Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B TurboDiesel rallywagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2008 om 19:44 #17206920
Daar het topic verloren gegaan is geef ik hier nog eens kort het verhaal. :)
Ik kocht de wagen van een maat die hem dringend kwijt wou. Hij had de wagen al in het oranje laten spuiten. Voor 1500 euro werd hij dus mijne.
Opel Ascona B 4-deurs
Motor: 2000cc diesel
Bwj: 1979Zo zag hij eruit bij de aankomst:
Hier nog een foto van de spuitwerken:
Eerst nam ik de motorruimte onder handen:
Daarna kwamen de spiegeltjes, witte velgen en Lexmaul voorbumper:
Dit was al een heel andere wagen, maar het moest en zou de rallytoer opgaan ermee.
Toen tikte ik iets heel schoon op de kop :D
De ATS 8J en 7J :wub en sparco’sToen kwam de kofferspoiler uit nederland :angel
Daarna werd het licht :Dking:
Het werd toen tijd om het oranje beest een sportievere look te geven, die werd gekopieerd naar de rallywagen van mijn maat:
De striping was een gekkenwerk om te doen, maar het resultaat mocht er zijn :thumbup
ondertussen waren de ATS klaar:
Toen deze erop stonden werd de wagen eindelijk wat ik er van wilde maken :vertag Een vette rally-look ascona :jerry
De sponsor (mijne maat) moest er dan uiteindelijk ook op he, en vanvoor kwamen ook 8J velgen:
Zoals jullie zien veranderden ook constant andere details aan de wagen, zoals achterbumper, opellogo op het dak, zonnebanden,…
Ook werd de diesel goed gebruikt, hij rijdt zeer goedkoop en dat kwam goed uit. Er werden veel ritten gedaan ermee:
Ook meeting werd gedaan:
Navigatieritten mochten natuurlijk niet ontbreken, velen keken verbaasd op toen ze een diesel hoorden kletteren onder mijn kap :D
Ondertussen had een vrouwtje ingereden op mijn achterkant, dit werd door de verzekering ruimschoots vergoed en dus helemaal in orde hersteld door een echte vakman:
perfect hersteld en hier nog in grondverf en eerste laag:
Ook de cockpit werd veel verbeterd:
Tijdens de laatste navigatierit kwamen al enkele problemen de kop opsteken, de wagen staat vanvoor te laag en dat laat zijn sporen na, het carter werd beschadigd en de voorbumper afgereden op enkele slechte stukken :swear
De bumper werd verkocht aan een nederlander en het werd tijd voor andere aanpak:
Ondertussen blijkt dat mijn motor die al meer dan 205.000km heeft toch al vreemd doet. Ik heb namelijk last van extreme druk in mijn carter, wat resulteerde in oliedampen in mijn luchtfilter, dus liet ik mijn carterontluchting in een darm apart opvangen. De wagen dampt nu erg naar olie, ook is de achterste demper eraf van mijn asci en heb ik al een veerpoot moeten vervangen die gescheurd was. Het werd tijd om de wagen eens goed te bekijken.
Maar eerst lieten we nog eens gaan op een heuse slalom, waar menig mensen groot ogen trokken van wat een koppel mijn diesel heeft :o
Drifting is no problem!!! :jerry:jerryOndertussen staat een vervangmotor klaar, een gereviseerde 2.1L Diesel blok uit een rekord. Een betere achteras ligt ook klaar en een vooras uit een sloopdiesel. Als alles opgepoetst is en geprepareerd om in een ascona te leggen, gaat de diesel een tijd aan de kant om eens goed onder handen te nemen. Roestbehandeling enzo, het zal nodig zijn om bv nieuwe remleidingen te leggen enzovoort.
Ik hou jullie op de hoogte als jullie willen..
Groeten;)8 april 2008 om 20:27 #17399483:angelmooi dat het project er weer op staat.
was mooi om te volgen,maar nu gaat het verder.
succes met je andere motor.
gr marcel8 april 2008 om 21:04 #17399484hier zitten vele uren werk, maar ook al vele uren plezier in zo te zien :wub
hoe zit het met de A?
grtz
9 april 2008 om 11:31 #17399485hoe kom je aan die onwijs gave voorbumper en achterspoiler?
die moet ik ook hebben :D9 april 2008 om 16:25 #17399486dit is wel heel dik en uniek:thumbup
12 april 2008 om 23:21 #17399487Heel apart, hier in Nederland hebben ze een Diesel in een Manta gezet en veel bekijks, vooral bij het stoplicht, je verwacht zoiets niet.
Trouwens, komt dat rook bij het driften van de banden of van de uitlaat.
Ik kan mij nog herinneren dat er er in Autoweek eens een foto van een oude Record Diesel stond waarbij ze het typeplaatje hadden veranderd in “rokerd” :P:P
Kun je er misschien geen 2,3 Turbo Diesel in hangen, heeft nog weer net iets meer en met een oliekoeler zijn ze in principe onverwoestbaar.?
13 april 2008 om 07:24 #17399488@larsjeg40
dat zijn gewoon de originele voorbumper en irmscher achterspoiler hoor.
spoiler is meestal gewoon zwart net als de voor bumper.
als ie wit is met zwart hebben ze em in 400 look.
