APK Keurmeesters, verenigt u hier

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer APK Keurmeesters, verenigt u hier

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213888
    Destruction
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 May 2009

      Ik kon zo snel niet een goede pakkende titel bedenken, maar als APK Keurmeester zie ik vaak vreemde dingen. Het leek mij wel leuk om te horen wat collega’s nou zoal vinden :)
      Zelf ben ik zzp’er, nadat mn laatste werkgever door de kredietcrisis omviel, terwijl ik nog bezig was met een revalidatie (en dus ook met uwv temaken had), was ik wel klaar met werkgevers, en begon ik (met hulp van uwv) een eigen garagebedrijf. Ik wilde alles zelf kunnen, zo ook APK (en ben atm aan het kijken voor een airco machine..). Ik probeer mijn eigen onkosten laag te houden, zodat ik ook goedkoop kan werken (35eur. per uur arbeidsloon bijvoorbeeld..), zo kreeg ik het al snel vrij druk. Reclame maken doe ik niet, alles gaat mond-op-mond en via via :)

      Ik trap af:

      Ik heb al diverse dusdanig doorgerotte auto’s voor APK op mn brug gehad, die naast de rottigheid ook dusdanige mankementen vertoonden, dat ik kenbaar heb gemaakt de betreffende auto nooit meer van een geldige verse APK te zullen voorzien.
      Het jaar ervoor waren ze zonder reparatie- of adviespunten goedgekeurd.. :hmmz

      – Tijdje terug, Micra voor APK gehad. Toen ik binnen de auto alles had gecontroleerd en ook de verlichting had gecontroleerd, deed ik de brug omhoog om de onderkant te controleren… Ik begon bij de voorwielen, en ik schrok me wezenloos :wtf Fuseekogels, waar zijn die voor? Wielen bungelden geheel los…

      waarop ik de eigenaar belde en zei: Als jij niet met een autoambulance of transporter komt, krijg je die auto heel niet meer mee; het is een gevaar op de weg.

      – Laatst een suzuki Wagon R+, de eigenaar kocht dat ding nieuw in 1999 bij de Suzuki dealer, en had hem daar altijd in onderhoud.. Hij kwam nu bij mij voor de APK, ik pak mn hamertje om te controleren op roest, en zowel links als rechts tik ik vrijwel de gehele dorpel eruit.. :wtf

      Zo’n dorpel rot niet binnen een jaar voor 80% weg… Hoe kan dat bij de dealer tot vorig jaar aan toe goedkeur zijn geweest dan :P

      #17546574
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Je wil niet weten wat er gebeurt, maar hey de dealer moet ook geld verdienen :vertag

        #17546575
        Destruction
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 May 2009

          origineel gepost door Bart Hoedemaker
          Je wil niet weten wat er gebeurt, maar hey de dealer moet ook geld verdienen :vertag

          Tussen het moment dat ik die auto voorkeurde (ik kijk eerst altijd wat er evt. aan mankeert, dus keuren zonder afmelden.. Behalve dan als er niks aan mankeert), en de daadwerkelijke APK Keuring (ook bij mij gedaan), is de klant nog teruggeweest naar de Suzuki dealer. Daar vonden ze de roestschade erg vreemd, maar voor 600 euro PER KANT wilden ze er wel ff een plaatje op lassen..

          Ik ken een paar hele goede lassers (hell, ze doen niets anders dan kleine autoschades en laswerk aan auto’s), die hebben beide dorpels weer hersteld tot in nieuwstaat, voor 500 euro :P

          #17546576
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            Ik werk op de keuring in België daar ben ik ook al héél wat tege gekomen

            -een geit die vanachter vol beton was gegoten om op de ophangingstest niet afgekeurd te worden
            -garagist die simpelweg vergeten was de draagarm vast te draaien
            -idd ook de fuseekogels die er praktisch uit liggen
            -banden die alleen nog uit draad bestaan
            -heb ook eens een suzuki wagon R gehad van 2001 war de bodem spijsrot van was (zeer vreemd)
            -van de week nog eentje gehad die afgekeurd was voor zijn binneninrichtig van de lichte vracht, man komt weer op herkeuring (al voor de 4e keer ofzo) en het was nog niet in orde omwille van niet goed gekeurd glas in de binnenwand. Man schiet in volle koleire, pakt een hamer en mept ze der gewoon uit. Auto boemvol glas maar wel een groene kaart :D
            -accordeonbus van de lijn waar de accordeon vanonder volledig was doorgescheurd en je als passagier langst daar naar buiten kon als je wilde

