Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › APK Keurmeesters, verenigt u hier
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2009 om 21:02 #17546598
het straalde idd blauw licht uit, en is officieel natuurlijk afkeur
maar als die overdag gekeurd is, dan zie je die blauwe gloed natuurlijk niet echt9 november 2009 om 21:32 #17546599wat te denken van de astra/vecta/zafira met verrot subframe onder de motor afdekking. . (en thv subframe geroeste remleiding of lekkende brandstofleiding)
Ik word ook helemaal schijtziek van al die lexus achterlichten zonder reflectie. . .
@ tonsr: de apk en de politie werken inderdaad langs elkaar heen.10 november 2009 om 10:52 #17546600Ik word over het algemeen schijtziek van die sjonniebakken..
Laatst ook een compleet uitgebouwde 206.. Dat ding komt al niet eens fatsoenlijk en zonder schade de brug op.. Dan blijken er 4(!) remslangen op te zitten met flinke scheuren (afkeur), 2 gare banden (afkeur), CO veel te hoog (tuurlijk, want een kat vertraagd alleen maar….)..
Wat een gezeik.. Nouja, uiteindelijk heb ik dat ding wel klaargemaakt.. maar dat heeft die stoere jongen wel flink geld gekost. Ben een complete dag zoet geweest met dat ding, nou, reken maar uit: kat (eerst gekeken of dan het CO WEL goed was, dat bleek zo te zijn), 2 bandjes 18″, 4 remslangen, en een volle dag arbeid a 35e/uur…
10 november 2009 om 17:06 #17546601ja ,je kan er wel doodziek van zij,:cry:cry:cry:cry:cry
maar het is voor jou wel brood op de plank:thumbup:thumbup
dus hoe meer sjonnies,hoe groter de biefstuk:jerry:jerry
vgr tonsr10 november 2009 om 18:10 #17546602origineel gepost door Emiel-Manta
hahah erg zulke mensen :Pik werk zelf in een vrachtauto-garage.
en als er dan zo’n gepimpt ding binnen komt voor ‘t keuren laten we alle sierverlichting hangen.
als bij ‘t afmelden blijkt dat we steekproef hebben staan we standaart met 3 man in de startblokken om alle peren te demonteren :jerrywelke garage is dat :jerry die bij ons doet soms zo verrekte moeilijk over die verlichting :jerry
10 november 2009 om 18:26 #17546603origineel gepost door TonSR
ja ,je kan er wel doodziek van zij,:cry:cry:cry:cry:cry
maar het is voor jou wel brood op de plank:thumbup:thumbup
dus hoe meer sjonnies,hoe groter de biefstuk:jerry:jerry
vgr tonsrGeloof me, ik had dat ding net zo lief tegen een geringe vergoeding naar de sloop gereden :P
Maar idd, goed aan verdiend. Maar dat mag ook wel.. Wat een schijtbak.
Heb dr 2jr geleden (toen nog bij ex-werkgever) een compleet andere motor ingezet… had-ie compleet aan stront gereden.. Zat KVS aan de oliepeilstok :D
(uiteraard heeft zo’n uitgebouwde strontbak maar een 1.6je aan boord…)
11 november 2009 om 22:18 #17546604origineel gepost door opelvssn
origineel gepost door Emiel-Manta
en als er dan zo’n gepimpt ding binnen komt voor ‘t keuren laten we alle sierverlichting hangen.
als bij ‘t afmelden blijkt dat we steekproef hebben staan we standaart met 3 man in de startblokken om alle peren te demonteren :jerrywelke garage is dat :jerry die bij ons doet soms zo verrekte moeilijk over die verlichting :jerry
Gewoon alles op de schakelaar!!!
en als we m naar de APK brengen voor de zekerheid stekkers van de schakelaars los, of extra zekeringen eruit.
no problem…
Willem
11 november 2009 om 22:24 #17546605vooraan heb ik alles al op schakelaars, zijkant ook, alleen zit met die achterbumper.
heb tegenwoordig deense achterbumper erop, en die keurmeester doet moeilijk omdat er maar 2 lampen per kant mogen branden :fy1
en lampjes eruit draaien helpt bij die vent ook niet :S.. zegt ie, uh er zitten lampen op dan moeten ze het doen ook :fy1 vandaar mn vraag :P…zit er nog beetje werk in die containers tegenwoordig wim?… ben er al tijdje uit namelijk :jerry
11 november 2009 om 22:42 #17546606Sjonniejbakken ook altijd leuk :D:D:D
Hele mooie dingen om te zien…technisch een drama.
En juist dan mag het niets kosten…Dikke installatie en bumpers, en proberen te bezuinigen op hetonderhoud en apk;)
12 november 2009 om 13:01 #17546607Laatst een sprinter met een permanente trailer erop, dit zijn zeg maar trekkers met daarachter een trailer maar die draait niet mee.
hierdoor krijg je een tandem as idee en dus extra laadvermogen. echter de trailer zit zo vlak achter de vooras dat er geen achterlichten opzitten. maar de trekker moet wel los gekeurd worden. dus dan moet je er dus hele nieuwe lichten op gaan zetten.
das op zich wel naar als je het niet weet en hem gewoon goedkeurd en een steekproef krijgt :vertag
12 november 2009 om 14:47 #17546608naar mijn weten hebben die zogenaamde BE combinaties, altijd achterlichten tussen de 2 achterassen… tenminste die bij ons hier in de buurt rijdt wel… die heb gewoon lichten tussen de 2 achterassen zitten die ook gewoon meebranden…
13 november 2009 om 21:00 #17546609origineel gepost door opelvssn
origineel gepost door Emiel-Manta
hahah,
Allers,
maar sssssht :angel@ Wim:
Klopt ja,
werkt ook veel fijner met een schakelaar.of een begrijpende chauf, die van tevoren alle rommel demonteerd. bespaard een hoop zweet en moeite :P
13 november 2009 om 21:08 #17546610> @ Emiel Manta: meestal de zekeringen van de extra verlichting eraf, word bij ons door de MB dealer gewoon op extra zeekring plaatsen in de zekering kast aangesloten en dan nog alles op de schakelaar, t zijn een stel fietsemakers daar bij MB den haag, maar dat kunnen ze nog wel.
