Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona b 1.6s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 14:17 #17243915
Gisteren een ascona b gaan ophalen in heesch.
54000 km op de teller en geen spatje roestHeb deze hier op het forum gevonden,deze word eerst gekeurd als oldtimer en dan volledig herspoten.
4 december 2011 om 20:05 #17954459ZO!dat is nog wel ff een klusje denk ik….. :hmmz
Maar wel weer een ascona op straat erbij :thumb
Hou ons op de hoogte,graag met :kewlpics :kewlpics :kewlpics
Veel plezier met de ascona :thumb
4 december 2011 om 20:08 #17954460gewoon monteren en controleren.
En natuurlijk veeeeeeel kuisen5 december 2011 om 18:03 #17954461al ne x beetje gewassen,amai wat daar allemaal aan ging.
6 december 2011 om 15:48 #17954462bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.
Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?
Het gaat om een 1.6s cih.
Alvast bedankt6 december 2011 om 17:57 #17954463@giannib wrote:
bij de ontsteking(bobine) zit een zwart blokje waarvan een draadje naar de bobine loopt.
Kan iemand mij zeggen wat dit is en of dit noodzakelijk is om de auto te doen draaien?
Het gaat om een 1.6s cih.
Alvast bedanktHeb je er toevallig ook een foto van? :)
6 december 2011 om 19:38 #17954464zal ik morgen maken
10 december 2011 om 11:37 #17954465Leuke aanwinst. Welke kleur is het? Dat is een beetje moeilijk te zien op de foto’s.
10 december 2011 om 13:59 #17954458hey
was een soort groen mettallic maar is volledig afgewreven.
Denk dat hij wel met een lekke koppakking zit,hangt beetje wit schuim aan de oliedop.
Is eigenlijk al een mirakel dat hij draait na 22 jaar stilstand.12 december 2011 om 20:13 #17954466Ziet er goed uit zo, leuk project. Welke kleur staat op de planning?
12 december 2011 om 20:54 #17954467hoi
het word de groene kleur zoals op deze foto
grtz14 december 2011 om 12:06 #17954468Nog maar wat fotokes,gezien de grote belangstelling hier :D
en wat het zou moeten worden
14 december 2011 om 12:11 #17954469leuke basis om wat van te maken :thumb
dat schuim an de oliedop zegt niet altijd dat de koppakking eruit ligt hoor.
deze ascona staat waarschijnlijk al tijden stil.
af en toe even starten waarschijnlijk door de oude eigenaar motor word niet warm.
dan krijg je dat ook.
maar als je em zo maakt als die onderste groene moet die 1.6 er natuurlijk wel uit alhoewel de sjes wel lekker lopen vaak14 december 2011 om 12:12 #17954470Leuke wielen die SR-velgen. Succes met je project.
14 december 2011 om 12:22 #17954471@corres:hij heeft inderdaad lang stilgestaan zonder draaien,22 jaar zelfs :sleepin
De 1600 blijft als hij goed is,en anders komt er een 1.9 in die een kennis goedkoop liggen heeft.
Zou natuurlijk ook een 16v willen,maar dit is belgie he,het land waar niks kan maar alles moet.
@stender:de sr wielen blijven er niet op hoor,maakt te veel toeren ermee.14 december 2011 om 12:57 #17954472jaaaa klopt belgie het land waar niks veranderd mag aan de auto idd pfffff
nou hopen dat die 1600 nog goed is.
als die 1600 nog goed is zou ik em niet vervangen voor een 1.9 in ieder geval geen 1.9n want de 16s heeft net zoveel pk als de 1.9n
al lijkt de 1.9n wel de betrouwbaarste in al die jaren van de cih motoren29 december 2011 om 18:34 #17954473ondertussen zo goed als spuitklaar
:thumb1 januari 2012 om 15:54 #17954474gaaf hoor en cool kleurtje komt erop
1 januari 2012 om 16:00 #17954475word een mooi wagentje :thumb
het is toch ook zo dat in belgie de wegenbelasting op vermogen van de motor word berekend?
of had ik dat mis?Mario
2 januari 2012 om 16:48 #17954476Dat klopt, maar eens dat je wagen 25 jaar oud is betaal je maar 32,35 euro per jaar,
ongeacht de cilinderinhoud !
Volledig belastingvrij zoals in Nederland bestaat hier niet. Trouwens de Belgen hebben
totaal geen interesse om voor de goedkoopte met een “oude” auto te rijden.
Ze hebben , behalve een baksteen ook een “nieuwe” auto in hun maag.3 januari 2012 om 14:19 #17954477Eigenlijk word onze wegentaks op de cilinderinhoud berekend. Maar als we onze auto voor de eerste
keer inschrijven moeten we “belasting in verkeersstelling” betalen. En die word berekend naar twee normen:
Als je een klein turbo-multiklepperke motortje hebt met veel pk’s per cilinderinhoud betaal je naar vermogen,
Als je een dikke koppelrijke motor hebt met minder vermogen betaal je naar cilinderinhoud,
dus ze hebben ons steeds bij onze Kl…
@ giannib: ziet er goed uit, maar ik zou efkes de gardebou’kes d’r af nemen ter controle, daaronder is’t roestgevoelig.
Succes!3 januari 2012 om 14:30 #17954478de gardebous zitten vastgeplamuurd door de vorige eigenaar
Die wou een strakke auto en doordat ik hem dringend nodig heb,heb ik het zo gelaten
Wel heb ik erachter gekeken en gevoeld en zit dus echt geen spat roest aan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.