Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Andere auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 19:16 #17231243
Hallo ik ben nieuw hier, en ik heb een brandende vraag,
ik ben werkzaam in de thuiszorg en rij zo’n 20.000 km per jaar is het verstandig om diesel te gaan rijden? ik heb namelijk een opel corsa 1.7 d uit 1998 op het oog en zoja is dit een betrouwbare auto?? Ik ben namelijk totaal afhankelijk van een auto en heb vorig jaar al veel pech gehad met auto’s….:(Heeft iemand hier antwoorden op ik ben jullie dankbaar.
Groetjes Stefanie
17 januari 2011 om 19:31 #1779991820k per jaar is nog steeds niet rendabel voor een diesel.
Over het algemeen is het omslag punt op dit moment een kleine 40k per jaar.Bij ons rijden er genoeg benzine auto’s met 35-40k per jaar.
Ik draai 45k per jaar en rij gelukkig nog wel diesel.De diesels zijn vaak erg duur in de belasting.
DIt kun je zelf allemaal uitrekenen, ff site van de belastingdienst erbij en het gemiddel verbruik van je huidige en een gemiddelde diesel en dit ter vergelijking met je huidig aantal km’s per jaar.17 januari 2011 om 19:44 #17799919Hoi Stefanie,
Dit is zeker een betrouwbare auto, er zit ook weinig elektronica op en onderhoud is redelijk goedkoop. Veel mensen roepen dan diesel niet interessant….. maar ik denk dat dit wel meevalt en dat het bij 20 dkm wel rendabel is. Je betaald voor deze auto 60 euro/maand aan wegenbelasting. De benzine versie is storingsgevoeliger. Als je dan met problemen zit ben je totaal gezien al snel veel duurder uit dan met de diesel.
Hans
17 januari 2011 om 20:02 #17799920Denk ook aan de provincie waar je woont, dit scheelt helaas ook veel.
17 januari 2011 om 20:06 #17799921[rquote=1844718&tid=140741&author=corsaboy]20k per jaar is nog steeds niet rendabel voor een diesel.
Over het algemeen is het omslag punt op dit moment een kleine 40k per jaar.Bij ons rijden er genoeg benzine auto’s met 35-40k per jaar.
Ik draai 45k per jaar en rij gelukkig nog wel diesel.De diesels zijn vaak erg duur in de belasting.
DIt kun je zelf allemaal uitrekenen, ff site van de belastingdienst erbij en het gemiddel verbruik van je huidige en een gemiddelde diesel en dit ter vergelijking met je huidig aantal km’s per jaar.[/rquote]maak er maar 16~17k per jaar van, bij een corsa b waarschijnlijk nog minder. Voor een corsa b 1.5td die we toen hadden kwamen we bij een omslagpunt van 13k. Als je een nieuwe auto koopt wordt het verhaal anders.
Ik heb het eens uitgerekend onlangs voor mijn astra h diesel en dan ook alles meegenomen:
verzekering
verbruik
wegenbelasting
brandstofkosten
onderhoud.Ik heb toen een excel sheet gemaakt om het uit te rekenen. Stuur maar een u2u met je mail erin als je hem wilt hebben :)
17 januari 2011 om 20:42 #17799922oke de meningen zijn nogal verschillend. ik zou inderdaad 60e aan wegenbelasting kwijt zijn voor de opel. hoeveel zijn die rijden 1 op?? heb al gelezen 1 op 17 maar klopt dit? en is het waar dat opel’s roest auto’s zijn en zoja ook voor dit bouwjaar?
Op welke dingen moet ik letten bij de aankoop? ik vraag maar raak hoor hahahaGroetjes Stefanie
17 januari 2011 om 20:44 #177999231 op 17 moet goed haalbaar zijn met zo’n corsatje.
sommige uit 1998 roesten, sommige niet :), goed kijken dus bij aanschaf.
17 januari 2011 om 20:48 #17799924zijn er nog specifieke plekken waar ik op moet letten wielkassen? kokerbalken?
17 januari 2011 om 20:48 #17799925Het is een kwestie van uitrekenen wat de kosten zijn voor die specifieke auto.
Je kan niet zeggen dat X aantal KM altijd geld, want dat is totaal afhankelijk van hoe zuinig de auto is, hoeveel wegenbelasting je moet betalen en uiteraard wat de verzekeringspremie is.Verder zijn de oudere Opel dieseltjes prima wat betrouwbaarheid betreft en qua verbruik ook niet slecht. 1op17 is een mooi gemiddelde om aan te houden in je berekening. Je zou even op http://www.spritmonitor.de kunnen kijken wat het gemiddelde van duizenden mensen met dat type auto is.
Opeltjes hebben ook een reputatie wat roest betreft, dat klopt. Wat veel mensen vergeten is dat dat met name geld voor de onverzinkte modellen van voor 1997.
Als de auto van 1997 of later is, is deze verzinkt en veel roestbestendiger.
Neem je toch een oudere, dan is het aan te raden om het ding af en toe op een brug of een smeerput te zetten, de bodem schoon te poetsen met een harde borstel en de roestige delen te poetsen met een staalborstel.
Daarna spuit je de hele bodem in met tectyl.
Eveneens met de wielkasten, schoonhouden en tectyleren.Het enige roestkwaaltje wat alle B corsa’s gauw ontwikkelen is een roestige motorkap rand. Maar dat is geen APK afkeur en puur looks.
