Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,2E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2007 om 17:29 #17309677
Of kan ik hem eventueel zelf snijden. Koper? of bepaald dichtingsmateriaal?
Ik heb via het werk wel toegang tot industrieel dichtingsmateriaal (james walker)Geert
12 september 2007 om 19:49 #17309678Alles kan, je kan zelfs de oude er weer tussen proppen met wat uitlaatpasta, wel de goede gebruiken en niet gun-gum of zoiets.
Persoonlijk bestelde ik hem liever via de Dealer.
23 september 2007 om 13:21 #17309679hallo,
Ik heb een rekord 2.2e met het injectie gebeuren van een 2,0e
alleen heb ik nu een 4 polige stekker waar na mijn schema’s
het contact de startmotor de toerenteller en de brandstofpomp opzit.. ik heb alles aangesloten maar start motor gaat heel moeizaam rond, (de accu is geladen) heel ooit slaat de auto aan, maar blijft niet lopen..heb de kop wel laten reviseren..mijn vraag is eigenlijk is die 4 polige stekker nodig..? een van welk
type manta komt dit..hoor dat mensen vaak maar een 3 polige stekker hebben..na mijn weten zit alles goed..maar geen resultaat..iemand dit vaker gehad? of wat zou ik kunnen doen?
Groet Rop
23 september 2007 om 20:36 #17309680de 2200 heeft een 4-polige stekker vanwege 1 simpele reden, het is net als de 2.0E een LE-jetronic systeem, dus wordt ook met dezelfde kleuren en aantal draden aangesloten met de uitzondering dat de 2.0E de groene draadaansluiting bij de compueter heeft zitten en de 2200 de groene aansluiting extra bij de 3 bekende draden heeft, 3 +1 = 4 , vandaar dat dus die stekker 4 aansluitingen heeft.
Dat hij moeizaam ronddraait, kan daarmee te maken hebben, maar het kan ook zijn dat je ontsteking 180° verkeerd staat, of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan, dat dus in het geval van een onsteking van een 2.2 (met magneetspoel ipv. contactpunten)
23 september 2007 om 21:11 #17309681aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..
in ieder geval alvast bedankt! morgen post ik weer..
Groet
24 september 2007 om 15:32 #17309682Origineel gepost door Rop
aahzo..hij wil inderdaad wel aanslaan maar als ik de sleutel loslaat dan slaat die weer af..dus moet nu de ontsteking 180 graden draaien..Morgen ga ik het proberen..Beter lezen :vertag
Origineel gepost door henk 400rr
… of en dat is in het geval dat hij blijft lopen als je de sleutel vasthoud en afslaat zodra je hem loslaat, dat is vaak een kenmerk dat je bobinespanning te laag is, daar moet dan wel 12V op staan,..25 september 2007 om 09:29 #17309683hij doet het!!!king::thumbup:P:o:D
dank u!
25 september 2007 om 09:42 #17309684Origineel gepost door Rop
hij doet het!!!king::thumbup:P:o:Ddank u!
:D
25 september 2007 om 09:53 #17309685thanx to my friends..:thumbup:thumbup
26 september 2007 om 20:12 #17309686hee henk400 thanks mijn c kadett coupe heeft nu de 2.2 er in en loopt goed dus bedankt:thumbup
27 september 2007 om 20:50 #17309687Dat zit wel goed, mooi dat de tips hier wat bruikbaar zijn.
3 november 2007 om 13:05 #17309688Hoy,
In m’n GT zit een 2.2 blok+kop, echter wel met een L jetronic (geen Le).
De inlaatbuis en gasklep is evenwel LE jetronic materiaal.Vraagje , op de Le jetronic gasklep zit aan de kant van de motor een inlaatbuisje voor water en onderaan ook eentje.
Als ik hierin blaas lijken deze alle twee gewoon toe te zitten???
Wat is eigenlijk de functie hiervan en waarop zijn die twee buisjes aangesloten in de originele configuratie (rekord E).Ik ken de L en LE jetronic elektrisch vrij goed, maar hierover vind ik nergens iets terug?
