor de spleten gaat geen lucht weg, daar komt de lucht naar binnen. Bij iedere auto is aan de onder kant van de voorruit een overdrukgebied. Daarom zit daar ook meestal de plek waar de luchtstroom naar het interieur gaat. Sorry voor het voorbeeld, maar helaas stond het verkeerde voorbeeld in mijn boeken :cry
25 juli 2009 om 12:20 #17399555Ik ben inderdaad ook bang dat de intercooler daar weinig zin heeft.
Ik zou proberen een plattere intercooler te pakken te krijgen en de oliekoeler iets naar voor te zetten en de indercooler daar weer achter.
Wat misschien ook kan de intercooler in de hoek achter de keienvanger/bumper neer te zetten. ‘t Is een advies, hoe je het doet moet je uiteraard zelf weten.
Hou er wel rekening mee dat een intercooler ook redelijk warm word en dat hij dus echt koeling nodig heeftVoor de rest: ga zo door!
26 juli 2009 om 17:34 #17399556komt er een turbo op ofzo? dat je er een interkoeler op wilt zetten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.