– scheef remmen, al zolang ik met deze MB Atego rijdt remt ie scheef, (remkracht links + Rechts Exact gelijk), maar ze willen me niet geloven als ik zeg dat de reactie armen te veel speling hebben, dat was het bij mijn vorige Atego wel, en dat was een exact zelfde type, met exact zelfde probleem.
> @ OpelVssn, Weinig extern container werk, maar bij ons in de verhuizing gaat het prima, is niet slecht geweest..
willem
13 november 2009 om 21:16 #17546611heb je die atego sinds nieuw af aan?
voor ‘t zelfde geld is er iemand lomp geweest ooit met aankoppelen, en heeft ‘t chassis wellicht een tik gehad, waardoor de achter-as er iets scheef onder komt te staan.
gekke dingen zeg ik je,
maar heb het al eens gezien….
kan van alles zijn..1 mei 2010 om 17:13 #17546612niemand op het forum die afgelopen tijd iets mee gamaakt heeft?
had laatst een corsa b voor de keuring.
nou weet iedereen dat die remslangen voor zo goed kunnen roesten omdat er zo’n leuke rubbere slangetje op zit .
tot mijn grootste schrik trok ik er 1tje gewoon in tweeen zonder veel kracht te gebruiken:o
als hij er nog even mee had doorgereden had hij er zelf door heen getrapt.2 mei 2010 om 11:14 #17546613ja dat heb ik laatste tijd ook nog wel es gezien.
de Astra’s g en Zafira a hebben er nogal last van
2 mei 2010 om 11:23 #17546614Heb ooit een mafkees meegemaakt:hmmz
Die bracht z’n auto (merk weet ik niet meer) voor apk en vertelde, zo niet sommeerde hij dat hij gebeld wilde worden als we er eventueel wat aan zouden repareren. Met apk repareer je toch al niks maar toch…
Tijdens de keuring bleek z’n remlicht kapot te zijn, kosten van het lampje, 1,25 ofzo:DDie man komt aan het eind van de dag z’n auto ophalen en we vertelden hem dat we alleen een lampje hebben vervangen omdat anders de auto afgekeurd zou worden:vertag Wilde die eikel dat lampje niet betalen omdat we hem daarvoor hadden moeten bellen:wtf:wtf:wtf
Het is dat we druk waren en er geen tijd voor hadden, anders hadden we het lampje er weer uit getrokken en de auto alsnog afgekeurd:jerry :jerry :jerryUiteindelijk de man het lampje niet laten betalen en hem gesommeerd nooit meer terug te komen bij ons:swear
2 mei 2010 om 12:24 #17546615origineel gepost door OPC-lijntje
Heb ooit een mafkees meegemaakt:hmmz
Die bracht z’n auto (merk weet ik niet meer) voor apk en vertelde, zo niet sommeerde hij dat hij gebeld wilde worden als we er eventueel wat aan zouden repareren. Met apk repareer je toch al niks maar toch…
Tijdens de keuring bleek z’n remlicht kapot te zijn, kosten van het lampje, 1,25 ofzo:DDie man komt aan het eind van de dag z’n auto ophalen en we vertelden hem dat we alleen een lampje hebben vervangen omdat anders de auto afgekeurd zou worden:vertag Wilde die eikel dat lampje niet betalen omdat we hem daarvoor hadden moeten bellen:wtf:wtf:wtf
Het is dat we druk waren en er geen tijd voor hadden, anders hadden we het lampje er weer uit getrokken en de auto alsnog afgekeurd:jerry :jerry :jerryUiteindelijk de man het lampje niet laten betalen en hem gesommeerd nooit meer terug te komen bij ons:swear
Dat zeggen wij er altijd bij. Voor lampjes ect bellen we niet.
2 mei 2010 om 16:10 #17546616Heb een jaar geleden bij een Zafira A een remleiding lek getrapt bij de A.P.K. (dwars doormidden)
Heb een keer in mijn vingers gesneden bij een voorband van een Omega B waar aan de binnenkant de staaldraden uitstaken.
Heb een keer bij een Corsa B een remslang losgetrokken (de aanhechting onder het rubber hoesje)
2 mei 2010 om 16:43 #17546617afkeur… ja of nee?
2 mei 2010 om 17:00 #17546618:swear Joop! Dat is een scherp uitstekend deel :vertag, dus een rubber of kunststof plaatje eroverheen doen (of aerocatches).
2 mei 2010 om 17:26 #17546619Volgens mij is dat inderdaad afkeur omdat het een scherp deel is
2 mei 2010 om 18:35 #17546620origineel gepost door OPC Turbo
Volgens mij is dat inderdaad afkeur omdat het een scherp deel isHoe doen rally auto’s dat dan?
2 mei 2010 om 19:05 #17546621origineel gepost door arjontje
origineel gepost door OPC Turbo
Volgens mij is dat inderdaad afkeur omdat het een scherp deel isHoe doen rally auto’s dat dan?
Niet naar de apk :P
of lapje rubber overheen zetten. (soort van spatlap idee)2 mei 2010 om 19:15 #17546622Ducktape er over met de keuring….
Maarja dan krijgen ze de kap niet los om onder de kap te controleren…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.