Apple Carplay

Forumindex Forums Modellen Grandland X Apple Carplay

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370241
    jevezet
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 December 2019

      Sinds zaterdag ben ik de – trotse – eigenaar van een nieuwe Grandland X Business Executive 1.2 8-traps automaat Pearl White 19 inch met Vredenstein All-seasons.

      Mijn vorige auto was een Nissan Qashqai Tekna (2016)

      Niet gekozen voor weer een Nissan om de doodeenvoudige reden dat ik de Grandland mooier vind dan de Qashqai.

      Bovendien vind ik de Opel ook fijner rijden

      Nu even over het onderwerp als boven benoemd.

      Met het Intellink 5.0-systeem is het mogelijk om Apple Carplay te gebruiken met daarvoor beschikbare apps, maar mijn verbazing was zeer groot toen bleek dat dit alleen bedraad kan, dus telkens weer het lightning-kabeltje gebruiken.

      Dit is toch niet meer van deze tijd en mijn vraag is dan ook of iemand bekend is met een oplossing om dit alsnog draadloos voor elkaar te krijgen?

       

       

      #18370270
      Jan Driebeen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2018

        Welkom bij de club van GLX-rijders! Het is echt genieten. Apple CarPlay werkt bij de GLX alleen met een originele Apple kabel. Ik heb een extra kabel van 25cm gekocht, deze ligt altijd aangesloten in de auto. Vind het prima werken, je iPhone wordt ook meteen opgeladen.

        #18370271
        jevezet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 December 2019

          Ik denk dat ik wat heb gevonden:

          https://nl.aliexpress.com/item/4000201330152.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2b5d455ftomlTe&s=p&algo_pvid=f83601ae-c2dd-4e2d-8d15-fc3f1ace4f05&algo_expid=f83601ae-c2dd-4e2d-8d15-fc3f1ace4f05-0&btsid=20ba41f6-5a51-438e-b58c-813ceb630077&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_53

          Ik vind het echt waardeloos dat je de iPhone (Xr) uit je zak moet halen, klepje open, lightningkabel in de telefoon en telefoon in het bakje (klepje open en kabeltje er half naast). In een tijd van bluetooth en Wifi echt ‘not-done’; valt mij tegen van Opel.

          Ik laat wel van me horen als het DE oplossing is.

          #18370295
          Jan Driebeen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2018

            Ben benieuwd of het lukt, succes alvast. Had je in je vorige auto Carplay draadloos? Wist niet dat dat kon. Vandaar dat ik het kabeltje niet zo’n probleem vind. Maar als je anders bent gewend kan ik mij voorstellen dat het nu wat tegenvalt.

            #18370303
            RonaldGLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2019

              Volgens mij is dit bij alle merken met een kabeltje. Ligt niet aan Opel in het bijzonder.

              #18370800
              Knutsel2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2018

                Ik dacht in eerste instantie ook dat bedraad niet meer van deze tijd is. Maar inmiddels weet ik beter want je vraagt zoveel van je telefoon icm carplay dat het na een flinke rit de accu van je telefoon behoorlijk leeg zou trekken. Ik noem navigatie, flitsmeister, spotify, bellen, km administratie enz. Daarom lekker bedraad aansluiten eventueel icm met houder zodat je em gemakkelijk koppelt, zie ander post voor een brodit houder met fotos. Wel advies om een originele Apple kabel te gebruiken want anders krijg je allerlei ongewenste storingen.

                #18371862
                henry dukel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2019

                  wat ik erg irritant vind is dat je iedere keer moet kiezen tussen Carplay en Android auto. Kan dat niet omzeilt worden?

                  #18371940
                  MamR67598
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 January 2020

                    [quote quote=18370241]Sinds zaterdag ben ik de – trotse – eigenaar van een nieuwe Grandland X Business Executive 1.2 8-traps automaat Pearl White 19 inch met Vredenstein All-seasons. Mijn vorige auto was een Nissan Qashqai Tekna (2016) Niet gekozen voor weer een Nissan om de doodeenvoudige reden dat ik de Grandland mooier vind dan de Qashqai. Bovendien vind ik de Opel ook fijner rijden Nu even over het onderwerp als boven benoemd. Met het Intellink 5.0-systeem is het mogelijk om Apple Carplay te gebruiken met daarvoor beschikbare apps, maar mijn verbazing was zeer groot toen bleek dat dit alleen bedraad kan, dus telkens weer het lightning-kabeltje gebruiken. Dit is toch niet meer van deze tijd en mijn vraag is dan ook of iemand bekend is met een oplossing om dit alsnog draadloos voor elkaar te krijgen?[/quote]

                    Ja, daar kwam ik bij de testrit ook achter en dacht toen ook nog dat dit niet van deze tijd is. Ik heb echter ook in veel huurauto’s gereden met CarPlay (o.a. BMW 4, Ford Mustang, Mercedes C300) die wel draadloos konden, maar na verloop van tijd plugde ik toch de kabel weer in. Ik had hiervoor 2 redenen:

                    1) De telefoon opladen.

                    2) Soms viel de bluetoothverbinding toch weg of moest ik bij het instappen opnieuw mijn telefoon pairen met de auto. De kabel werkt altijd. Wellicht is dat de reden dat Opel het zo doet.

                    In mijn GLX zit geen wireless charging meer in het midden opbergvak (volgens mijn verkoper is Opel daar mee gestopt omdat het systeem het vaker wel dan niet deed en ze zijn nu bezig om een beter systeem te maken) Dus ik moet zo wie zo opladen via een kabel.

                    Als je echt wireless CarPlay wilt dan kun je hier even kijken: https://carplay2air.com. Dat is een kastje die je via USB aansluit op je auto. Vervolgens kun je via Wifi je telefoon verbinden met dit kastje. Op die manier fop je de auto en heb je toch wireless CarPlay. Kost wel rond de de €150 volgens mij…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.