armleuning zafira 2001

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) armleuning zafira 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216625
    pyter
      Lid sinds:
      24 January 2010

      hallo, ik ben nieuw op dit forum.
      Dat komt omdat ik sinds kort een Opel Zafira heb gekocht.
      Het is een elegance uitvoering met een 2.2 benz. motor van bouwjaar; 2001.
      Ik heb het nodige al mee gemaakt zoals eerst kapotte accu,
      lekke airco koeler, kopotte ERG-klep, tot een nieuw motor(nam 1ltr. olie op 400km) Alles wel in de garantie tijd;).
      Dit alles is toppie opgelost door mijn Opel dealer. Nu heb ik het volgende probleem met mijn (orginele)armleuning die er bijna van de stoel af valt. Hoe kan ik bij het mechanistme waarmee dit vast zit binnen de stoel? Ik gezien dat het achter de stoel de plastic kap waar het netje e.d. mee vast er af kan maar hoe??? Graag een reactie. Gr.Py.

      #17599064
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Da’s inderdaad netjes van je dealer.:thumbup

        Om de achterplaat eraf te krijgen aan de onderzijde zie je links en rechts 2 doppen, deze er afhalen.
        Daaronder zie je popnagels zitten die moet je voorzichtig uitboren en later vervangen of door nieuwe popnagels of door schroeven. (ik heb ze door schroeven vervangen)
        Dan kun je de plaat er afnemen en zie je de houder voor de armsteun zitten.
        Bij mij zat de armsteun ook los, bleek dat er een moer af was en die lag onderin de stoel.
        Laat ook even :kewlpics:kewlpics zien van je zafira.

        #17599065
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Erg netjes van je dealer hoor :) De armsteun is bij zafira’s een bekend kwaaltje. PS welkom op het forum :)

          #17599066
          pyter
            Lid sinds:
            24 January 2010

            PVB, Bedankt voor de reactie.:wors
            Ga het zo snel mogelijk proberen om het voor elkaar te krijgen.
            Ook zal ik een paar foto’s online zetten.

            #17599067
            udo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2007

              Hallo pyter,

              Ik heb hetzelfde probleem en ook al een topic hierover aangemaakt.
              Kijk daar maar even.
              Er zijn geen nieuwe armsteunen meer te krijgen van dit type, wel de nieuwe, maar deze kosten € 200,-
              Ik he hem vastgezet met een bout door het mechanisme heen.
              Achterkant van je bekleding eraf halen (zie boven de beschrijving) en dan 3 bouten losdraaien.
              Daarmee krijg je het hele mechanisme eruit.

              #17599068
              PVB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2006

                origineel gepost door pyter
                PVB, Bedankt voor de reactie.:wors
                Ga het zo snel mogelijk proberen om het voor elkaar te krijgen.
                Ook zal ik een paar foto’s online zetten.

                Graag gedaan.
                We zien de foto’s wel verschijnen.

                #17599069
                pyter
                  Lid sinds:
                  24 January 2010

                  Gisteravond even bezig geweest, het is gelukt!!!:thumbup
                  Het was een koud klusje (onder de carpoort). Het mechanistme zit met 3 moertjes vast in de stoel, nadat deze los zijn gedraaid komt er een klepje af waar weer 3 inbusboutjes zitten deze zaten los. vast gedraaid en alles weer gemonteerd.:P dank nogmaals voor de tips.

                  #17599070
                  Spf.opel
                    Lid sinds:
                    30 May 2011

                    Heren,

                    Ik heb de leuning verwijderd en zie dat het kuststof binnen huis (met het gat waar de pen in hoort) los zit…

                    Nu wil ik dus de stoel open maken dmv uitboren van de nagels.

                    Mijn vraag is de volgende: als ik de popnagels uitgeboord heb en de plaat is verwijderd hoe zet ik deze weer vast..? je hebt het nml over schroefjes… maar in welk materiaal schroef ik dan..? metaal of kunststof..?

                    en als de plaat weg is zie dan direct het mechanisme zitten (geen bekleding die achter de plaat door loopt of iets dergelijks..?

                    Bijvoorbaat dank..!

                    Bas

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.