anwb ledenpeiling

Forumindex Forums Overige Opel algemeen anwb ledenpeiling

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216659
    Paullus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik vroeg me af of iemand hier de anwb ledenpeiling mbt de kilometerheffing al heeft ingevuld, en wat jullie mening dan is?

      Persoonlijk vind ik het niet meer dan eerlijk als we gaan betalen naar gebruik ipv bezit, echter zit ik niet te wachten op een kastje in mijn auto. Zodat de overheid op elke plaats en tijd kan zien waar je bent, was en gedaan hebt. Als ik ff burgerlijk ongehoorzaam wil zijn zit ik niet te wachten op een big brother die in mijn nek loopt te hijgen:agent

      Wat vinden jullie?

      #17599436
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        alhoewel ik er voordeel bij zal hebben stem ik toch tegen.

        het idee alleen al , je zal maar afhankelijk zijn van je auto voor je werk .

        en je privacy is weg.

        en ze kunnen boetes geven voor je snelheid,aan de hand van je black box gegevens

        #17599437
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Alleen al die inbreuk op onze privacy zou toch genoeg zijn om deze hele regeling te stoppen of niet? Ik wil echt niks in mn auto wat continu doorgeeft waar ik ben en hoe lang ik daar ben!
          Ook niet in autos van dieven of moordenaars… Dat gaat gewoon veel te ver..
          Waarom dan niet meteen alle nieuw geboren kinderen met een gps zender ‘chippen’.

          Ik heb de enquete meteen maar even ingevuld.. Je hoeft geen lid te zijn!

          Link naar de Enquete

          #17599438
          imported_Gsifreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Heb hem ook ingevuld

            Tuurlijk het heeft voordeel en nadeel,

            maar voor hobby mensen, die graag auto mogen rijden, wordt door kmheffing verminderd,
            mensen gaan dus minder rijden.

            Andere kant, je kan best een dikke zware bak rijden, maar schiet je ook niks mee op.

            en ja mensen die minder rijden betalen minder idd..

            #17599439
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              En je gaat als tweede hands rijder de BPM voor de mensen die nieuwe autos kopen mee betalen. Leuk hè?!

              Betalen per kilometer is het slechtste in dit geheel ook helemaal niet! Tuurlijk is dat eerlijker, maar de rest?

              #17599440
              imported_Gsifreak
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                idd de rest vindt ik inderdaad niet kunnen, ik betaal echt niet voor een ander die er gelukkig van kan worden, bedoel niemand anders betaalt ook mijn auto ja, moet ik ook zelf doen..

                en dat kastje in de auto, waar is je prive leven dan? in de handen van de overheid,

                die mensen komen gewoon geld te kort, omdat ze weten dat de meeste bedrijven wel 20 tot 30 dkm per jaar maken, en daar maken ze gewoon dik geld op..

                ik rij zelf 12000 km per jaa ongeveer, en ik mag dan ook gelijk meer betalen, en de brandstof prijzen worden ook niet anders,
                dus we worden er inprinciepe niet beter van, alleen maar armer.

                #17599441
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  heb hem ook ff ingevuld

                  ik ben 100% tegen

                  zo moeilijk is het allemaal niet

                  de regering moet enorm investeren
                  voor n ieder zo,n kastje in z,n auto heeft
                  en alle systemen werken.

                  dat geld moet uiteindelijk ergens weg komen
                  bij de auto rijder dus

                  zamengevat het auto rijden gaat aanmerkelijk duurder worden
                  anders zou er niet eens in geinvesteerd worden;)

                  ben het met 1 punt eens
                  dat wie t meest rijd het meest betaald kan ik begrijpen

                  maar iemand met een fiat 500
                  net zo veel laten betalen als iemand met een hummer?????
                  bij gelijke veel km,s /jaar
                  das uiteraard niet eerlijk

                  de mensen met n modal inkomen worden dan weer t zwaarst gestraft

                  zie het nog wel zover komen dat lang niet iedereen nog een auto / het auto rijden kan betalen

