Forumindex › Forums › Modellen › Astra › APK !!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2010 om 16:27 #17215945
hoi hoi]
hier ben ik weer deze keer gaat het over de apk
ik ben er niet door heen gekomen
mijn auto stoot te veel gas uit 4% zit hij boven wat hij mag
hebben.dus ik vragen aan de keurmester wat het kan zijn.
toen zij hij dat het de lambdasonde was dus ik een andere halen en hij er in zetten toen kwam hij op de 4% er boven uit
toen heeft hij hem uit laten lezen door opel zelf en die zei dat alle waardes goed waren.
dus de keurmester vragen wat het is toen zei de opel dat het de computer is dus ik een 2de hands halen en nog steeds niet goed ik word hier gek van. :cry:crydus is mijn vraag weten jullie nog wat het kan zijn
want de keurmester weet het zelf ook niet meermaar ik hoop dat jullie nog iets weten
mvg okkie-001
8 januari 2010 om 16:34 #17585586Het is niet de computer….ze willen je gewoon weer een duur onderdeel proberen te verkopen. Dat zie ik laatste tijd stees vaker, net of er geen werk is en dat ze dan de mensen maar gaan bedonderen.
Wat voor motor praten we over?
Te hoog co kan vanalles zijn.
Regelt je lambda sensor? Bij een koude motor staat ie stil op 0.45V….bij een warme motor loopt ie van 0.1 naar 0.9 volt….
De temperatuur sensor wil ook nog wel is kapot gaan waardoor de computer denkt dat de motor koud is…..dus wt meerbrandstof in spuit……
Uitlaat moet goed gasdicht zijn voor een fatsoenlijke meting.De opel dealer moet ff met de tech 2 kijken naar de temp sensor….of die wel daadwerkelijk het aantal graden goed doorgeeft…
8 januari 2010 om 17:37 #17585587meeting wel gedaan toen de auto goed warm was? Mijn gsi komt er namelijk met standaard uitlaat enz ook niet doorheen als hij niet eerst netjes warm gereden is geworden.
Groeten Twan
8 januari 2010 om 18:30 #17585588misschien is je katalysator kapot vanbinnen ,of los.
8 januari 2010 om 18:33 #17585589oke
ik heb er een c14nz in liggen
en mijn auto komt uit 28 mei ? 1993
ik weet niet of hij hem warm heb laten lopen.
maar ik heb besloten om de auto naar een ander garage8 januari 2010 om 20:12 #17585590anders eerst een een goed stuk Flink rijden met de auto DIRECT voor het keuren…
ik moest met de Vec na onjuiste meting van mijn Vectra 2.5 V6, effe de boel GOED WARM rijden..
dat effe gedaan en direct terug voor een meting, en heet was ie, die APK gast verbrande zowat zijn klauwen aan de uitlaatgassen van de 6 slurpende cilinders haha..
uitstoot was toen in orde…
dit geld vooral als je vaak korte ritten en rustig rijdt.
Willem
8 januari 2010 om 20:12 #17585591origineel gepost door b07
misschien is je katalysator kapot vanbinnen ,of los.een C14NZ met kapotte kat mag ook niet ver boven de 0,5% komen…
Willem
8 januari 2010 om 20:31 #17585592kan je een 1400 uit 93 ook uitlezen???????
Nee toch?8 januari 2010 om 20:34 #17585593Jazeker wel!!!!!!
als je een tech1 lezer hebt kan je er net zoveel mee uitlezen als een Tech2 voor de tech2 modellen..
>> ELKE OPEL MET STORINGS LAMPJE KUN JE UITLEZEN <<
>> ELKE OPEL MET STORINGS LAMPJE HEEFT STORINGS GEHEUGEN <<
voordeel van de tech 1 modellen: je kunt ze resetten door de accu los ye halen, maar wel NADAT het PROBLEEM is OPGELOST!!
Willem
8 januari 2010 om 20:51 #17585594dank jullie voor de reactie
maar ik heb een probleem hij moest voor 5-12-2009 een apk hebben en als ik nu rij dan ben ik het zaad
8 januari 2010 om 21:01 #17585595Eigenschuld ja, je wist ruim van te voren wanneer je voor de keuring moest:vertag
Ah wim dat wist ik nie…heb wel tech 2 en hella gutman…tech 1 nie. Komt gelukkig ook nie veel meer voor.
Ik vermoed zelf een simpel goedkoop tempsensortje. (zit in het inlaatspruitje)
Warmrijden zal ook wel helpen, maar een koude motor heeft volgens mij nog niet zo veel uitstoot.
Zoiezo ff lekker lostrappen, door de toeren jagen.8 januari 2010 om 21:16 #17585596koude motor, zal je tegen vallen, deze zitten zomaar op 10% co de eerste omwentelingen..
temp sensor ook een goede optie inderdaad, en daarna effe goed warm rijden..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.