Andere auto

Forumindex Forums Modellen Corsa Andere auto

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231243
    steffie83
      Lid sinds:
      17 January 2011

      Hallo ik ben nieuw hier, en ik heb een brandende vraag,
      ik ben werkzaam in de thuiszorg en rij zo’n 20.000 km per jaar is het verstandig om diesel te gaan rijden? ik heb namelijk een opel corsa 1.7 d uit 1998 op het oog en zoja is dit een betrouwbare auto?? Ik ben namelijk totaal afhankelijk van een auto en heb vorig jaar al veel pech gehad met auto’s….:(

      Heeft iemand hier antwoorden op ik ben jullie dankbaar.

      Groetjes Stefanie

      #17799918
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        20k per jaar is nog steeds niet rendabel voor een diesel.
        Over het algemeen is het omslag punt op dit moment een kleine 40k per jaar.

        Bij ons rijden er genoeg benzine auto’s met 35-40k per jaar.
        Ik draai 45k per jaar en rij gelukkig nog wel diesel.

        De diesels zijn vaak erg duur in de belasting.
        DIt kun je zelf allemaal uitrekenen, ff site van de belastingdienst erbij en het gemiddel verbruik van je huidige en een gemiddelde diesel en dit ter vergelijking met je huidig aantal km’s per jaar.

        #17799919
        HansCorsa15td
          Lid sinds:
          9 January 2011

          Hoi Stefanie,

          Dit is zeker een betrouwbare auto, er zit ook weinig elektronica op en onderhoud is redelijk goedkoop. Veel mensen roepen dan diesel niet interessant….. maar ik denk dat dit wel meevalt en dat het bij 20 dkm wel rendabel is. Je betaald voor deze auto 60 euro/maand aan wegenbelasting. De benzine versie is storingsgevoeliger. Als je dan met problemen zit ben je totaal gezien al snel veel duurder uit dan met de diesel.

          Hans

          #17799920
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Denk ook aan de provincie waar je woont, dit scheelt helaas ook veel.

            #17799921
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              [rquote=1844718&tid=140741&author=corsaboy]20k per jaar is nog steeds niet rendabel voor een diesel.
              Over het algemeen is het omslag punt op dit moment een kleine 40k per jaar.

              Bij ons rijden er genoeg benzine auto’s met 35-40k per jaar.
              Ik draai 45k per jaar en rij gelukkig nog wel diesel.

              De diesels zijn vaak erg duur in de belasting.
              DIt kun je zelf allemaal uitrekenen, ff site van de belastingdienst erbij en het gemiddel verbruik van je huidige en een gemiddelde diesel en dit ter vergelijking met je huidig aantal km’s per jaar.[/rquote]

              maak er maar 16~17k per jaar van, bij een corsa b waarschijnlijk nog minder. Voor een corsa b 1.5td die we toen hadden kwamen we bij een omslagpunt van 13k. Als je een nieuwe auto koopt wordt het verhaal anders.

              Ik heb het eens uitgerekend onlangs voor mijn astra h diesel en dan ook alles meegenomen:

              verzekering
              verbruik
              wegenbelasting
              brandstofkosten
              onderhoud.

              Ik heb toen een excel sheet gemaakt om het uit te rekenen. Stuur maar een u2u met je mail erin als je hem wilt hebben :)

              #17799922
              steffie83
                Lid sinds:
                17 January 2011

                oke de meningen zijn nogal verschillend. ik zou inderdaad 60e aan wegenbelasting kwijt zijn voor de opel. hoeveel zijn die rijden 1 op?? heb al gelezen 1 op 17 maar klopt dit? en is het waar dat opel’s roest auto’s zijn en zoja ook voor dit bouwjaar?
                Op welke dingen moet ik letten bij de aankoop? ik vraag maar raak hoor hahaha

                Groetjes Stefanie

                #17799923
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  1 op 17 moet goed haalbaar zijn met zo’n corsatje.

                  sommige uit 1998 roesten, sommige niet :), goed kijken dus bij aanschaf.

                  #17799924
                  steffie83
                    Lid sinds:
                    17 January 2011

                    zijn er nog specifieke plekken waar ik op moet letten wielkassen? kokerbalken?

                    #17799925
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Het is een kwestie van uitrekenen wat de kosten zijn voor die specifieke auto.
                      Je kan niet zeggen dat X aantal KM altijd geld, want dat is totaal afhankelijk van hoe zuinig de auto is, hoeveel wegenbelasting je moet betalen en uiteraard wat de verzekeringspremie is.

                      Verder zijn de oudere Opel dieseltjes prima wat betrouwbaarheid betreft en qua verbruik ook niet slecht. 1op17 is een mooi gemiddelde om aan te houden in je berekening. Je zou even op http://www.spritmonitor.de kunnen kijken wat het gemiddelde van duizenden mensen met dat type auto is.

                      Opeltjes hebben ook een reputatie wat roest betreft, dat klopt. Wat veel mensen vergeten is dat dat met name geld voor de onverzinkte modellen van voor 1997.
                      Als de auto van 1997 of later is, is deze verzinkt en veel roestbestendiger.
                      Neem je toch een oudere, dan is het aan te raden om het ding af en toe op een brug of een smeerput te zetten, de bodem schoon te poetsen met een harde borstel en de roestige delen te poetsen met een staalborstel.
                      Daarna spuit je de hele bodem in met tectyl.
                      Eveneens met de wielkasten, schoonhouden en tectyleren.

