altijd lucht uit roosters ongeacht stand draaikeuzeknop.

Forumindex Forums Modellen Astra altijd lucht uit roosters ongeacht stand draaikeuzeknop.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254843
    marvoo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2012

      Vraagje,
      Als ik in mijn astra G de draaiknop voor de ventilatie op de voorruit of voeten heb staan, is het dan normaal dat er ook nog lucht uit de roosters in de middenconsole en beide zijkanten komt?
      Het is wel minder dan op de stand voor de roostertjes, maar er komt zo wel vrij weinig lucht bij de voorruit en voeten. Nu doe ik de twee in de middenconsole dicht voor meer lucht op de voorruit.
      Hoort er altijd lucht uit de roostertjes te blijven komen, of is er iets mis met het mechanisme?

      Mvg,
      Marcel

      #18100377
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Er komt bij mij zelfs lucht uit als de stand op nul staat. Is soms irritant, dan draai ik de ventilatierooster dicht.

        Galaxy Nexus Tapatalk

        #18100378
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Rijwind levert ook strooming op.. als de Ventilator op 0 staat is er ook stroming door de rijwind, dat is dan al tot een minimum beperk bij de moderne auto’s
          Bij mijn Ascona hoef ik echt niet de vetilator niet aan te hebben op de snelweg.. stroming genoeg..

          Als je m op de voorruit zet zet ie het meeste op de vooruit, zijroosters volgen dan ook in verband met zijruitontwaseming.
          De rest laat ook wel wat door..

          Willem

          #18100379
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            @wim-v6 wrote:

            Rijwind levert ook strooming op.. als de Ventilator op 0 staat is er ook stroming door de rijwind, dat is dan al tot een minimum beperk bij de moderne auto’s
            Bij mijn Ascona hoef ik echt niet de vetilator niet aan te hebben op de snelweg.. stroming genoeg..

            Als je m op de voorruit zet zet ie het meeste op de vooruit, zijroosters volgen dan ook in verband met zijruitontwaseming.
            De rest laat ook wel wat door..

            Willem

            +1 helemaal mee eens, je kan roosters wel dichtdraaien dan voel je ook niks meer.

            Galaxy Nexus Tapatalk

            #18100380
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik heb ALTIJD de zijroosters open op het raam, als is het maar voor de ontwaseming en luchtstroming..

              altijd met de ramen dicht is ook niet goed voor je truwens, af en toe verse lucht via de ramen is goed voor de Luchtdoorstroming en ontvochtiging van de auto.
              Ik zie vandaag de dag allemaal jonge auto’s, waaronder ook veel Opels welke met gesloten ramen en Volop beslagen ruiten rondrijden..
              zet dan een of meer ramen even op een keer voor een 1/5 uurtje..
              Ik heb regelmatig mijn ramen open, en heb zelfs zonder gebruik van de airco vrijwel nooit last van beslagen ramen, ook niet bij flinke regen of sneeuw, zelfs niet met die ouwe deukenbak (Ascona-C3-CC 1986)

              Ik heb dan ook wel ALTIJD mijn raam open bij het roken, dat geld ook voor de meerijders, niet openen is strafpunten bij mij, zowel op het werk als prive..
              Dit voorkomt/veminder sterk het aanslaan van de ruiten door nicotine, en dus ook de ramen die daardoor sneller beslaan

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.