            #17546577
            mayhem
              Lid sinds:
              13 June 2006

              gekste is een golf III geweest, (ben geen monteur ofzo, alles hobby)

              zet m op de 2 kolommer, wieltjes van de vloer… kofferklep niet meer dichtkunnen. deur opendoen.. deur niet meer dichtkunnen..

              heel de bodem was weg, vanaf de dorpel tot de uitlaattunnel was ie rot.. je kon van voor naar achter en van links naar rechts lopen met een schroevendraaier in de bodem. zat nog 8 maanden keuring op:hmmz

              #17546578
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Ik nog geen keurmeester, eerst mn 1e monteur maar halen (nog 2 vakken inhalen, dan examen doen :P)

                Ik keur wel op het werk, ben nog geen rare dingen tegen gekomen, want we doen nagenoeg alleen opels :thumbup

                Op een krokante B corsa na en de welbekende rottende remleindingen thv. de voorbalk…bij een astra………….heb ik nog niets byzonders gezien.

                Bij vorige werkgever wel heel absurde dingen gezien.
                Banden zo glad als maar zijn kan, en dan vervolgens met een retenette set wielen aankomen om hem af te melden (wielen kwam eigenaar zelf mee)…….zie ik hem 2 dagen later weer rijden met die oude gladde banden….:wtf

                Ik gazelf altijd eerst een rondje rijden, zo hoor je de wiellagers en dergelijke wel…en de motor is warm voor een co of roetmeting;) Dan heb ik iig een idee van waar ik extra op letten ga.

                #17546579
                Destruction
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 May 2009

                  Ik controleer eerst alles op de brug, en terwijl ik de verlichting etc controleer meet ik ook het CO, of de roetuitstoot. Twijfel ik aan een wiellager of de vertraging van de remmen (ik heb geen remmenbank, dus ik controleer op de brug met behulp van iemand, die plaatsneemt in de auto om de voet/handrem te bedienen), ga ik met zo’n auto rijden. Een vertragingsmeter heb ik dan weer wel, en die gaat dan mee de auto in :)

                  (ps, terwijl ik dit type zie ik bij Die Ludolfs een F met nogal wat zijschade het terrein opgereden worden.. Zo zie ik die auto’s liever niet zegmaar..)

                  #17546580
                  Opelkees
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2007

                    had wel wat moois

                    had een vectra a voor apk achterbanden versleten 1mm ja zegt ze dan zet je ze toch gewoon voorop?

                    gewoon even wisselen

                    3x uit moeten leggen dat dan de voorbanden afkeur zijn:argue

                    #17546581
                    Emiel-Manta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 January 2007

                      hahah erg zulke mensen :P

                      ik werk zelf in een vrachtauto-garage.

                      en als er dan zo’n gepimpt ding binnen komt voor ‘t keuren laten we alle sierverlichting hangen.
                      als bij ‘t afmelden blijkt dat we steekproef hebben staan we standaart met 3 man in de startblokken om alle peren te demonteren :jerry

                      #17546582
                      Destruction
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 May 2009

                        Haha LOL :D Tsja.. Sommige mensen…

                        Ik heb ook veel mensen in de exportwereld, die auto’s dan opsturen naar Afrika ofzo.. Vooral Nissan..

                        Laatst komt er zo’n dude aanzetten met een Lantra. Ik doe de brug omhoog, en constateer vrijwel direct dat de achterbrug geheel verrot is (mn assistent (stagekracht, in opleiding) had de auto op de brug gezet, dus ik had e.e.a nog niet gezien, maar ga voor een deel uit van zijn oordeel, hij had bijvoorbeeld het CO al gemeten, dat tehoog was..). Ik zeg de man dat ik hem niet kan goedkeuren, omdat die achterbrug rot is (ik kon er met mn duim gaten in drukken…. :wtf)

                        Gisteren komt die kerel terug met die auto, en een andere achterbrug.. Of ik die er dan onder wilde doen, en dan weer APK.. Ik zie witte rook, dus ik vraag hem of die auto nog koud is.. Nou nee, niet bepaald.. Hij was er net mee uit Wezep (12km vanaf mn garage) gekomen.. Ik stap in die auto en geef een paar keer goed gas, als er een mistwolk over het industrieterrein lijkt te gaan trekken zet ik de motor uit, en zegi k tegen die kerel: Gefeliciteerd, ik had dit nog niet gezien, wel gedacht maar het is dus officieel: Je bent opgelicht.. Waar heb je dat hok vandaan? (die gasten komen al langer bij me, en bij mn vorige werkgever heb ik ze ook veel gezien…) :P

