alternatief voor versnellingsbak f18?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) alternatief voor versnellingsbak f18?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263584
    Bumblebee Tuna
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Heren,

      een vraagje, gisteren is de versnellingsbak van mijn Vectra a2 (bj ’95) kapot gelopen,
      er zit nu een F18 bak in. De motor is een C20ne.

      Nu vind ik nergens een F18 voor een reeele prijs.
      Wat ik mij afvraag, past er ook gewoon een F16 achter? of nog andere versnellingsbakken?
      en als ik een F16 plaats, kan ik dan mijn huidige koppeling behouden?

      Ik heb ook begrepen dat er verschillende F16 bakken zijn, met en zonder plaatje om de
      koppeling te kunnen vervangen, maakt dat verder nog wat uit?

      De F18 die ik nu heb heeft iig niet zo’n plaatje.

      Mijn vectra heeft nu 476.000 km gelopen, en rijdt nog als een zonnetje, de carrosserie is puntgaaf.
      een blok heb ik reserve, maar geen bak, ik hoop de vectra te kunnen behouden, maar niet tegen elke prijs .

      Hopelijk kan een van jullie antwoord op mijn vragen geven :-)

      #18210307
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004
        #18210308
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Als je een F18 zoekt moet je er wel goed om denken dat je een vind met km teller aandrijving, de meesten hebben dit niet gezien de km teller via het abs signaal loopt.

          f18 is origineel niet geleverd achter de c20ne in de vectra a.

          je kan hem uitwisselen met f16 en f20 ongeacht of deze het luikje heeft voor de koppeling te vervangen, je huidige koppeling kan je behouden want dezen zijn allemaal gelijk.

          wel ff in de gaten houden wat voor bak je precies pakt kwa verhoudingen.
          het mooiste is dat je exact dezelfde bak kan vinden ivm de teller/afwijking

          #18210309
          Bumblebee Tuna
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            Heren bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee.


            @sw16v
            de F18 is wel degelijk origineel geleverd in een c20ne vectra a, ik heb het facelift model,
            vectra a2 (1995) ik ben tweede eigenaar, en de vorige eigenaar is een goede kennis van mij,
            hij heeft hem destijds nieuw gekocht, en dit is echt de originele bak.

            wel heb ik gemerkt dat de F18 Bak van een vectra B idd anders is, alleen al de kilometerteller aansturing,
            maar de bak van een Vectra B is ook hydrolisch als ik het goed heb.

            #18210310
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              http://www.opel-infos.de/getriebe/f18.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              F18CR 3,57
              F18WR 3,57

              Je kunt inderaad elke F16, F18 of F20 gebruiken, alleen zoals al vermeld, bij de F18 kan de teller aandrijving ontbreken.

              http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              http://www.opel-infos.de/getriebe/f20.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.