Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 428)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310618
    Paullus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo kenners,

      heb een aantal vraagjes, het kan zijn dat het hier al ergens staat, maar ik zie door de bomen het bos niet meer laat maar zeggen. Ik wil in mijn C-kadett 2.0s een 5 bak hebben. Dat zal dan wel een getrag 240 worden. Klopt het dat ik dan een tussenas van een manta automaat moet hebben en deze moet inkorten met 2cm? En hoe komt de pook te zitten bij deze bak?

      Alvast bedankt, Paul

      #17310619
      andy89
        Lid sinds:
        2 March 2008

        hallo

        vraagje? heb een astra f 1.6 16v sport uit 95′ wat voor een bak zit hier eigenlijk achter, want er zit aardig wat onbalans in volgens mij

        #17310620
        GTvirus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2008

          Staat er op het type plaatje niet wat de eindoverbrenging is?
          Meestal wordt dit wel ergens op de bak vermeld, ik durf het zo niet te zeggen.
          In welke auto wil je de bak evt gaan plaatsen?:kewlpics

          #17310621
          Paullus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            origineel gepost door andy89
            hallo

            vraagje? heb een astra f 1.6 16v sport uit 95′ wat voor een bak zit hier eigenlijk achter, want er zit aardig wat onbalans in volgens mij

            volgens mij zit daar een f16 achter. staat bovenop je bak met grote letters, waarschijnlijk onder wat vuil. Maar ik denk dat je wel een beetje verdwaald bent, je hebt namelijk geen cih;)

            #17310622
            andy89
              Lid sinds:
              2 March 2008

              ik ga al weg:P

              #17310623
              toppertheo
                Lid sinds:
                3 February 2006

                origineel gepost door GTvirus
                Staat er op het type plaatje niet wat de eindoverbrenging is?
                Meestal wordt dit wel ergens op de bak vermeld, ik durf het zo niet te zeggen.
                In welke auto wil je de bak evt gaan plaatsen?:kewlpics

                staat helaas niets op de bak over de overbrenging :(
                na eens de bak goed bekeken te hebben blijkt het overdrive gedeelte helemaal niet van ZF te zijn maar van “Laycock”

                zat te denken aan mijn blauwe C kadett sedan maar na nog even na gedacht te hebben verkoop ik hem denk ik maar want kom er zelf eerst toch niet aan toe om hem in te bouwen en kan het geld ook wel goed gebruiken ivm de verbouwing van mijn huis.
                dus bij deze tekoop.

                niet hier gaan bieden enz maar bij onderdelen tekoop aangeboden want daar staat het officeele tekoop topic.

                nog even een paar :kewlpics voor de liefhebber

                [img]imag0010st1.jpg

                [img]imag0011ba0.jpg

                [img]http://imag0014jr3.jpg

                groeten.

                #17310624
                Makko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 July 2007

                  Zit er verschil in overbrenging tussen een 1,6n en een 1,9s bak? of zijn deze dezelfde en is alleen de achteras kleiner.

                  Groeten…

                  #17310625
                  henkjan_80
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2006

                    Moet je even op de site van senatorman.de kijken. Een link staat ook ergens in dit topic, er staat daar een hele lijst van bakken met de overbrengingverhoudingen erbij

                    #17310626
                    DevilraY
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 January 2005

                      Originally posted by Makko
                      Zit er verschil in overbrenging tussen een 1,6n en een 1,9s bak? of zijn deze dezelfde en is alleen de achteras kleiner.

                      Groeten…

                      De versnellingsbak verhoudingen zijn hetzelfde. Maar de achterasreductie is anders. Bij een B Manta/Ascona 16n heb je zelfs de ‘kleine’ achteras (zelfde als 1.2n en 1.2s zeg maar).

                      #17310627
                      Buddy Roy
                        Lid sinds:
                        23 May 2009

                        Vraagje:

                        Weet iemand waar ik de oliekeerringen kan bestellen voor de versnellingsbak? of weet iemand de afmetingen hiervan?

                        Beide kanten zijn aan vervanging toe

                        Bedant alvast!

                        /edit

                        Rij overigens met een kadett c2 4bak (1.2), wel handig te vermelden uiteraard.
                        Oliekeerring voor krukas heb ik bij lasaulec vandaan koste me maar 6 eurotjes ofzo.

                        das mooi meegenomen

                        #17310628
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          je kan het via de Dealer proberen en anders moet je de keerrring even goed bekijken qua afmetingen en dan via de SKF catalogus die wel op internet te vinden is het type keerring bepalen en bestellen (dat kan bijv. via je werkgever of via een landbouwmech. bedrijf)

                          in een enkel geval moet je een dunnere kiezen of eentje waar een 10e verschil in zit.

                          #17310629
                          Dietercas
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Ik heb hier een 24v graag met een manuele bak eraan, in mijn bezit heb ik een R25 van achter mijn 2.5i senator geweest, als ik het topic goed heb gelezen kom ik tot de vaststelling dat die erop past. maar ik weet nog niet of die nu eigenlijk even sterk is als de 28? een automaat heb ik ook , eerder had ik hier iets gelezen van aanpassen van de kabelboom bij ombouw van automaat naar hand, in verband met onstekings moment denk ik , wat is daarvan aan?
                            en ik moet waarschijnlijk een vliegwiel hebben met 8 gaten?
                            Lager op tussen as? hoe krijg je die R25 best uit elkaar? mijn vorige die ik kapot heb gereden kreeg ik niet open, moet je daar vooraan aan de kant van het vliegwiel ook nog iets lossen? twas net of de as er vanvoor niet uit wou.