                        Hij met zn collega export-dudes (goed voor 4 redelijk krachtige negers :o) reden met gillende banden bij mn garage weg, richting de garage waar ze die Lantra vandaan haalden…. :P

                        #17546583
                        mrmonkey
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 February 2006

                          Hier nog een APK keurmeester king:

                          Heb t wel is gehad met een Vivaro van een koerier, hij had een klacht dat hij met remmen geluid maakte…:vertag
                          Ik reed dat ding weg en durfde er geen meter meer mee te rijden… remmen sloegen gelijk vast en scheef remmen etc etc… :swear:swear

                          Bleken de remmen helemaal op tot op de zuigers :o kwam voordat ik de auto op mn brug had gezet een collega aanlopen met een remblokje die uit de klauw was gevallen, zo dun waren ze :swear:swear:swear:o

                          #17546584
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            origineel gepost door Destruction
                            Haha LOL :D Tsja.. Sommige mensen…

                            Ik heb ook veel mensen in de exportwereld, die auto’s dan opsturen naar Afrika ofzo.. Vooral Nissan..

                            Laatst komt er zo’n dude aanzetten met een Lantra. Ik doe de brug omhoog, en constateer vrijwel direct dat de achterbrug geheel verrot is (mn assistent (stagekracht, in opleiding) had de auto op de brug gezet, dus ik had e.e.a nog niet gezien, maar ga voor een deel uit van zijn oordeel, hij had bijvoorbeeld het CO al gemeten, dat tehoog was..). Ik zeg de man dat ik hem niet kan goedkeuren, omdat die achterbrug rot is (ik kon er met mn duim gaten in drukken…. :wtf)

                            Gisteren komt die kerel terug met die auto, en een andere achterbrug.. Of ik die er dan onder wilde doen, en dan weer APK.. Ik zie witte rook, dus ik vraag hem of die auto nog koud is.. Nou nee, niet bepaald.. Hij was er net mee uit Wezep (12km vanaf mn garage) gekomen.. Ik stap in die auto en geef een paar keer goed gas, als er een mistwolk over het industrieterrein lijkt te gaan trekken zet ik de motor uit, en zegi k tegen die kerel: Gefeliciteerd, ik had dit nog niet gezien, wel gedacht maar het is dus officieel: Je bent opgelicht.. Waar heb je dat hok vandaan? (die gasten komen al langer bij me, en bij mn vorige werkgever heb ik ze ook veel gezien…) :P

                            Hij met zn collega export-dudes (goed voor 4 redelijk krachtige negers :o) reden met gillende banden bij mn garage weg, richting de garage waar ze die Lantra vandaan haalden…. :P

                            Exportnegers uit wezep? Gelukkig krijg ik geen auto’s van die smerige exportlui…..
                            Dat zijn dramabakken joh! Je wordt genaait waar je bij staat en als je de boel afkeurt lopen ze overal moeilijk over te doen….Ver uit de buurt blijven met die lui…

                            #17546585
                            Destruction
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 May 2009

                              Nee, uit Zwolle :) Maar idd, wat kunnen die gasten zaniken.. Ze hebben geen geld, het is te duur, bla bla bla… :( Dit kost het, voor minder doe ik het niet. Geld bieden voor mn werk? Daar is de deur! –> Opzouten en nooit meer terugkomen.

                              Kopen ze een Nissan Almera (die dingen kunnen rotten, niet normaal!). Hebben ze een keer een goede te pakken, maar zijn de remschijven afkeur.. Kostten (ik dacht) 120 euro incl. remblokken en monteren. En een gezeik dat dat zo duur is, en of het ook kan voor 50 euro etc… :fy1 Ja tuurlijk, ik ga 70 euro zelf betalen aan onderdelen voor een bak waar hun geld op verdienen.. Sure! No problem! Hier is mn pinpasje, hier is de code, ik betaal ze wel! En ik zet ze er gratis op!

                              …. zucht..

