Ascona B LPG/Verwarming

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B LPG/Verwarming

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207996
    hordijkmartin
      Lid sinds:
      7 October 2008

      Beste Ascona liefhebbers,

      Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Opel Ascona B king:

      Ik heb de auto in de zomer aangeschaft en loop nu door het aanbreken van de winter tegen de nodige problemen op.

      1- Mijn Ascona is zowel op Benzine als op Gas nauwelijks warm te krijgen. en valt wanneer ik voor bijvoorbeeld een stoplicht moet stoppen regelmatig uit.

      2- Mijn Lpg verstuiver bevriest wanneer ik op gas wil gaan rijden (na ongeveer 1.5 kilometer rijden) met als gevolg dat op gas rijden niet gaat.

      3- Mijn kachel wordt met geen mogelijkheid warm zodat de ramen beslagen blijven.

      Mijn Koelsysteem ziet er als volgt uit:

      Er gaat vanuit de motor (bovenkant waar de thermostaat die ik vervangen heb) een slang rechtstreeks naar de inputt van de LPG verstuiver.

      Vanuit de outputt van de LPG verstuiver gaat er een slang naar de verwarming.

      Vanuit de verwarming gaat er een slang naar de onderkant van de motor waar voor zover ik weet de pomp zit die aanzuigd??

      De Motor zelf wordt heel warm maar de slangen naar de LPG verstuiver en naar de de Kachel en weer terug blijven koud. soms lauw.

      Ik heb slangen laatst vervangen voor gloednieuwe slangen aangezien er allerlei buisjes inzaten en mij bij de garage verteld werd dat dit voor de nodige weerstand kon zorgen. ook heb ik een nieuwe thermostaat in de Ascona gezet.

      Het enige wat ik kan verzinnen is dat de Pomp niet krachtig genoeg is voor mijn systeem of dat er misschien lucht in het systeem zit?

      Wie kan mij helpen??

      Alvast bedankt

      #17447766
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :agentje slangen zitten verkeerd, zet ze maar eens voorbij de kachel

        #17447767
        mr-turbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          kachelradiator verstopt

          #17447768
          hordijkmartin
            Lid sinds:
            7 October 2008

            Bedankt voor jullie reactie’s.

            Ik ben echter zelf tot de ontdekking gekomen dat er lucht in de slangen zat. hierdoor werd het water dus niet het hele systeem doorgezogen. beetje water in de slangen bleek voldoende. nu heb ik een lekker warm kacheltje en een goed werkende lpg installatie.

            groetjes,

            martin

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.