APK keuring….Zit weer eens niet mee

Forumindex Forums Modellen Corsa APK keuring….Zit weer eens niet mee

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217856
    Myzrael
      Lid sinds:
      5 February 2010

      Nou, de APK verliep niet vlekkeloos. Ben al niet zo rijk (uhm uhm) en dan loopt het aardig in de papieren.
      Laten keuren bij de ANWB onafhankelijk…

      1. C0 uitstoot veels te hoog (7% zelfs met warme motor)
      2. Middendemper/kat moeten vervangen worden (hopelijk ook gelijk van de uitstoot af)
      3. Linker koplamp stond te laag afgesteld (dat moet niet zo’n ramp worden maar het lukte hem niet om het te verhelpen)
      5. Accu staat los (roest…..iemand een goede tip wat ik eraan kan doen?
      6. Ruitenwisserpomp schiet steeds los (moet ik nogsteeds maken)

      Al met al een duur geintje dus.
      Heeft iemand tips hoe ik dit zo goedkoop mogelijk kan aanpakken? De kat is verdraaid door namelijk

      #17620520
      dabok
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2009

        1 en 2 zullen wel aan elkaar gelinkt zijn, 3 ligt aan of je elec. of handbediend hebt, bij elec. stelmotor eens nakijken, 5 waar heb je roest, op de plaat zelf, dan kan je weleens problemen krijgen, want dat is carosserie volgens mij, en de accu zit normaal gesproken vast met een klem, van de sloop afdraaien met sleutel 8 of 10 en 6 lijkt me vrij eenvoudig om op te lossen, anders nieuw bakje halen van een slopert!

        #17620521
        Myzrael
          Lid sinds:
          5 February 2010

          ’t Is handbediend maar de stelschroef wilde niet volgens de keurmeester.

          Iemand toevallig nog een middendemper of goede kat liggen voor een 1.6 GSI non-ecotec uit ’93?

          #17620522
          robertszone
            Lid sinds:
            29 November 2009

            Heb toendertijd een kat op de sloop gehaald (vragen ze niet meer zo gek veel voor, dacht 30euro ofzo) ertussen gelast en was er doorheen.. Auto reed voor geen meter maar daarna een katvervanger gelast en die voor tussen de apk’s door gebruikt.. :P

            #17620523
            Dennis-Corsa-B
              Lid sinds:
              20 May 2008

              valt tog wel mee ff langs sloop of internet, beetje lassen en je bent klaar

              #17620524
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                origineel gepost door Dennis-Corsa-B
                valt tog wel mee ff langs sloop of internet, beetje lassen en je bent klaar

                Als ik dit lijstje lees, dan denk ik : 2 uurtjes is hij klaar :P

                Maar niet iedereen kan lassen en heeft er de spullen voor.

                De koplamp kan gewoon versteld worden d8 ik, welk type corsa heb je eigenlijk :angel

                De Kat kan zo een andere onder, de CO kan een temperatuur sencor zijn of een kapotte lambda sonde.

                #17620525
                Myzrael
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  Tja, ik ben niet zo handig helaas……Ik vrees dat ik mijn handen eraf las als ik het ga proberen….
                  :P
                  Kapoote lambda zou toch met het uitlezen van de foutcodes tevoorschijn moeten komen?

                  Heb een 1.6 GSItje, waar ik nogsteeds een foto van moet maken…:angel

                  #17620526
                  Dennis-Corsa-B
                    Lid sinds:
                    20 May 2008

                    koplamp kompleet kost 35 nieuw ben je sneller klaar

                    kat ken je ook lenen van iemand of ook op sloop

                    midden demper zet er gwoon een rechte pijp tussen dus pot afslijpen en stuk pijp tussen

                    accu los las plaatje erover (voor de apk)

                    en je pompje ken je vast zetten met een tyrap

                    er is vast wel iemand die ken lassen voor je missn een vriend of familie lid :thumbup

                    #17620527
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Als je echt geen lasapparaat hebt kun je het ook nog zo doen.

                      Accu met een beugel vastzetten en de roest verhelpen door er een passend stukje plaat over te zetten met Sikaflex en popnagels, niet mooi wel werkend. Is het ook meteen weer vocht dicht.

                      Uitlaat en kat van de sloop of via Ebay/marktplaats, uitlatenleveranciers van het Internet.

                      Betreffende CO uitstoot kijk ook even of je auto warm wordt (motortempratuur). Die sensor wil nog wel eens stuk zijn en dan denkt je computer dat de motor nog koud is en spuit meer brandstof in en daardoor een hogere CO.

                      Koplamp er een keer uit halen en kijken waar hij klemt. Beetje kruipolie/WD40 maakt het weer gangbaar.

                      Ruitenwisserpomp kan normaal niet losschietten maar een stukje Duck-tape of een kabelbinder doet wonderen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.