                              Daarbij; als ze dan zgn. geen geld hebben, moeten ze geen Jappenbak gaan rijden, maar een Opeltje. Dan zijn de onderdelen goedkoop… Of gewoon lekker gaan fietsen.

                              Nee, met uitzondering van 2 van die exportnegers die niet zeuren en betalen wat het kost, wil ik ze niet meer in de zaak hebben.. Ik heb ook mensen van het kamp, ach.. Ik heb er (over het algemeen) geen gezeur van :) Betalen gewoon netjes de prijs die ik noem.. Valt me wel op: ze betalen meestal contant ;)

                              Gaat regelmatig zo:
                              Ik :argue exportneger

                              #17546586
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Ja echt drama, netzoals die kampers rondom zwolle….
                                Vooral toen ik nog in Zwolle werkte…
                                altijd schooien of ze niet gematst kunnen worden.

                                Zie ze liever vertrekken als komen

                                #17546587
                                Bart Hoedemaker
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2007

                                  Jah kampers met een Mercedes S klasse :jerry

                                  #17546588
                                  Kadettgek
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 September 2005

                                    Volvootje V40,

                                    de klacht was dat het remmen wat minder was.
                                    voor dat de auto gerepareerd zou worden zou ik eerst de klant in haar eigen auto naar huis brengen om haar na de reparatie weer op te halen.
                                    na 1 meter te rijden trap ik het rempedaal tot op de bodem in. (hier dus niet mee verder gereden!!!)
                                    alles los gehaald. bleek dat er nog welgeteld 1!!!! remschijf re voor werkte. de rest compleet vastgeslagen.

                                    snap niet hoe mensen hier mee kunnen blijven rijden…..

                                    #17546589
                                    Opelkees
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 September 2007

                                      wij gister op de Opel test dag

                                      komt een Zafira rijdend binnen we zetten m in de testbank en trappen dwars door de rem heen

                                      hele leiding naar zn grootje die kon m meteen laten staan had ie niet verwacht

                                      #17546590
                                      Opel_Bjorn
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 May 2008

                                        Ben ook al ettelijke malen door de rem getrapt door een defecte hoofdremcilinder of rotte remleidingen. Het strafte is dan nog dat die mensen kwaad worden omdat je hun wagen “kapot” hebt gedaan. Ze mogen blij zijn dat het op de rembank gebeurd en niet op de openbare weg!

                                        #17546591
                                        kadetter
                                          Lid sinds:
                                          20 June 2006

                                          maarre, die “jonge” auto’s met verrote bodems..
                                          zou dat kunnen komen, door het (vaak) rijden door/in pekel ?

                                          wellicht uit duistland geimporteerd, waar het iets vaker sneeuwt als hier ?

                                          #17546592
                                          Destruction
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 May 2009

                                            Nee de auto waar ik het over had, is echt nieuw bij de suzukidealer gekocht door diezelfde man. Hij had de oorspronkelijke afleverbon er nog bij :)

                                            #17546593
                                            kadetter
                                              Lid sinds:
                                              20 June 2006

                                              Dan heeft hij op het buitendek gestaan op de boot vanuit Japan :P

                                              #17546594
                                              mayhem
                                                Lid sinds:
                                                13 June 2006

                                                wat denk je van mensen die een bootje hebben… vind ie fijn or, de boothelling op en een golf zout water…

                                                #17546595
                                                Opelkees
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 September 2007

                                                  ja inderdaad maatje van mij heeft soms een week de auto in ijmuiden staan

                                                  word ie niet blij van

                                                  #17546596
                                                  TonSR
                                                    Lid sinds:
                                                    29 October 2007

                                                    gezien de topic naam,wil ik gaarne iets weten
                                                    bij het prog gevaar op de weg kwam het volgende voor
                                                    wordt iemand aangehouden met led nmr plaat verlichting
                                                    warop hij een bekeuring krijg.
                                                    deze persoon ,als je hem uiteraard mag geloven,dat zijn auto
                                                    met deze ledverlichting apk is goed gekeurd
                                                    vraag me dus af wat wel of niet mag,of is dit weer hel al oude gebeuren
                                                    waar 2 logge lichamen weer langs elkaar heen werken.
                                                    alhoewel de leds uiteraard ook na de apk kunnen zijn aangebracht.
                                                    vgr tonsr.

                                                    #17546597
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Als het gewoon witte kenteken verlichting is….dna is het goed. Maar volgens mij was het blauw….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 58)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.