Anwb autokeuring wel of niet doen? (inmiddels uitgevoerd)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Anwb autokeuring wel of niet doen? (inmiddels uitgevoerd)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250511
    zorro4500
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2005

      Hoi allemaal,

      Over anderhalve maand zal de G2-garantie van de Vectra verlopen. Dat betekend als ik daarna iets krijg, dat er het tweede halfjaar een eigen risico is van € 350 euro per gebeurtenis. Nu zit ik er aan te denken om een Anwb-auto garantieafloopkeuring te laten verrichten. Deze kost €160,00. (ben lid van de anwb)en kan in Utrecht gedaan worden (te combineren met een bezoekje aan schoonmoeder. :angel . ) Een Dekra keuring is € 255,00 en dan moet ik ook nog een brug regelen of naar Uden toe (beetje ver vanaf Assen). De Tüv reageert niet op een infoverzoekje via de mail dus die valt af.

      Is het een goed idee om een keuring te laten doen? Of is het weggegooid geld?

      Hebben jullie ervaringen met de Anwb??

      Gr Johan

      #18046996
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        zorro4500, ik heb er geen ervaring mee, maar bij twijfel zou ik het doen, je weet nooit wat ze naar boven halen, en dan zijn de koste voor je zelf, en daar wordt je niet blij van. : )

        #18046997
        zorro4500
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2005

          Vanmorgen de keuring bij de Anwb laten uitvoeren.

          Er is niet veel bijzonders uitgekomen;
          – afstelling koplampen
          – remvloeistof moet worden vervangen
          – oude foutcode electronica resetten
          – stekker trekhaak moeten worden “vrijgemaakt”
          – en is een knakje te horen in het stuur gevonden die de keurmeester niet thuis kon brengen. (ik had het nog niet opgemerkt)
          – uitgedroogde stab. rubbers voor en achter

          Het is volgens de keurmeester een uitstekende wagen waar ik nog veel plezier van zal hebben :D

          De dealer gebeld en de geconstateerde punten gemeld. Reactie; vrijdagmorgen kom je maar even langs en gaan we de punten meteen allemaal oplossen. Ben zeer te spreken over deze dealer :thumbup

          Misschien achteraf gezien zonde van de € 159,00 aan keuringskosten maar ik weet nu wel dat alles prima is.

          #18046998
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Goed nieuw zo te lezen. 159.00 € is geen weggegooid geld. Voor het zelfde geld was er wel wat serieus aan de hand. En dat de dealer jou gaat helpen is super te noemen :thumb

            #18046999
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              kijk, nu weet je of hij goed of slecht is, en het lijkt mij die 159,00euro wel waard.
              en dat die dealer het zo met je op lost :thumbup
              veel plezier met je auto ; )

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.