-offtopicstaat nog een hele mooi ascona diesel p marktplaats ziet er geod uit.
en diesel is zeer zeldzaam tegenwoordig.
http://link.marktplaats.nl/16108190313 april 2008 om 08:10 #17399489hoihoi,
der gaat nu een 2.1 diesel motor in, maar als deze ooit breekt of vreemd doet, gaat er ZEKER een 2.3 turbo in, ben nu al op zoek naar een omega donor :P
achterspoiler is van irmscher, maar deze is van rubber en trekt op niks meer, der komt zeker een i400 kofferspoiler op, en vanvoor ga ik iets nieuw proberen, ik zou zeggen hou het topic in de gaten ;)
13 april 2008 om 08:13 #17399490PS; de rook kwam van de uitlaat en banden samen, niks rookt beter dan een oude diesel :D
13 april 2008 om 10:14 #17399491AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind t een leuk ding:thumbup
maar diesel blijft voor mij n vreemde keus:P
omkeuren naar benzine is nogal n probleem bij jullie geloof ik he ???????????????
en nog n vraagje over je ats en
op die eerste foto van die wielen
is die glimmende velg die vooraan ligt
met die ietwat roestige bout gatenis dat wel n ats velg???????
kijk er erg raar tegen aan:hmmz:hmmz
13 april 2008 om 10:22 #17399492dit is zeker een ATS velg , maar dan wel de versterkte (competitie) versie
zijn nog zeer moeilijk te vinden , maar tonen wel breder dan de gewone serievelgengreetz , goaaze
14 april 2008 om 21:27 #17399493Mooi werk!
Hou ons inderdaad maar op de hoogte! Ik kan hier best van genieten
15 april 2008 om 19:18 #17399494De keuze voor diesel is eenvoudig te verklaren toch? Ken al genoeg gasten die hun opel laten staan omdat ze teveel geld erin moeten tanken. Dit is een probleem die ik niet heb, vooral in belgië is dieselen echt goedkoop.
Ben ondertussen begonnen met de inbouwmotor op te poetsen, maar ga nog een steun moeten maken, zulk een zwaar geval :o
Ik post nog wel foto’s dan, ben ook nog bezig aan een ascona b, een manta B, een kadett c en mijn ascona A :jerry
binnenkort meer hierover17 april 2008 om 15:39 #17399495Vandaag een witte A ascona gespot op het kruispunt bij valckes.
Toevallig jij nie?17 april 2008 om 19:21 #17399496neen zal ik niet geweest zijn, mijne moet nog zijn platen krijgen, komt binnenkort in orde :vertag
21 april 2008 om 20:19 #17399497mooi werk !!
diesel blijft appart, maar wel heel erg leuk en.. UNIEK !!
ga zo door met die foto’s, ik smul hiervan !!
22 april 2008 om 18:27 #17399498Dit weekend rijden we een regelmatigheidsrit in de streek, zal wel weer mooie plaatjes opleveren king:
11 mei 2008 om 08:13 #17399499En de diesel blijft gaan :wors
Ik ben ondertussen begonnen met een vooras van een donordiesel uiteen te halen. Bedoeling is om deze te laten zandstralen, rood poedercoaten en geventileerde remmen erop te monteren.
Deze as zal dan klaar staan voor onder de nieuwe motor.
PS: als iemand me tips kan geven over hoe ik de as voorbereid op straling is altijd welkom. Wat moet ik doen met de as van de remschijf? Afdekken met iets of een oude schijf erop laten zitten? enz.. :wtf12 mei 2008 om 14:39 #17399500Echt vette actiepics van de ascona.:wors
25 mei 2008 om 13:22 #17399501origineel gepost door Opel Rally Lover
PS: als iemand me tips kan geven over hoe ik de as voorbereid op straling is altijd welkom. Wat moet ik doen met de as van de remschijf? Afdekken met iets of een oude schijf erop laten zitten? enz.. :wtfHet beste zorg je dat de as schoon is voor hij naar de straler gaat, dat wil zeggen vuil en vet vrij.
Alles wat je niet gestraald wil hebben kun je afplakken met ducktape of je kunt je straler vragen het af te plakken.
Ik zou in ieder geval met de straler bespreken wat er wel en niet gestraald moet worden, hier kan hij dan rekening mee houden tijdens het stralen.25 mei 2008 om 15:16 #17399502AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad de delen die je niet gestraald wilt hebben
goed dik afplakken met tape
en dan de straler ff vertellen dat hij die delen ook wat ontziet
wel heel goed reinigen voor je de boel weer in elkaar zetwant de afgeplakte delen beschadigen dan wel niet meer
maar t straal medium gritt/glasparel
komt nog wel overal;)25 mei 2008 om 20:31 #17399503hoi, bedankt voor de tips, ga zeker eens aan mijn straler vragen hoe ik alles moet prepareren. zou graag mijn ascona volledig in het nieuw zetten vooraan. fusee’s kosten wel nog geld, maar een nieuwe vooras is altijd leuk, en ga die lekker beschermen met een goede dikke carterplaat.
PS: binnenkort filmpjes hier van de sideways fun met de diesel, ge zult verschieten :P
28 mei 2008 om 18:43 #17399504Hier dus de filmkes, kwaliteit is niet vet, maar het was toch amusant :P
:thumbup
28 mei 2008 om 20:56 #17399505origineel gepost door Opel Rally Lover
PS: binnenkort filmpjes hier van de sideways fun met de diesel, ge zult verschieten :P
WTF!! Inderdaad verschieten! echt vet! ben je wel zeker dat daar nog een diesel inligt?? :wors :wors
nice driving also…
28 mei 2008 om 21:02 #17399506hehe, het moeilijkste is om niet in een zak te vallen als ik stop met slippen, daarom ondergaat mijn auto een kuur: nieuwe gezondere motor, gewichtskuur en zo van die kleine dingen die gaan maken dat hij nog beter uitkomt in de bochten.
Maar nu is hij nog volledig origineel hoor :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.