als je motor start gaat hij steeds harder lopen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) als je motor start gaat hij steeds harder lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229682
    kever461
      Lid sinds:
      25 September 2009

      hallo wie o wie kan mij helpen met dit probleem heb een opel c20xe maar heb nu het probleem als ik de auto start gaat hij steeds harder lopen heb stappen motor al schoongemaakt lucht massa meter vervangen

      en vraag twee hoe stel je de hoek zender in van de gasgeef klep
      hoop dat iemand mij kan helpen want weet het niet meer

      #17776090
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Heb je niet ergens valse lucht? Spuit eens met wat remmenreiniger in de rondte

        #17776092
        CORSA2L16VALVE
          Lid sinds:
          30 June 2004

          kan zijn dat je throthle posietieschakelaar kapot is en dat die volgas blijft aangeven. Zo heb ik ooit de sprint tegen Marcel moeten afbreken. Bleef volgas geven aan de start terwijl ik niet eens gas gaf

          greetz

          #17776093
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Gasklepschakelaar kent alleen stationair en gas bij M2.5, geen vol gas. Bij M2.8 kent hij wel vol gas omdat het een potmeter is.

            Wel is het inderdaad iets om te checken, want je toeren gaan flink omhoog als de schakelaar niet op de stationair stand schakelt.

            #17776094
            kever461
              Lid sinds:
              25 September 2009

              @Vinci wrote:

              Gasklepschakelaar kent alleen stationair en gas bij M2.5, geen vol gas. Bij M2.8 kent hij wel vol gas omdat het een potmeter is.

              Wel is het inderdaad iets om te checken, want je toeren gaan flink omhoog als de schakelaar niet op de stationair stand schakelt.

              en welke stand is dan stationair als je het tikje hoort in de schakelaar of niet

              #17776095
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                ja precies, het tikje. Hij hoort zowel te klikken als hij ‘loskomt’ (met gasgeven dus) als wanneer hij weer terug op stationair terug is.(bij volledig gas los dus)

                Alleen is het bij een defecte schakelaar misschien nog wel hoorbaar, maar of hij ook echt contact maakt zul je even moeten meten.

                #17776091
                Nick-C20XE
                  Lid sinds:
                  6 August 2010

                  Even tussendoor, toen ik problemen had met mijn gasklepschakelaar en hem uitlas met de Tech 1 gaf hij toch duidelijk aan wanneer ik vol gas gaf of niet (M2.5).
                  Hier zat namelijk ook het probleem hij gaf niet goed aan wanneer gas vol open was en begon dus willekeurig in te houden.

                  Of verbreed mijn kennis door me te corrigeren :)

                  Verder, ontopic, De enige manier dat we kunnen voorkomen dat een motor steeds hoger en hoger in toeren gaat is de hoeveelheid lucht reguleren zodat hij niet harder “kan” (natuurlijk brandstof en vonkjes etc. maar als we geen gasklep hadden ging hij gewoon volgas)
                  Dus dit moet haast wel een kwestie van valse lucht of iets zijn.

                  #17776089
                  CORSA2L16VALVE
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open

                    #17776096
                    kever461
                      Lid sinds:
                      25 September 2009

                      @CORSA2L16VALVE wrote:

                      mijne ging volgas in met gesloten gaskleppen. Ale TB’s staan stationair altijd een beetje open

                      het kwam toch op de temperatuer zender uit er zit dus wel degelijk verschil tussen blauw en zwart heb nu de zwarte er in en hij loopt weer goed iedereen bedankt voor de info

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.