apk voor astra F

Forumindex Forums Modellen Astra apk voor astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228489
    astrafloris
      Lid sinds:
      17 May 2010

      dag vriendelijke opelrijders.

      de astra van een maatje van me is helaas afgekeurd of roest in de wielkasten voor. waarschijnlijke denken jullie dat is algemeen bekend maar ik hoorde dat je er een bepaald spul kon opspuiten dat het ook weer goed was en de roest niet te zien.

      de garage zelf ( temur in soest ) wou voor 100 euro beide kanten gaan lassen.

      wat kan hij het beste doen?

      bedankt alvast

      #17760123
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        roest is niet op te lossen door er wat op te spuiten!
        Weet je zeker dat het de spatborden aan de voorzijde zijn? En niet achter of de veerschoteles bij de voorspatborden zijn?

        groeten Twan

        #17760124
        Dano1.6_8V
          Lid sinds:
          13 May 2010

          Roest IN de wielkasten… En wat wilde de garage dan lassen?? En nieuw stuk erin? Want dan vind ik het persoonlijk wel meevallen.

          En als de auto afgekeurd wordt, is dat toch niet voor niets. Lijkt me niet dat je dan een spulletje erover heen spuit en dat dan alles meteen weer goed is. Als de roest schadelijk is voor de auto of voor je veiligheid zou ik het wel goed laten maken, en niet maskeren zoals je nu wilt.

          Maar goed, dat is mijn mening.

          Misschien is dit wel handig:
          http://www.brunox.nl/producten/epoxy_roestomvormer/2/16

          #17760125
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            roest wegspuiten lijkt me raar, maar maskeren nog veel erger. Zoals hierboven: als de veiligheid een issue is, moet je niet eits maskeren zodat hij door de keuring komt, maar moet je het fixxen zodat je jezelf niet kapot rijdt, of erger nog, iemand anders!

            Je kan met twee-componenten epoxy een eind komen, maar dan moet je wel ruim om de plek heen en kijken of het ergens anders niet ook zit.
            Heb ik met mijn F ook gedaan (niet in de wiekast, maar achter op de punt van de dorpel, werkt prima als je het goed en zorgvuldig opbrengt.

            Lassen in de wielkast heb ik geen idee van, kan niet oordelen of het zo erg is, en wat die man er aan gaat doen.
            Ik ben wel benieuwd hoe “erg” het is, als het zorgt voor afkeur, want dan moet het wel flink zijn (en moet het ook niet als verrassing komen, moet het al eerder aan het licht gekomen zijn denk ik). Roestplekken an sich zijn nog geen afkeur, alleen op bepaalde plekken of in bepaalde hoedanigheid, ik weet niet hoe dat zit met wielkasten.
            In ieder geval stond bij mij roest als aandachtspunt voordat het echt een probleem werd, ik kan me zo voorstellen dat dat bij jouw vriend ook zo is?

            #17760126
            IMpY
              Lid sinds:
              18 July 2005

              zal dan wel bij zijn veerschotel zijn denk ik haast. Anders kan het opzich nog niet zo een kwaad inderdaad.

              groeten Twan

              #17760127
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                ja zo iets ja. Ben benieuwd.
                Zijn er misschien foto’s van????

                #17760128
                GSI Racer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 June 2009

                  spul eroverheen spuiten gaat niet werken!
                  als je dan op herkeuring gaat tikken ze er weer net zo goed doorheen met een hamertje.

                  dus mooi laten lassen als ik jou was (en het budget dat toe laat)
                  100 euro is niet te veel aangezien dat laswerk toch altijd wel ff werk is;)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.