Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B TurboDiesel rallywagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2008 om 21:04 #17399507
ik weet nog wel wat gewichts besparing, die bult in de motorkap is zo zwaar ik heb nog wel een veel lichtere gewone motorkap, dan neem ik die zware wel:jerry:jerry:jerry
28 mei 2008 om 21:06 #17399508Dan krijg ik ze niet meer dicht hoor :jerry:P
29 mei 2008 om 16:43 #17399509op marktplaats staat ook een Ascona diesel te koop!
29 mei 2008 om 16:49 #17399510Een tweedeurs, die zijn pas zeldzaam hoor :o
1 juni 2008 om 11:46 #17399511En advertentie is ook alweer weg.
Prachtige filmpjes!! :thumbup:thumbup
20 juni 2008 om 15:16 #17399512ff een update: een voorlopig nieuwe look op de ascona, had die bumper toch nog liggen en wou hem eens erop passen king:
hella’s zijn er voorlopig ook af maar deze komen er zeker weer op hoor :o:P
21 juni 2008 om 09:20 #17399513vind em vetter met deze bumper, wel hella’s er weer bij idd :wub
21 juni 2008 om 10:55 #17399514Ga je ook die striping nog op de bumper zetten?
Maakt het wel af…21 juni 2008 om 11:42 #17399515AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Opel Rally Lover
Hier dus de filmkes, kwaliteit is niet vet, maar het was toch amusant :P:thumbup
leuke filmpjes inderdaad
maar als ik t zo zie heeft je diesel toch te weinig power
t meest is handrem werk ipv n draai op vermogenmaar ook dit is spectaculair om te zien:thumbup:thumbup:thumbup
29 juli 2008 om 20:08 #17399516Update:
neus wat omhoog gebracht en velgjes nog eens herdaan:Binnenkort worden de koni’s vervangen door billstein, en wordt mijn kofferdeksel vervangen door een polyester i400 type…
grtz king:
16 september 2008 om 19:16 #17399517hoihoi, hier ben ik nog eens!
ten eerste:
ik ga morgen kijken naar een omega 2.3 TD, schijnt dat die motoren super zijn, en dat ze zomaar passen in mijn ascona mits kleine aanpassingen.
Mijn vraag is: het mag zeker niet opvallen dat de motor veranderd is in mijn ascona, het zou hetzelfde blok zijn maar is de rest ook beetje gelijkaardig? Kan men de turbo wegstoppen? Ik kan de wagen kopen voor 500 euro, lijkt me redelijk maar ik ben er niks mee als ik niet door de keuring raak wegens ombouw naar zwaardere motor.
ten tweede :P
ik ben bezig aan een achteras om die volledig te restaureren en te monteren met nieuwe onderdelen. Ik weet enkel dat ze uit een manta 1.6S komt. Welke verhouding heeft deze achteras en scheelt dit veel met mijn originele diesel achteras?
dit zijn de nummers van op het tandwiel:
A2892072 9,33Xgraag meer info over deze dingen van de liefhebbers/kenners, alvast bedankt :wors
17 september 2008 om 12:03 #17399518sla me dood, maar trekt zo’n omega niet op de vooras? Nuja niets is onmogelijk he.
17 september 2008 om 15:27 #17399519Voorwiel aangedreven bedoel je?
Een Omega is zover ik weet altijd achterwiel aangedreven ;)19 september 2008 om 23:55 #17399520omega is idd achterwiel aangedreven,
heb vandaag de wagen gekocht, de ombouw wordt een feit, de motorblokken zijn echt identiek, ik ga van 43kw naar 72kw gaan :jerry20 september 2008 om 08:09 #17399521origineel gepost door Opel Rally Lover
omega is idd achterwiel aangedreven,
heb vandaag de wagen gekocht, de ombouw wordt een feit, de motorblokken zijn echt identiek, ik ga van 43kw naar 72kw gaan :jerryfeestje! Dit is dan nog een 4 cilinder?
succes met de ombouw
16 januari 2009 om 15:15 #17399522Ja tijdje stil geweest rond de diesel, maar hij heeft niet stil gestaan. Heb er dit jaar toch 11.000 km mee gereden en de motor is nu echt wel aan vervanging toe. De donor en de ascona staan in de school van mijn broer waar hij hem voor zijn eindwerk mag ombouwen. Normaal wordt hij ook herspoten en wordt het tijd voor een nieuw jasje.
Ik heb nog enkele foto’s teruggevonden ondertussen van voorbije ritten:Nu zijn ze dus begonnen met los koppelen van de motor en boite:
donor is omega 2.3TDI, zal dus ongeveer verdubbelen in kracht en een 5-bak hebben, wordt heel aangename wagen zo :agent
tips zijn altijd welkom, dit wordt onze eerste echte ombouw…16 januari 2009 om 18:09 #17399523mooie foto’s:wub en veel succes met de ombouw he:thumbup
17 januari 2009 om 14:30 #17399524heb je onlangs nog es gespot aan de naftepompe in poperinge, en dan reed je lekker sideways op richting statie
:wors
18 januari 2009 om 11:51 #17399525ikke sideways? tjiens tjiens :P
20 januari 2009 om 17:25 #17399526Staat er nou een golf 2 cabrio langs die ascona :wtf
hahaha4 april 2009 om 14:15 #17399527De wagen staat nog steeds in de school, er wordt bijna niet aan gewerkt :swear
Heb ondertussen wel ontdekt dat ik een speciale versnellingsbak ga moeten zoeken, een gewone 5bak van een manta gsi past niet erop door dat de starter van een diesel groter is. Wil ook niet de omega bak erop steken daar deze dan mega veel problemen geeft met cardan ombouw en andere :mad:
De oplossing zou een GETRAG 240 bak zijn, een bak die optie was in de opels REKORD diesels als zijnde 5 bak. Normaal moet deze passen op de Omega motor want ik hoop dat die blokken allemaal zelfde zijn van de diesels. Ben nu volop op zoek naar een GETRAG 240 dus,
de ascona staat er nog altijd zo bij :oPluspunt is wel dat de motorruimte gezandstraald is en wordt herspoten in afwachting. Heb ondertussen iemand gevonden in belgie die ook zijn ascona omgebouwd heeft naar een Senator 2.3TD, deze versnellingsbakken van de Senators passen ook goed maar ze zijn heel zeldzaam.
Hopelijk vind ik rap een 240 en past die dan ook.
Die andere gast wist me ook te vertellen dat zijn ascona echt goed gaat met de senator 2.3TD, maar mijne zal nog iets meer power hebben :jerryReden te meer om het niet op te geven :angel
4 april 2009 om 14:58 #17399528senator was geen turbo maar een compressor van die bak klopt in mijn commodore heb ik ook een bak van een record diesel zitten op marktplaats adverteert iemand met onderdelen van een senator diesel mischien dat die nog wat heeft komt ook uit belgie
4 april 2009 om 15:04 #17399529Dat is de gast die mij helpt bij mijn project :D Zijn tweede bak doet hij niet weg, maar heb al enkele GETRAG 240’s zien staan ook, ga er desnoods naar nederland achter komen.
Mijn broer is bezig aan de auto’s maar hij twijfelt of de blokken van de Omega en de Ascona diesel dezelfde zijn, maar ik kan bijna niet geloven dat de Omega de enige andere dieselblok zou zijn dan :vertag
4 april 2009 om 15:24 #17399530ff een vraagje tussendoor, reed je niet met je oude blok op plantaardige olie?;)
4 april 2009 om 15:48 #17399531denk wel dat je je carterpan om moet zetten maar de onderblokken zijn opzich het zelfde volgens mij
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.