Animo check chip C18XE motoren

Forumindex Forums Techniek Ecotec Animo check chip C18XE motoren

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206525
    rallyastra
      Lid sinds:
      12 July 2004

      Wil ff een animo check doen of er belangstelling is voor chippies voor C18XE motoren, heb zelf ook dat type motor gehad en ik weet dat het verschrikkelijk moeilijk is om er iets voor te krijgen. Verder zijn er ook chippen beschikbaar voor andere motoren, dus eventueel is er nog een chiptune dat te houden. Prijzen zullen rond de 300 euro liggen per chip.

      We gaan nog bezig met de ontwikkeling van

      – C25XE injectie systemen met een X30XE motorblok
      – X20XEV
      – X30XE
      – X25XE
      – C20XE
      – C25XE

      In dit geval gaat het specifiek om de C18XE, de chips worden geschreven door iemand die bij Oettinger opgeleid is tot chiptuner. En schreef ook naam van Oettinger chips, maar word inmiddels verder gekeken naar andere merken.

      #17384787
      rallyastra
        Lid sinds:
        12 July 2004

        Chipjes doen zo rond de 10-12 pk zijn wel echte pk’s geen gebakken lucht :D

        #17384788
        dejongt
          Lid sinds:
          23 February 2006

          C18XEL mag ook meedoen?

          #17384789
          opel_omega_steinmetz
            Lid sinds:
            22 March 2007

            Heb wel belang bij een chip voor de X30XE.

            Wat zou dit moeten doen kwa vermogen winst ?

            #17384790
            rallyastra
              Lid sinds:
              12 July 2004

              Denk een pktje of 25 a 30 voor de x30xe, ik heb een aantal ecu’s ingeleverd ook een van een X30XE hij is op het moment alles aan het analiseren om er straks een goed programma voor te kunnen schrijven.

              #17384791
              Bluns
                Lid sinds:
                24 December 2005

                Ik heb wel belang bij een chip voor mijn C18xe..

                Maar ligt aan de prijs en of hij erin gezet word..

                #17384792
                opel_omega_steinmetz
                  Lid sinds:
                  22 March 2007

                  origineel gepost door rallyastra
                  Denk een pktje of 25 a 30 voor de x30xe, ik heb een aantal ecu’s ingeleverd ook een van een X30XE hij is op het moment alles aan het analiseren om er straks een goed programma voor te kunnen schrijven.

                  Niels,

                  Heb je ook een idee op welke termijn dit ontwikkeld is ?
                  Want wil er dus wel 1 kopen, en Vriezeveen is toch om de hoek !

                  Als je wilt houdt me op de hoogte !

                  Groeten

                  Lars

                  #17384793
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Ik spreek hem deze week nog, prijzen van de chippies zitten rond de 300 euro dus. Hij had al 1 programma zo goed als klaar. Chippies worden er gewoon bij hem ingezet.

                    Je ECU gaat er uit, hij pas de chip aan ECU er weer in en rijden. Rijd die nog niet helemaal zoals het moet past hem hem weer aan netzolang tot die goed is. Chip op maat dus.

                    #17384794
                    opel_omega_steinmetz
                      Lid sinds:
                      22 March 2007

                      Hoor ik het vanzelf wel !

                      Wat ik me wel afvraag, levert dit op de termijn geen problemen op, niet dat ik op een ochtend met een omega zit die niet fatsoenlijk wil lopen omdat de chip niet helemaal lekker is.

                      #17384795
                      rallyastra
                        Lid sinds:
                        12 July 2004

                        Nee, en je hebt uiteraard ook garantie. Als die ineens na een week of wat niet meer goed wil lopen gewoon terug word die gratis verbeterd. Maar ik denk niet dat het zon vaart loopt. Hij heeft officieel voor Oettinger gechipt met certificaat, bovendien chip hij ook heel veel nieuwe auto’s BMW 5 serie’s Audi’s A4/A6/A8/Q7 met behoud van garantie, als hij niet wist waar die mee bezig was trok hij niet zoveel klanten met dat soort auto’s

                        #17384796
                        850503111
                          Lid sinds:
                          29 June 2006

                          @Rallyastra,

                          Niet als commentaar bedoelt.

                          Waarom zou ik naar jou gaan en bijvoorbeeld niet naar Mathijssen?
                          Daar krijg je +15 pk en 18nm koppel bij een x20xev voor 199,- pleuries…

                          Wat gaat de chip van jou doen en wordt de chip een standaartchippie (wat ik een beetje uit de bovenstaande berichten opmaak ) of op de auto afgesteld?
                          Rollerbankuitdraaien mogelijk na het chippen?

                          Gr.
                          Mark

                          #17384797
                          rallyastra
                            Lid sinds:
                            12 July 2004

                            Omdat een op maat afgestelde chip altijd beter is als een die voor elke auto goed is. Weet niet of die van Mtech ook op maat gemaakt worden, bovendien beloven is ook nog altijd zien. Beter lager aanhouden als zomaar zeggen dat ze zoveel pk doen terwijl het op een bank misschien minder is. De aantal pk’s wat hij (mijn tuner) zegt zijn ook gegarandeerd. Ik kan ook wel zoveel pk beloven maar als ik het niet waar kan maken. En die chip van 200 euro van m tech kan ook prima zijn hoor. Alleen voor dat geld kan ik ze niet leveren, als je niet teveel uit wil geven gewoon naar m tech gaan.

                            #17384798
                            850503111
                              Lid sinds:
                              29 June 2006

                              Ik zeg niet dat ik niet iets wil uitgeven :p;)

                              wordt voor mij toch na uitzending, 06 mrt vertrek, vandaar.
                              Maar het was gewoon even een vraag, ook of die op maat afgesteld werd omdat me dat uit het bovenstaande niet geheel duidelijk werd.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.