andere velgen voor opel GT bj 2008

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT andere velgen voor opel GT bj 2008

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257306
    peterbe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 April 2013

      hallo allemaal:

      Zou graag andere velgen plaatsen op mijn opel gt maar krijg overal het deksel op de neus door de hoge ET waarde.
      Volgens mijn fiche zouden dit mijn gegevens zijn:

      8J 5×100 ET55 banden 245/45R18

      op internet spreekt men van ET 50?

      Kan mij iemand zeggen waar ik velgen kan vinden en/of een lage ET mogelijk is?
      Graag had ik bij deze waarden gebleven (8J) daar ik de nieuwe zou gebruiken voor mijn zomerbanden.
      Liefst een adres in Belgie

      alvast bedankt

      #18137217
      gerzinio
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 November 2009

        Hoi,

        standaard ligt er 8×18″ ET 50 5*110 onder de GT.

        Ik weet niet welke grootte je wil als zomerband, maar volgende velgen passen er probleemloos op van 18″ tot 20″
        8J ET 50 tot ET 30
        8.5J ET 50 tot ET 35
        9J ET 45 tot ET 40 vooras ET 35 achteras
        10J ET 40 achteras

        Dit zijn zowat de waarden die je er zeker op kan leggen.
        Persoonlijk zou ik toch een bredere velg nemen als de standaard 8J. 245 blijft erop passen hoor.

        Verder kan je ook kijken naar velgen met steek 5*112 en met springmoeren werken, heb je veel meer keuze.

        Ik heb mijn velgen hier gekocht: http://www.bsswheels.nl, is net over de belgische grens nabij Essen.
        Ik weet niet of ik deze link mag plaatsen, zo niet verwijder het maar.

        #18137218
        peterbe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 April 2013

          bedankt voor deze snelle reaktie!
          Bij gebruik van 8,5J 110×5 ET 35 zullen de velgen dus meer naar buiten komen,blijven deze dan nog in de wielkas?wat in Belgie moet voor de jaarlijke keuring alsook wordt er dan niet teveel afgeweken van de oorspronkelijke spoorbreedte?

          #18137219
          gerzinio
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 November 2009

            de velgen zullen idd meer naar buiten komen, maar je originele wielen staan ook meer dan 2.5cm naar binnen dus normaal geen probleem. Ik zal vanavond eens keer kijken hoeveel ze exact meeer naar buiten komen dan.
            Als je naar mijn GT kijkt staan ze net perfect binnen de wielkassen. Dit zijn 9×20 ET40. Zal ook eens kijken wat 8.5 ET35 verschil tov deze velgen.

            #18137220
            gerzinio
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 November 2009

              8.5J ET 35 komt tov van mijn 9J ET 40 1,3mm minder ver naar buiten.
              Tov van de originele velgen komen ze 21,4mm naar buiten. Dit pas nog perfect in de wielkassen.
              BV mijn velgen zijn 9J ET 40 en komen 22,7mm naar buiten.

              #18137221
              peterbe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 April 2013

                bedankt vr de uitleg;

                Zal dus toch mijn droomvelgen kunnen plaatsen namelijk DOTZ HANZO

                5×112 8.5Jx18

                zal wel gebruik moeten maken van springbouten en misschien ook naafring daar deze maat niet vermeld staat.

                Zal leuk staan bij mijn gele kleur!!

                #18137222
                gerzinio
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 November 2009

                  persoonlijk zou ik er toch minstens een 19″ onder leggen met 245/40/19 banden.

                  #18137223
                  peterbe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 April 2013

                    Ben dit weekend eens alles aan het bekijken geweest en kwam tot de volgende metingen.
                    Bij het demonteren van mijn wiel kon ik duidelijk lezen op de velg dat deze weldegelijk een ET had van 55.
                    Met behulp van een schietlood (geplaatst op de buitenkant van de wielkast ) de afstand tussen bovenkant velg en touw gemeten en kwam op 17 mm.
                    Dit is toch een andere waarde die jullie meten hebben?

                    Als ik naar een ET waarde overschakel zoals 35 zal het wiel al reeds uit de kast komen zonder dan maar te spreken om de velgbreedte aan te passen.

                    Meten jullie op een andere manier of bezit ik andere spoorbreedte? : :hmmz

                    #18137224
                    gerzinio
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 November 2009
                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.