                  en een grotere groep kan enkel nog woonwerkverkeer betalen
                  en voor de rest de auto laten staan

                  denk dat dat wel goed is voor de nederlandse economie:o:o:o
                  NOT

                  en dan nog dat “kastje”
                  wat heel waarschijnlijk met de tijd niet alleen voor de km registratie is:thumbdown:thumbdown:thumbdown

                  ik zit er niet op te wachten dat iedereen me dadelijk overal kan volgen;):fy1

                  #17599442
                  Kadett C
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Hmm, ik vraag me toch af dat kastje: het werkt middels gps.
                    Denk ik nu hel slecht, maar als de brullende TV met digitene van de buren kan temmen door een simpel zinken emmertje op de vensterbank te verschuiven, hoe zit dat dan met dat kastje???

                    Groeten, MArk

                    #17599443
                    RonaldH
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      GPS is niet te vergelijken met hoogfrequente signalen

                      maar een plak lood over een gps antenne zorgt voor afscherming dus geen zicht

                      of ander metalen .

                      het is te storen.

                      #17599444
                      boyanka
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2005

                        :Pdie peiling hoef je nu ook niet meer in te vullen omdat de regering toch zijn eigen zin doorstampt:thumbdown

                        #17599445
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          origineel gepost door boyanka
                          :Pdie peiling hoef je nu ook niet meer in te vullen omdat de regering toch zijn eigen zin doorstampt:thumbdown

                          ja dat denk ik ook
                          is het niet nu dan wel over een aantal jaaren maar hun zin
                          en onze centen krijgen ze uiteindelijk toch wel;):thumbdown

                          #17599446
                          kadeddilac
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 February 2005

                            Ik ben tegen.
                            Met mijn auto kom ik niet in een goedkoop tarief, en ik rij ook nog eens tijdens de spits tijden, om te werken. Dat doe ik dus niet voor de lol! Het OV is geen optie, een goede verbinding ontbreekt. Ik ga honderden euro’s per jaar meer betalen na de invoering van de km heffing.

                            Ik wil geen kastje in mijn auto. Dat ze me kunnen volgen boeit me niet, mijn telefoon(s) staa(t/n) altijd aan, ze kunnen toch wel zien waar ik ben. Dat ik straks via deze weg een boete kan krijgen vind ik minder prettig. Ik wil al geen carkit in de auto omdat ik vindt dat het mijn intrieur ontsiert. De overheid bepaalt straks wel dat ik een lelijk kastje heb…

                            Daarnaast; de wegenbelasting is een provinciale belasting. De provincie heeft minder inkomsten als de wegenbelasting weg valt, en deze misgelopen inkomsten gaan ze weer ergens anders halen bij de burgers.
                            Straks betalen we dus driedubbel en dwars… letterlijk.

                            #17599447
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Originally posted by kadeddilac
                              en deze misgelopen inkomsten gaan ze weer ergens anders halen bij de burgers.
                              Straks betalen we dus driedubbel en dwars… letterlijk.

                              fijn hé ons kleine nazi kikkerlandje…
                              het grootste criminele uitschot zit in den haag…
                              en beslissen wat voor jan met de pet op goed is, liever gezegd, hoe ze ons zwaar kunnen laten lappen voor hun bonus…

                              #17599448
                              jethro
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 February 2008

                                origineel gepost door corsaboy

                                Originally posted by kadeddilac
                                en deze misgelopen inkomsten gaan ze weer ergens anders halen bij de burgers.
                                Straks betalen we dus driedubbel en dwars… letterlijk.

                                fijn hé ons kleine nazi kikkerlandje…
                                het grootste criminele uitschot zit in den haag…
                                en beslissen wat voor jan met de pet op goed is, liever gezegd, hoe ze ons zwaar kunnen laten lappen voor hun bonus…

                                Als dat doorgaat met de km-h€ffing incl. dat verfoeide kastje, dan is Nederland helemaal een COMMUNISTISCHE HEILSTAAT.
                                :puke:puke:puke:puke:puke

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.