Andere bijrijdersstoel in Vivaro?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Andere bijrijdersstoel in Vivaro?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251566
    SiggieTigra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Avond heren….

      Vanwege ons gehandicapt dochtertje gaat de Signum nu de deur uit en komt er een Vivaro voor in de plaats.
      Ik heb een Vivaro een weekend te leen gehad en dat beviel prima.
      Alleen de 1,5 zits bijrijdersstoel is bagger, daar kan m’n vriendin gewoon niet fatsoenlijk in zitten.
      De dealer bied me nu dus een bus aan met zo’n stoel. Ik weet dat de Line en Tour uitvoeringen gewone stoelen hebben, maar die uitvoeringen zijn er te weinig en dus te duur.

      Is het mogelijk zo’n stoel op de plaats van die 1,5 zits te maken zonder al teveel moeite?

      We nemen de bus sowieso, maar wil.dat wel erg graag veranderen.

      Ik zoek dan trouwens ook tevens mooie 18 inch wielen voor niet al teveel geld…..

      grüße….. :thumb

      #18058575
      SiggieTigra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 October 2009

        :swear
        Helaas, de aangeboden Vivaro heeft dubbele achterdeuren, terwijl wij beslist een grote vleugeldeur willen (droog staan met inladen rolstoel en andere apparatuur!)
        Verder zoeken!

        Vraag blijft echter staan, want ik zie niet gebeuren dat we een Vivaro vinden met een normale bijrijdersstoel.

        #18058576
        SiggieTigra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 October 2009

          @SiggieTigra wrote:

          :swear
          Helaas, de aangeboden Vivaro heeft dubbele achterdeuren, terwijl wij beslist een grote vleugeldeur willen (droog staan met inladen rolstoel en andere apparatuur!)
          Verder zoeken!

          Vraag blijft echter staan, want ik zie niet gebeuren dat we een Vivaro vinden met een normale bijrijdersstoel.

          Daar komen we op terug, ben gisteren eens even op zoek gegaan naar een geschikte Vivaro en voor de prijs die wel willen betalen in combinatie met onze wensen is er barre weinig te vinden. Genoeg te vinden hoor, maar te duur.

          De aangeboden Vivaro komt voor mijn dealer bij een bekende groothandelaar vandaan, staat in voor de kwaliteit en de prijs is gewoon goed, dus ik denk dat we het maar gewoon moeten doen.
          Kijken of we het ramen tinten nog bij de prijs in kunnen krijgen.

          #18058577
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Is het anders niet mogelijk dat je de deur verwisselt?

            Wie weet kun je een leuke ruil maken op de sloop ofzo?

            Persoonlijk zou ik liever twee zijwaarts scharnierende deuren hebben. Je staat dan inderdaad niet droog in de regen (dat zou je wellicht kunnen oplossen met een paraplu?), maar een omhoogscharnierende klep vraagt wel veel meer ruimte achter de auto en ook boven de auto (parkeergarages) wordt het krapper. Dus dan wordt het inladen met rolstoel en apparatuur mogelijk bemoeilijkt?

            #18058578
            SiggieTigra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 October 2009

              @RISL wrote:

              Is het anders niet mogelijk dat je de deur verwisselt?

              Wie weet kun je een leuke ruil maken op de sloop ofzo?

              Persoonlijk zou ik liever twee zijwaarts scharnierende deuren hebben. Je staat dan inderdaad niet droog in de regen (dat zou je wellicht kunnen oplossen met een paraplu?), maar een omhoogscharnierende klep vraagt wel veel meer ruimte achter de auto en ook boven de auto (parkeergarages) wordt het krapper. Dus dan wordt het inladen met rolstoel en apparatuur mogelijk bemoeilijkt?

              Moeders is inmiddels bij de dealert geweest en heeft beide opties bekeken(ze hebben 2 Vivaro’s staan met verschillende achterkanten) en wellicht is het toch handiger om dubbele deuren te hebben. Daar gaan we dus maar voor.
              Het wordt nu nog geen rolstoelbus, de volgende waarschijnlijk wel.
              Zie hier: trouwens dat ze bij die rolstoelbussen ook de dubbele deuren hebben achter.

              #18058579
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Top dat je dan toch iets naar je zin hebt gevonden :thumbup

                Bij ouderenvervoer zie je ook vaak dubbele deuren, waarna rolstoelen/rollators naar binnen kunnen.

                #18058580
                SiggieTigra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 October 2009

                  @RISL wrote:

                  Top dat je dan toch iets naar je zin hebt gevonden :thumbup

                  Nu de mogelijkheid nog om de 1,5 zits te vervangen door een enkele stoel.

                  Iemand enig idee of dit mogelijk is?

                  #18058581
                  Arjen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Dat zou in principe moeten kunnen. Bij VW en Ducato`s is de bevestiging ook allemaal gelijk. Geen sterk argument, :???: ik weet het, maar de bodemplaten zijn vaak gelijk van de diverse uitvoeringen. Er wordt zat aangeboden op Marktplaats.

                    #18058582
                    SiggieTigra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 October 2009

                      @Arjen wrote:

                      Dat zou in principe moeten kunnen. Bij VW en Ducato`s is de bevestiging ook allemaal gelijk. Geen sterk argument, :???: ik weet het, maar de bodemplaten zijn vaak gelijk van de diverse uitvoeringen. Er wordt zat aangeboden op Marktplaats.

                      :thumb
                      Dat was mijn gedachte ook hoor, de basis is hetzelfde, dus waarom zou het niet kunnen?
                      De dealert zoekt het ook nog even uit en kijkt wat hij nog daarin voor ons kan betekenen.

                      Als iemand hier het definitieve antwoord eruit kan krijgen zou dat ook wel even fijn zijn.

                      #18058583
                      Bannie
                        Lid sinds:
                        15 October 2008

                        Ik heb bij mijn Vivaro juist 2 stoelen en wil graag een bankje. maar bevesting is allemaal het zelfde!!

                        #18058584
                        SiggieTigra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 October 2009

                          @Bannie wrote:

                          Ik heb bij mijn Vivaro juist 2 stoelen en wil graag een bankje. maar bevesting is allemaal het zelfde!!

                          als we nu dezelfde bekleding hebben?
                          Kunnen we beide een goedkope oplossing hebben.

                          Wij krijgen de Vivaro over een week, misschien 2. Ik moet nog ff wachten dus…

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.