antwoorden genoeg?

Forumindex Forums Modellen Corsa antwoorden genoeg?

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222598
    FriWo
      Lid sinds:
      4 May 2010

      Bij mijn Opel Corsa 1.2 van 2002, 3 deurs, doet de achterruitsproeier niet goed tijdens interval. Hierover al reeds geinformeerd! Is er niemand die monteur is van een Opel garage? Nog een keer het probleem. Als men de achterruitsproeier aanzet en men laat hem sproeien maakt de wisser mooi de salg van links naar rechts en dat zo’n 3-4 keer. Daarna komt de interval, dan gaat het mis en maakt hij niet de slagen van links naar rechts! Het lijkt erop dat de stroom vroegtijdig wordt afgesloten daar hij wel steeds daarna dezelfde weg aflegt alleen niet de juiste! Heb inmiddels 4 keer een vervangende motor geplaatst maar allemaal hetzelfde dus denk ik dat het aan stuur relais of het regelmodule werkt niet goed!

      #17689319
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        wat bedoel je met dat hij niet de juiste weg aflegt? Is je wisserblad zelf niet gewoon aan vervanging toe?

        #17689320
        wagnas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2007

          origineel gepost door 2e-c14nz
          wat bedoel je met dat hij niet de juiste weg aflegt? Is je wisserblad zelf niet gewoon aan vervanging toe?

          Ligt echt aan het mechaniek, en niet aan het wisserblad, als ik het zo lees.

          Eerste wat in mij opkwam was, sloop de hele wisser eraf en maak je achterklep vlak. Maar dat is vast niet DE oplossing.:angel

          FriWo, er zijn genoeg monteurs en experts (heel veel mensen “klooien” zelf aan hun auto’s) op dit forum. Ik weet zeker dat iemand je hier kan helpen.:)

          #17689321
          wessaa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 July 2007

            en wat doet de wisser dan nadat je gesproeit hebt, dus weer helemaal terug in neutrale stand, en daarna pas de interval aan zet ?

            #17689322
            FriWo
              Lid sinds:
              4 May 2010

              Nog een keer dan! Als je de achterruitensproeier gebruikt kan men ook eerst de raam schoonmaken d.m.v. de handel naar achteren te drukken aan het stuur! Bij het sproeien gaat de wisser netjes heen en weer! Na 3-4 keer heeft hij het schoongemaakt en als men hem dan in de interval laat staan dan gaat de wisser niet meer van links naar rechts maar een 3/4 deel ervan! Duidelijk nu? Heeft toch niets met wisserblad te maken!

              #17689323
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                nou nou nou, dat kan ook anders lijkt me.. Maar goed, dan zal het idd toch echt in de mechaniek zitten denk ik, zoals al aangegeven

                #17689324
                Famempeters
                  Lid sinds:
                  8 March 2008

                  beste Junior Member FRIWO niet zo ongeduldig en meteen zo opgefokt doen ,,we moesten even nadenken over jou probleem en de uitleg .

                  De interval is een stukje elektronische schakeling of daar in kijken of vervangen.

                  is een C Corsa ik heb daar ook al gedonder gehad met het VOOR mechaniek,ook de asjes helemaal droog kan op de een of andere manier toch water bij komen niet vervangen maar helemaal uit elkaar genomen en een 10mm ruimer door het as gat gehaald en met vet op nieuw gemonteerd koste mechaniek inkl motor is niet los van elkaar 385€ is gouw verdiend hoor .

                  van jou ACHTER!!!!!!!!!!

                  laat de wisser motor is onbelast dus zonder wisser blad de slag maken,
                  in de gewone wis stand en in de interval stand mischien is het lager punt /draaipunt gewoon droog gebruik is even een beetje wd 40 op dat punt mischien is de weerstand te groot.????is het elektrich het interval ralais stuk ???? of het komplete motor werk vervangen p.s advies zoek een op de sloop klein Gunnewiek of gebr Obdam is nieuw heel stevig aan de prijs .

                  nou heb je in ieder geval antwoord toch en mischien kan je er wat me.

                  Bert

                  #17689325
                  FriWo
                    Lid sinds:
                    4 May 2010

                    Bij klein Gunnewiek ben ik al geweest en mocht daar 2 motoren proberen en zie dat was precies hetzelfde! Als men de handel verder naar achteren drukt zodat de ruit gesproeid wordt dan maakt de wisser 3 a 4 slagen mooi van links naar rechts. Dat zit in de electronic die aantal slagen! Dat is prima! Maar als men hem dan lat staan en hij moet de raam schoonmaken als het regent dan doet hij NIET meer de mooie slag van links of naar rechts. Dan wordt het een 3/4 slag wat hij eigenlijk moet maken! Deze 3/4 slag wordt wel ongeveer steeds herhaalt dus dacht ik het zou aan de electronic kunnen liggen want die bepaalt toch hoelang er stroom wordt geleverd om een halve slag te maken? Of zie ik dit verkeerd? Dan blijft over waarom wel goed in de stand als hij water geeft en als dat afgelopen is komt de interval en dan is het verkeerd! Ra ra!

