apk automaat op kenteken

Forumindex Forums Overige APK & RDW apk automaat op kenteken

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207255
    twappie1
      Lid sinds:
      21 November 2007

      vraagje : op mijn kentekenpapieren staat

      (type auto bijv opel commodore) AUTOMAAT of bijv AUTOMATIC

      geeft dit problemen bij de apk als er een normale handgeschakelde versnellingsbak in zit ? ik heb namelijk een hekel aan automaatbakken en wil dit graag ombouwen , natuurlijk liefst zonder naar rdw te hoeven.

      ik heb namelijk een paar jaar geleden wel eens van een garage gehoord dat als er niets op het kenteken staat van automaat het niets uitmaakt wat voor een soort versnellingsbak er onder zit (kan allebei) , maar als er iets van “automaat” op het kenteken staat dat er geen handgeschakelde bak onder mag zitten ?? misschien oude regels…..

      hoop dat dit geen keurings-eis (meer) is , apk-keurmeesters dank u wel voor het antwoord :)

      #17414305
      manus
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is naar mijn weten nooit een eis voor geweest.

        Als de ombouw netjes en deugdelijk word uitgevoerd is het voor de APK geen probleem.

        #17414306
        manta2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Bij navraag bij de RDW heeft een ombouw van automaat naar schakel geen invloed op de APK. Het kenteken hoeft niet veranderd (gewicht) te worden omdat auto,s, ouder dan 25 jaar toch belastingvrij zijn. Ik heb het nagevraagd wegen ombouw van een Manta A van 1973 van automaat naar 5 bak.

          #17414307
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :cool:je krijgt alleen een probleem als iemand die met de auto rijdt alleen rijbewijs voor automaat heeft ipv schakel

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.