Bedankt alvast
Geert
5 november 2007 om 18:14 #17309689verwarming van de inlaatlucht:)
12 november 2007 om 21:54 #17309690Origineel gepost door henk 400rr
Was heel wat werk, ik hoop dat dit een beetje klopt en duidelijk is, 1 stekker kon ik zo 123 niet verklaren.nr 12 staat bij boordcomputer (zie k nu pas)
volgens mij heb k die stekker nog in de motorruimte los liggenis dit een soort boordcomputer die ik een beetje vergelijken kan met die van een calibra/omega/vectra??
benzine verbuik etc etc??
dit lijkt me wel een leuke optie om te hebben..
nu t volgende hoe kom je in gods naam aan zo’n display???27 december 2007 om 14:09 #17309691AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb mijn 2.2 in mijn ascona gebouwd.
alles ging goed tot ik heb moest starten.
hij vonkt er komt benzine voor maar niet bij de bougies.
hij slaat dus niet aan.:(
waar zou ik dit moeten zoeken?:hmmz
hij is lopend uit de record gebouwd.
ik heb de 4 polige stekker aangesloten zoals beschreven.:vertag
alleen bij de 2e stekker die loos zou moeten zijn zit een bruine draad, zou ik die aan massa moeten leggen?
stekker a zou toch gewoon los kunnen blijven?31 december 2007 om 16:25 #17309692AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb de stekker a ook aangesloten en nu is alles 100%!
dus scheinbaar allebei ( a en B) aansluiten.
verder geen problemen gehad.
thanx voor dit handige toppic.:wors11 maart 2008 om 22:07 #17309693even terug komend op het verhaal bovenin.
dit is super..
ik rij zelf met een 1.6 s ascona A 1973 en wil een grotere motor.
er werd mij al geadviseerd een 2.4 uit een omega A te kiezen.
zodat de verdere aandrijflijn origineel kan blijven.
geld er voor deze ombouw een zelfde soort verhaal.
12 maart 2008 om 18:06 #17309694Daarvoor geld dit topic: –>klik hier<–
16 april 2008 om 19:51 #17309695Hoi, eerste post hier…
Ik ben bezig een Kadett coupe te reanimeren. Heb het als project gekocht een aantal jaar geleden en ben onlangs begonnen met opbouwen. Er ligt een 2.2e in.
Gisteren voor het eerst een startpoging gedaan, startmotor draait rond en bougies vonken. Met een beetje hulp van een vleugje remmenreiniger wilde de motor zelfs aanslaan!
Maar nu komt het, ik krijg geen spanning op de blauwe draad bij brandstofpomp dus ook geen benzine. Nou zie ik bij stekkerblok A en B geen blauwe draden, ook niet bij het stuurrelais. Alleen groene… Van waar krijgt de brandstofpomp z’n spanning?
Ik zal nog even een paar foto’s posten.
Groet,
Vyv16 april 2008 om 20:08 #17309696De felblauwe draad heb ik zelf even getrokken en wordt in het interieur verbonden met een groene. Dus de drie groene van de connector komen weer aan bij een groene.
Komt de brandstofpomp spanning van een van deze connectors of van het stuurrelais. Maar op het relais zit ook geen blauwe draad :hmmz
3 juni 2009 om 15:35 #17309697Die leerloop en leerloopsteller moeten die aangesloten zijn?
Want ik heb hier alleen de leerloop kast liggen en niet de leerloopsteller.Ik zit nog steeds met het probleem van niet starten, na een tijdje stil te hebben staan wil hij wel een stootje geven maar bij eenmaal door starten geeft hij geen mesjogge.
Alle kabels nagelopen, andere computer kast maar nog steeds niets.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen king:
25 april 2012 om 13:28 #17309698Wat een info :wors
Heb bijna een complete 2.2e met 5-bak in de schuur en wil kijken dat hij zsm in de Rekord komt. Alleen is dit nu nog een 1.7n. Gaat die 2.2 een beetje passen bij de 1.7 achteras of is het beter een wat dikkere te nemen? Heb geen zin aan gebroken as na het verlaten van een rotonde.
8 maart 2013 om 19:21 #17309699was wel eens benieuwd welke gaskabel er gebruikt werdt
bij een een inlaatbuis van 2.2 in een manta B.10 maart 2013 om 14:44 #17309700jah! ik ook! :thumb
22 juni 2013 om 12:19 #17309701ben opt moment ook bezig om een 2.2 uit een monza in de manta te leggen,
heb het hier even doorgenomen, echt mooi uitgelegt, dank hiervoor
ik ga eens even proberen of ik het met deze tips inorde krijg :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.