                    #17689326
                    dennis121
                      Lid sinds:
                      7 October 2009

                      nieuwe auto kopen…

                      #17689327
                      2e-c14nz
                        Lid sinds:
                        5 June 2009

                        En misschien gelijk even voorstellen…

                        #17689328
                        Nagtie
                          Lid sinds:
                          24 September 2007

                          Ik snap wel dat men je niet gelijk begrijpt. Je tikt steeds 1 lange zin.. misschien een idee wat puntjes en enters te gebruiken.
                          Volgens mij slaat mijn ruiten wisser ook niet helemaal door.. Wat voor last heb je er van? het is toch ‘maar’je achterruit?

                          #17689329
                          Alex A-man
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Misschien een idee om je achterwisser net als ieder ander helemaal niet te gebruiken?!
                            Bij mij gaat tie automatisch aan als ik hem tijdens een bui in z’n achteruit zet, das dan ook de enige keer dat ik hem gebruik. :hmmz

                            Bijkomend voordeel van het niet gebruiken van je achter wisser, het scheelt een hoop krassen op je achterruit. :P

                            #17689330
                            Rotho
                              Lid sinds:
                              22 January 2010

                              origineel gepost door Nagtie
                              Wat voor last heb je er van? het is toch ‘maar’je achterruit?

                              Ik snap best dat als zijn ruitenwisser het niet doet, hem wel werkend wil zien.

                              Staat wel los van het feit dat het zo ongeduldig klonk.

                              #17689331
                              Famempeters
                                Lid sinds:
                                8 March 2008

                                ik ben bang dat het dan toch het stuur ralais is wat de timing verzorgd maar als het alleen op de interval is zowat laat lekker rusten regent het hard doe je hem aan op normaal stand .

                                en verder laat het voor wat het is ,,anders word het de VOD (vriendelijke opel dealer) tegen een zeer speciale vette prijs en dan laat je het daar nazien denk er om die vervangen gewoon alles.

                                en nogmaals wij zijn een forum van liefhebbers die elkaar proberen bij te staan in bare tijden en weten graag wat er achter zit dus nogmaals stel je even netjes voor dat kan je vast wel .

                                zo van ik ben flip ben 20 jaar en doe donald duck na of zo .

                                Bert

                                #17689332
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Relais is de hoofdverdachte, zit in de Zekeringen en Relaisbox in de motorruimte.

                                  Deze gaan wel vaker kapot..

                                  Bert, de achterwisser heeft maar 1 stand, en dat is interval

                                  FriWo: doet ie het ook als je de achterwisser aanzet ZONDER eerst te sproeien??

                                  Waarom geen antwoorden?? (18-06-2010 – 10:45)

                                  Omdat de meeste hier gewoon overdag aan het werk zijn.

                                  Willem

                                  #17689333
                                  Dion-Corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 June 2008

                                    gewoon de zaag dr op en afdoppen…

                                    #17689334
                                    wessaa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 July 2007

                                      inderdaad dion, staat veel mooier!

                                      #17689335
                                      Dragon_blue
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 June 2010

                                        Friwo, anders verander even je topic titel in je eerste bericht “Edit” ;)

                                        komt misschien beetje aggressief over, maar dat is mijn mening he
                                        hebt nu toch genoeg antwoorden gekregen ook?? :jerry

                                        #17689336
                                        FriWo
                                          Lid sinds:
                                          4 May 2010

                                          Bij deze wil ik toch iedereen bedanken voor de reactie met het probleem van mijn ruitenwisser achter op de achterklep! Was niet de bedoeling om nu eens uit te halen! Sorry daar voor als het zo over gekomen is!Waarom ik nu wel, na de laatste melding zoveel reacties heb gekregen, weet ik niet maar de eerste aanzet was al op 4 Mei 2010. Vandaar!

                                          #17689337
                                          Piele
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 August 2006

                                            Dat is nog geen reden om antwoorden te eisen, het is nog steeds JOU probleem.
                                            Alle antwoorden die je krijgt zijn GRATIS van een stel hele vriendelijke mensen die jou GRATIS willen helpen.

                                            Als jij je zelf nou eerder netjes had voorgesteld en je probleem duidelijk had voorgelegd, was het heel anders verlopen, geloof me..

                                            Je Moest is weten hoeveel mensen zich hier aanmelden met 1 vraag om GRATIS antwoord te krijgen en daarna nooit meer terug komen en dat weten de normale leden maar al te goed en reageren niet eens meer, terecht..

                                            Je hebt hebt nu een paar oplossingen gekregen, stel je is netjes voor en bekijk eens wat andere topics, misschien kun jij nog een paar andere mensen helpen met dergelijke problemen waar jij verstand van hebt, daar zijn we hier voor ;)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.