Het randje roest van binnenuit, dus schoonmaken en even een laagje tectyl, en dan ben je daar ook van af ;)Bij oudere Corsa’s moet je inderdaad letten op de kokerbalken, wielkast randen achter en de veerschotels.
Verder zijn ze redelijk bulletproof.17 januari 2011 om 20:54 #1779992617 januari 2011 om 20:56 #17799927klopt de opel die ik op het oog heb heeft ook een klein roest plekje op de randmotorkap / koplamp maar gaat dit proces snel??? ik vraag maar naar wat ik weet ….
17 januari 2011 om 20:57 #17799928[rquote=1844832&tid=140741&author=Spacejam]hierbij het excelsheet:
Even alle bedragen invullen (bedragen op jaarbasis) en dan zie je het vanzelf.
@Mckaamos: mijn corsa van 98 roestte ook ;)[/rquote]
Tuurlijk, ze kunnen allemaal roesten, zelfs een gloednieuwe auto van elk willekeurig merk ;)
Maar, van 1997 of later is beter, want die zijn verzinkt en roesten niet zo snel als oudere modellen ;)[rquote=1844836&tid=140741&author=steffie83]klopt de opel die ik op het oog heb heeft ook een klein roest plekje op de randmotorkap / koplamp maar gaat dit proces snel??? ik vraag maar naar wat ik weet ….[/rquote]
Ligt er aan wat jij er tegen doet. Onbehandeld kan het best snel gaan.
Als je er geen werk aan wil hebben kan je het beste zorgen dat alles wat roestig is, is afgesloten van vocht en lucht.
Dus een dikke waslaag er op, bijvoorbeeld.
Wil je het netjes, dan ontroest je het (schuren) en leg je er een nieuwe laag lak op, waar na je de binnenste rand voorziet van een dikke laag tectyl.17 januari 2011 om 20:58 #17799929hoi spacejam ik ben nieuw he:) hoe kom ik bij dat bestand??? :hmmz
17 januari 2011 om 21:00 #17799930even het woord “sheet” aanklikken.
17 januari 2011 om 21:06 #17799931oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?17 januari 2011 om 21:08 #17799932Spacejam heel mooi bestandje bedankt ook heel duidelijk daar heb ik wel wat aan!!!
17 januari 2011 om 21:16 #17799933ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?
17 januari 2011 om 21:24 #17799934tfbx55 dat is het kenteken
17 januari 2011 om 21:26 #17799935wat betaal je dan voor een 1500 td? en zijn deze niet vaak afgetrapt?
Want zo groot is mijn budget niet meer naar 4 auto’s in nog geen jaar tijd…..:mad:17 januari 2011 om 21:27 #17799936[rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]
Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)
[rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?[/rquote]
Nee, een Corsa B is in de regel geen slechte koop.
Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)
Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.
500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.17 januari 2011 om 21:33 #17799937[rquote=1844882&tid=140741&author=McKaamos][rquote=1844865&tid=140741&author=steffie83]ik heb er nog geen proefrit mee gemaakt maar vlot dat een beetje een 1.7d?[/rquote]
Defineer vlot :P het is iig geen superklein prutsblokje, dus het is opzich wel te doen. Ik zou zeggen, ga gewoon proefrijden, dan merk je het vanzelf :)
[rquote=1844857&tid=140741&author=steffie83]oke goeie tips allemaal, dus jullie denken over het algemeen geen slechte koop voor mij?
En zijn jullie ook een beetje bekend met een prijs voor deze auto?[/rquote]
Nee, een Corsa B is in de regel geen slechte koop.
Uiteraard valt of staat het allemaal met hoe de auto onderhouden is, maar dat is overal zo ;)
Wat prijzen betreft kan het van 500 tot 3000 gaan ongeveer, al naar gelang de staat van de auto.
500 voor eentje waar werk aan zit en van voor 1997 is, 1500 voor een nette van 1997 of later en 3000 voor eentje in showroom staat.[/rquote]Ik ga zeker een proefrit maken de auto ziet er goed uit niet één uit de showroom maar goed genoeg voor mij naar al die ellende met die auto’s moet ik gewoon een auto hebben die het doet en niet lekt etc…. ben er zo moe van geworden.
17 januari 2011 om 21:46 #17799938is dat een tdi? of een 1.7diesel zonder turbo die ik op het oog heb????
17 januari 2011 om 21:51 #17799939met de 1.5td hier ook goede ervaringen. 100k mee gereden zonder enige problemen. en idd zelf met -20 meteen lopen. Die blokjes zijn haast niet kapot te krijgen.
17 januari 2011 om 21:54 #17799940[rquote=1844911&tid=140741&author=Spacejam]met de 1.5td hier ook goede ervaringen. 100k mee gereden zonder enige problemen. en idd zelf met -20 meteen lopen. Die blokjes zijn haast niet kapot te krijgen.[/rquote]
Dat spreekt vertrouwen uit!!:thumbup
17 januari 2011 om 21:57 #17799941Volgensmij is de 1.7 bijna hetzelfde alleen iets groter en zonder turbo. die van mij had toen 230k gelopen zonder dat er ook maar één drup olie in hoefde.
heb er ook ooit één gezien met 450k erop:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.