Apple vs Microsoft

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Apple vs Microsoft

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226474
    RonaldH
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ben op zoek naar een nieuwe laptop

      heb nu een Acer met XP erop,beetje bejaard dus.

      waarom zou ik een Macbook nemen,of waarom niet????

      zijn die dingen nou altijd zo duur of is dat omdat ze veel beter zijn ???????????

      jullie ervaringen graag :thumbup

      #17735286
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ben je iemand die even snel een tooltje, codec oid zoekt is de wereld van Windows veel makkelijker in zowel legaal als illegaal. Bij Apple moet je soms even zoeken of dingen omzijlen. Om even een niet zo’n onbelangrijk ding te noemen, Apple weigert mee te gaan met Flash, neemt iet weg dat het niet mogelijk is maar het wordt door Apple standaard niet ondersteund. Uiteindelijk als je er eenmaal in zit weet je de juiste wegen te vinden.

        En een ander niet onbelangrijk verschil is de prijs maar met de mindere modellen en hun Leopard OS schijnt toch nog erg soepel te lopen

        #17735287
        RonaldH
          Lid sinds:
          30 June 2004

          okee

          maar wat je vaak ziet bij dj’s (bijv.Armin van Buren / Tiesto ) dat die toch met Apple Macbooks werken.

          waarom is dit ?? sneller geheugen o.i.d. ???

          #17735288
          Roelof
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Sponsoring?

            Nu is Apple altijd meer multimedia gericht en kan ik mij voorstellen dat er specifieke muzieksoftware bestaat. In de vroegere jaren is dat altijd een Atari ST geweest welke vandaag de dag zelfs nog in de studio te vinden is.

            #17735289
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb van horen zeggen dat apple met grafische toepassingen veel beter is dan bill met z’n zooitje. Ben overigens zelf geen apple fan (ook niet echt van windows, maar je moet toch wat :-) )

              #17735290
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Het grote voordeel aan een apple machine is dat kans dat er een virus op komt zeer klein is. De rede hiervoor is dat een aantal jaar geleden het markt aandeel van apple kleiner was dan nu. Dit was dus niet aantrekkelijk voor ”virus makers” om een virus te ontwikkelen, omdat de impact veel kleiner zou zijn dan bij windows gebruikers.. Wel worden apple machines vaak gebruikt voor grafische toepassingen. Dit betekend overigens niet dat een windows machine dit niet goed zou kunnen. Om heel eerlijk te zijn zou ik sneller een windows machine kopen, maar waarschijnlijk niet alleen vanwege het feit dat ik hier meer ervaring mee heb. Ook heb je voor het geld van een apple een hele dikke windows machine. Als je dan toch een nieuwe machine wil, kijk dan ook even naar de mogelijkheden om deze zelf samen te stellen.

                #17735291
                Opelalphen
                  Lid sinds:
                  23 December 2009

                  Microsoft is leuk voor huis tuin en keuken gebruik… en is vrij duur in aanschaf en licentie’s etc.
                  Daarin tegen is een Apple duur in aanschaf (laptop of pc) maar is het os is goedkoper.
                  Verder ligt het vooral in de werking. Apple is unix gebasseerd en werkt dus met kernel en dus veiliger en Microsoft met ddl bestanden en dat is onveiliger.

                  Overigens draai ik alles maar moet ik toch Apple/Linux het voordeel geven. En inderdaad Apple is meer grafisch/media gericht.

                  #17735292
                  Edwin1104
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    Apple is misschien duurder in aanschaf maar dat is een kwestie van goed zoeken.
                    Heb namelijk mij eigen Imac is een desktop van apple goed kunnen verkopen en een macbook aangeschaft,
                    Grafisch en voor muziek is Apple gewoon een stuk verder dan windhooooos machines,
                    Verder qua programma’s of spelletjes zoeken zijn er tal van goede sites om deze daar af te halen als je begrijpt wat ik bedoel. Verder is als je geen apple gebruiker bent en wel een apple wil kopen dat je daar zeer snel aan went als leek, Heel gemakkelijk toegankelijk. En als je hiervan meer mocht willen weten stuur me dan effe een u2u kan je veel aanwijzingen geven in wat je wil en waar te halen qua nieuwkoop of tweedehands. al meer dan 10 jaar apple gebruiker I love it. Groeten

                    #17735293
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      origineel gepost door 14XE
                      okee

                      maar wat je vaak ziet bij dj’s (bijv.Armin van Buren / Tiesto ) dat die toch met Apple Macbooks werken.

                      waarom is dit ?? sneller geheugen o.i.d. ???