                            een heleboel vragen hopelijk kunnen jullie mij helpen.
                            alvast bedankt:hmmz

                            #17310630
                            Dietercas
                              Lid sinds:
                              1 August 2009

                              iedereen slaapt ier zeker?

                              #17310631
                              henk 400rr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                ach, er is ook veel te vinden via “google” ;)

                                Op zich zegt het aantal bev. gaten niks over het type bak, het is wel zo dat het type bak met z’n koppelingshuis een bepaalde tussenruimte nodig heeft om te kunnen koppelen.

                                De R25/28 hebben vaak een vrij dik vliegwiel, dus zal je zo’n type vliegwiel moeten hebben, mijnsinziens eentje van een 2.6-lijn motor uit Omega A zal het beste passen op je 2.5i CIh, vlgs mij hebben die ook dezelfde bev. gaten.

                                Over de bak zelf zijn een paar interessante links: –>links voor vele Opel bakken<–

                                En deze kan veel nuttige info hebben voor technische ombouw: –>Senator mann<–

                                #17310632
                                Dietercas
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2009

                                  merci

                                  #17310633
                                  Makko
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 July 2007

                                    Bedankt, :thumbup

                                    #17310634
                                    wingersv
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      hallo,

                                      ik wou graag even weten wat ik nodig heb om bij een rekord e1 van een 4 bak naar een 5 bak te gaan. ik heb al iets gehoord over een 5 bak van een rekord e2 en dan ook de aandrijf as daarvan, en dat ik daar genoeg aan heb. en ik hoorde iets over een prise as ofzo dat die dun moet zijn? ik weet verder niet wat dat is.
                                      ik wil graag weten of deze info juist is zodat ik op zoek kan gaan naar deze spullen voor de ombouw.

                                      alvast bedankt

                                      #17310635
                                      wingersv
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        iemand???:)

                                        #17310636
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Voor ombouw rekord E1 4-bak naar 5-bak is alleen de complete 5-bak met bijbehorende tussenas genoeg.

                                          Het kan zijn dat de versnellingsbaksteun niet op de goede plek zit (kan 5cm schelen, maar weet dat niet 100% zeker)

                                          Prise-as steekt in de krukas van je motor door je koppelingsplaat heen, daar zit een lagertjewaar het uiteinde van die as weer in rust, afmetingen zijn bij 4- / 5-bak gelijk.

                                          De aandrijfas of tussenas is dus anders, bij de 5-bak is hij korter en dikker omdat de uitgaande as van de 5-bak dikker is.

                                          #17310637
                                          wingersv
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            bedankt voor je antwoord :)
                                            dan ga ik maar op zoek naar een bak en as van een e2 :P

                                            groet

                                            #17310638
                                            bcoupe 1.6
                                              Lid sinds:
                                              14 September 2008

                                              hoi hoi

                                              heeft iemand van jullie nog de rubber hoes van de 4bak cih waar in je pook zit die vervolgens vast zit aan de tunnel……anders wordt het nat in het water:(

                                              alvast bedankt

                                              #17310639
                                              Frank
                                                Lid sinds:
                                                24 November 2004

                                                Hoi,

                                                Ik ben per toeval in het bezit kunnen komen van een versnellingsbak zoals op plaatje 7, bmw m3 e30.
                                                Nu is mijn vraag of er voor deze bak toevallig een koppelingshuis bestaat, of ergens gemaakt wordt, zodat deze bak aan een opel motor past (20xe type).

                                                heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

                                                Alvast bedankt.

                                                Gr. Frank

                                                #17310640
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Je kunt het koppelingshuis gebruiken van de 3.0 versie Getrag 265 bak van Monza of van de 4-bak versie type Getrag 262/264 of het koppelingshuis van de normale gietijzeren 4-bak met behulp van een adapterplaat.

                                                  #17310641
                                                  js 400
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    origineel gepost door *Frank*
                                                    Hoi,

                                                    Ik ben per toeval in het bezit kunnen komen van een versnellingsbak zoals op plaatje 7, bmw m3 e30.
                                                    Nu is mijn vraag of er voor deze bak toevallig een koppelingshuis bestaat, of ergens gemaakt wordt, zodat deze bak aan een opel motor past (20xe type).

                                                    heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

                                                    Alvast bedankt.

                                                    Gr. Frank

                                                    ik heb een losse te koop,die staat op marktplaats,of stuur me een u2u.

                                                    #17310642
                                                    McLambo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      Omdat ik de bodem aan het kaalmaken ben, dacht ik; kom ik haal even de pook eraf, dan zit die niet in de weg.

                                                      Dus ik die ring eronder uit, schroefje los bij de achteruit-schakelaar. Ik trek en trek, maar het ding komt maar niet los, ik trek iets harder, >snap< daar is tie los! Alleen ben ik vergeten het imbusje los te halen, dus nu is het kabeltje wat in de pook loopt en normaal aan de achterschakelaar zit 1.5 cm korter :fy1:argue:mad:.

                                                      Hoe kan ik dit nu oplossen? :puke

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 428)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.