andere dynamo op Corsa 1.2 voor Optima accu. Welke? (graag s

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen andere dynamo op Corsa 1.2 voor Optima accu. Welke? (graag s

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208628
    Gallie
      Lid sinds:
      29 August 2005

      Hallo,

      ik hoop dat hier iemand mij het antwoord kan geven op de volgende vraag. Vorig jaar heb ik in de winter een nieuwe muziek installatie geplaatst in mijn Corsa en daar heb ik ook een Optima Yellowtop accu aan toegevoegd.

      Nu wist ik toen al dat mijn orginele dynamo dit waarschijnlijk niet aan kon, en dat is denk ik nu ook het geval. Sinds een week start mijn auto niet meer omdat de accu leeg is. Volgens mij is dit het gevalomdat de dynamo het nalaat om hem op te laden. De Optima is nog geen jaar oud, daar ligt het probleem niet denk ik. (of wel?) Als ik de auto met een accu-booster eenmaal heb gestart doet de auto alles wat ie moet doen, maar als ik eenmaal de auto heb uitgezet valt de muziek na ong. 10 sec. al uit. Geen stroom meer.

      Nu is mijn vraag: Welke dynamo kan wel de vraag van een Optima Yellowtop aan en past tevens op een Opel Corsa 1.2 16v uit 1999?. Ik hoop hier snel een antwoord op te krijgen, maandag moet mijn Corsa APK-gekeurd worden :)

      Alvast bedankt voor jullie moeite!

      m.vr.gr. Niels Meijer

      #17462566
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        denk dat je n iets zwaardere erop zult moeten zetten. Bv calibra of astra ofzo.
        Weet het verder ook niet zo maar zal je vast wel antwoord op vinden hier:D

        Groeten Twan

        #17462567
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          alleen gaat deze dynamo niet passen Twan.

          ophanging is anders.

          volgens Hbase is er zelfs een 120A voor deze motor te krijgen.

          dat moet wel genoeg zijn.

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.