                      Apple is niks meer of minder als een reguliere PC/laptop als het op hardware aankomt. Er zit gewoon een Intel Core2 of I-series CPU in met bijpassend geheugen, harddisks, etc.

                      Het “voordeel” van een Mac is alleen de software. Tenminste, als je gewend bent aan MacOS. Er bestaat minder software voor (hoewel dat wel meer wordt) en vooral games worden er weinig voor gemaakt.

                      Dus wat dat betreft is het vooral dat het besturingssysteem gewoonweg anders is en dat het je het maar net fijn moet vinden.

                      Echter in het verleden, in de tijd dat Macs nog draaiden op RISC processors zoals de Motorola 68xxx, IBM PowerPC en dergelijke, was de Mac erg populair onder Desktop Publishers (grafisch ontwerpers, grafimedia) omdat die machines daar simpelweg beter in waren dan de concurentie.
                      Later kwam de audio industrie er ook bij vanwege de low-latency tussen hardware en software. Daardoor kon je realtime dingen bewerken. Denk aan een gitaar aan je laptop, die voegt effecten toe (b.v. distortion of een echo) en stuurt het geluid dan naar de versterker zonder dat er merkbare vertraging in zit. Dat is heel erg prettig gitaar spelen en maakt losse effect pedalen e.d. overbodig.

                      Maargoed, tegenwoordig is het dus dezelfde hardware als een PC en zijn die daar net zo goed in geworden als de Mac’s van weleer.
                      Het enige nadeel is nog dat er voor de PC zoveel verschillende software is dat het soms even zoeken is om de goede software te vinden. En uiteraard de kwalitatief goede hardware om daar goed mee samen te werken.
                      Met een Mac heb je dat “probleem” van keuze vrijheid niet. Gelukkig bestaat alle software die op de Mac voor DTP en audio is inmiddels ook beschikbaar voor de PC. Kwestie van een fatsoenlijke videokaart en een soundkaart met ASIO compatbile drivers.

                      Tegenwoordig is een Mac meer een status symbool. Het gaat alleen nog om de vormgeving die erg hip gevonden wordt.
                      Het is inmiddels zelfs zo dat je gewoon Windows op je Mac kan zetten, en andersom (mits geschikte hardware ivm drivers voor Mac).

                      Dus even kort.
                      de Mac:
                      +Hip, status, design (als je er van houd)
                      +Weinig “slechte” software
                      +Minder virus gevoelig wegens lage populariteit
                      +Prima kwaliteit
                      -Duur voor wat je krijgt
                      -Leercurve om er mee te werken
                      -Gebondenheid aan één leverancier

                      de PC:
                      +Goedkoop
                      +Veel beschikbare software
                      +Geen leercurve
                      +Ladingen leveranciers
                      -Design afhankelijk van wat je koopt
                      -Virusgevoeliger wegens hoge populariteit

                      #17735294
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        heb een VAIO gekocht , geen mac dus :D

                        #17735295
                        Edwin1104
                          Lid sinds:
                          1 November 2010

                          origineel gepost door 14XE
                          heb een VAIO gekocht , geen mac dus :D

                          Dat is natuurlijk je eigen keuze.
                          Helaas weer geen apple gebruiker erbij maar weer een windhoos bak.
                          Veel plezier ermee

                          #17735296
                          mrmonkey
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 February 2006

                            M’n vader heeft een paar jaar geleden een imac gekocht en af en toe gebruikte ik deze comp en was helemaal verliefd :wors wat een snelheid en beeld en design etc etc :wub

                            En daarom heb ik gister eindelijk een imac g5 gekocht (21,5 inch)

                            met wireless toetsenbord en magic mouse… kan niet w88 tot het binnenkomt

                            #17735297
                            Opelalphen
                              Lid sinds:
                              23 December 2009

                              Helaas edwin, mensen weten niet wat ze missen en bij virussen wel:angel

                              #17735298
                              suurtje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 September 2010

                                Ik ben in 2009 overgestapt op mac heb nu een imac en een macbook. Maar ik zal nooit meer een windows computer kopen nu ik gewend ben hoe makkelijk mac werkt ten opzichte van windows. En geen virussen en als je iets verwijderd is het ook weg blijven geen bestanden achter enz enz enz

                                #17735299
                                Opelalphen
                                  Lid sinds:
                                  23 December 2009

                                  Ik ben rond 2008 overgestapt naar mac. Ik ben nu ook bezig om certificaten te halen in mac (servers en desktops).

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.