                      Het enige roestkwaaltje wat alle B corsa’s gauw ontwikkelen is een roestige motorkap rand. Maar dat is geen APK afkeur en puur looks.
                      Het randje roest van binnenuit, dus schoonmaken en even een laagje tectyl, en dan ben je daar ook van af ;)

                      Bij oudere Corsa’s moet je inderdaad letten op de kokerbalken, wielkast randen achter en de veerschotels.
                      Verder zijn ze redelijk bulletproof.

                      #17799926
                      Spacejam
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2006

                        hierbij het excelsheet:

                        sheet

                        Even alle bedragen invullen (bedragen op jaarbasis) en dan zie je het vanzelf.


                        @Mckaamos
                        : mijn corsa van 98 roestte ook ;)

                        #17799927
                        steffie83
                          Lid sinds:
                          17 January 2011

                          klopt de opel die ik op het oog heb heeft ook een klein roest plekje op de randmotorkap / koplamp maar gaat dit proces snel??? ik vraag maar naar wat ik weet ….

                          #17799928
                          McKaamos
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 December 2009

                            [rquote=1844832&tid=140741&author=Spacejam]hierbij het excelsheet:

                            sheet

                            Even alle bedragen invullen (bedragen op jaarbasis) en dan zie je het vanzelf.


                            @Mckaamos
                            : mijn corsa van 98 roestte ook ;)[/rquote]
                            Tuurlijk, ze kunnen allemaal roesten, zelfs een gloednieuwe auto van elk willekeurig merk ;)
                            Maar, van 1997 of later is beter, want die zijn verzinkt en roesten niet zo snel als oudere modellen ;)

                            [rquote=1844836&tid=140741&author=steffie83]klopt de opel die ik op het oog heb heeft ook een klein roest plekje op de randmotorkap / koplamp maar gaat dit proces snel??? ik vraag maar naar wat ik weet ….[/rquote]
                            Ligt er aan wat jij er tegen doet. Onbehandeld kan het best snel gaan.
                            Als je er geen werk aan wil hebben kan je het beste zorgen dat alles wat roestig is, is afgesloten van vocht en lucht.
                            Dus een dikke waslaag er op, bijvoorbeeld.
                            Wil je het netjes, dan ontroest je het (schuren) en leg je er een nieuwe laag lak op, waar na je de binnenste rand voorziet van een dikke laag tectyl.

                            #17799929
                            steffie83
                              Lid sinds:
                              17 January 2011

                              hoi spacejam ik ben nieuw he:) hoe kom ik bij dat bestand??? :hmmz

                              #17799930
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                even het woord “sheet” aanklikken.

                                #17799931
                                steffie83
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2011

                                  oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
                                  En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?

                                  #17799932
                                  steffie83
                                    Lid sinds:
                                    17 January 2011

                                    Spacejam heel mooi bestandje bedankt ook heel duidelijk daar heb ik wel wat aan!!!

                                    #17799933
                                    steffie83
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2011

                                      ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?

                                      #17799934
                                      steffie83
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2011

                                        tfbx55 dat is het kenteken

                                        #17799935
                                        steffie83
                                          Lid sinds:
                                          17 January 2011

                                          wat betaal je dan voor een 1500 td? en zijn deze niet vaak afgetrapt?
                                          Want zo groot is mijn budget niet meer naar 4 auto’s in nog geen jaar tijd…..:mad:

                                          #17799936
                                          McKaamos
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            10 December 2009

                                            [rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

                                            Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)

                                            [rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
                                            En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?[/rquote]
                                            Nee, een Corsa B is in de regel geen slechte koop.
                                            Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)
                                            Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.
                                            500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.

                                            #17799937
                                            steffie83
                                              Lid sinds:
                                              17 January 2011

                                              [rquote=1844882&tid=140741&author=McKaamos][rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]

                                              Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)

                                              [rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
                                              En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?[/rquote]
                                              Nee, een Corsa B is in de regel geen slechte koop.
                                              Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)
                                              Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.
                                              500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.[/rquote]

                                              Ik ga zeker een proefrit maken de auto ziet er goed uit niet één uit de showroom maar goed genoeg voor mij naar al die ellende met die auto’s moet ik gewoon een auto hebben die het doet en niet lekt etc…. ben er zo moe van geworden.

                                              #17799938
                                              steffie83
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2011

                                                is dat een tdi? of een 1.7diesel zonder turbo die ik op het oog heb????

                                                #17799939
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  met de 1.5td hier ook goede ervaringen. 100k mee gereden zonder enige problemen. en idd zelf met -20 meteen lopen. Die blokjes zijn haast niet kapot te krijgen.

                                                  #17799940
                                                  steffie83
                                                    Lid sinds:
                                                    17 January 2011

                                                    [rquote=1844911&tid=140741&author=Spacejam]met de 1.5td hier ook goede ervaringen. 100k mee gereden zonder enige problemen. en idd zelf met -20 meteen lopen. Die blokjes zijn haast niet kapot te krijgen.[/rquote]

                                                    Dat spreekt vertrouwen uit!!:thumbup

                                                    #17799941
                                                    Spacejam
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 November 2006

                                                      Volgensmij is de 1.7 bijna hetzelfde alleen iets groter en zonder turbo. die van mij had toen 230k gelopen zonder dat er ook maar één drup olie in hoefde.

                                                      heb er ook ooit één gezien met 450k erop:D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.