Forumindex › Forums › Techniek › Cih › alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2009 om 16:51 #17310262
Krijg je de Cabrateur hier echt weer helemaal schoon meE?
Gr Bennie
origineel gepost door henk 400rr
nee, daar is zo’n speciale carburateur reiniger voor,.Dit bijvoorbeeld:
10 oktober 2009 om 15:54 #17310263nee… als je de carburator helemaal schoon wilt hebben moet je ze ultrasoon reinigen.
26 oktober 2009 om 21:05 #17310264Hangt ervan af hoe smerig hij is en hoe lang deze niet gebruikt is, in veel gevallen is de carburateurreiniger genoeg, maar soms ook niet.
26 november 2009 om 12:53 #17310265origineel gepost door Redmanta84
Gisteravond mijn nieuw ingebouwde 2.0CIH blok, met de 40DCOE webers voor het eerst aan het lopen gebracht. Zie de filmpjes. De eerste keer starten, dus nog zonder enige afstelling, en we hadden de rest van de uitlaatlijn niet gemonteerd, alleen het uitlaatspruitstuk :P .Is dat normaal/gezond dat er ook vuur uut de inlaat komt?:wtf
24 maart 2010 om 20:58 #17310266Heb ook iets inelkaar geflanst moet het alleen nog even netjes afwerken..
Mocht iemand nog verbeter punten zien zeg het dan. dan kan ik het nog aanpassen
voor ik het op mijn blok monteer.Gr
24 maart 2010 om 21:18 #17310267Ziet er netjes uit hoor. Zo gauw geen commentaar.
Tip, test het volledig kunnen sluiten van de gaskleppen goed. Was bij mij een probleem. Je krijgt m dan nooit goed stationair lopend.Alleen een vraagje, waar heb je het gasstangensetje vandaan? En weet je of deze ipv op je solexen(?) ook op een weber past?
24 maart 2010 om 21:47 #17310268Gashandel zat bij een partij dubbele carb. die ik gekocht heb.
Hij is bedoelt voor 1 dubbel carb. maar heb hem aangepast voor 2 dubbele.
Weet zo dus ook niet of die op webers of dollorto’s past.Zal morgen eens goed kijken of bij bijde de gaskleppen goed sluiten.
Gr
28 maart 2010 om 17:44 #17310269Zow, clean.
28 maart 2010 om 19:20 #17310270Ik heb de mijne net klaar:thumbup
Een 2.4 met gesmede zuigers(Wiseco),cat cam 312,45 weber en uiteraard alles nieuw.28 maart 2010 om 19:25 #17310271Wauw, dat ziet er goed uit!
Alles nieuw…. ik kan me niet beginnen voor te stellen wat dit geintje gekost heeft :cool:
Maar dan kun je er weer ff mee vooruit! :thumbup31 maart 2010 om 20:36 #17310272hallo.
heb net bij hein z’nw ebers over genomen incl spruistukken voor 20.
maar ik zit even te zoeken welk thermostaathuis ik nou nodig heb,
wanneer zijn het korte wanneer lange spruitstukken?maten ca?
of zijn e rook type’s waar bij je eht origineel kan laten zitten?want als ik hem er zo voorhang,moet het gewoon kunnen geloof ik.gr mike
8 mei 2010 om 15:01 #17310273ik wil zelf een luchtfilter box maken voor op de webers, er is vast wel iemand die dit gedaan heb en mijn uitleg kan geven over how to build??
welke spullen heb ik nodig
moet die box een speciale inhoud hebben?
5 juni 2010 om 17:14 #17310274origineel gepost door henk 400rr
Origineel gepost door Ruud B
*schopje*Ik wil graag 40-webers op een 2.0E hebben.
Een paar vragen:
– als je het oorspronkelijk inlaatspruitstuk (is NIET van 2.0E) weghaalt lijkt er nog de steun van het uit laatspruitstuk in de weg te zitten. Kan dat?Klopt er zit zo’n voorverwarmings gedeelte op zo’n spruitstuk van een S/N serie, daarom kan die ook neit gebruikt worden, het is of een spaghettie of een origineel “E” spruitstuk
– Webers en spruitstuk heb ik gekocht op MP, zit helaas geen gas-kabel-set bij. Ik begrijp dat er meerdere oplossingen mogelijk zijn, wat is het beste en waar haal je die?
Ik maak ze meestal zelf, het simpeltste is een soort van brugje te maken tussen de 1e en 2e carburateur waarbij je de gaskabel op zo’n plaats zet da je weer gas kan geven, de kabel gaat dan zo’n beetje over het midden van het kleppendeksel, je kan ze ook kopen en dat kost ene paar centen, maar dan ben je er ook van af, de vraag is dan even of je ook een excoot als gaskabel hebt of een vrij gemakkelijk verkrijgbare gaskabel, stel dat hij knapt, moet je ook weer wat anders hebben.
even inhaken op het spruitstuk verhaal.
ik heb met mijn dubbele solexen wel het originele s spruitstuk.
zit een plaatje opgemaakt dit werkt goed!5 juni 2010 om 17:18 #17310275hallo,
ik heb last van te warme lucht bij mijn carbs.
nu lees ik over een soort kast erover, hoe kom ik aan dergelijke kast zodat ik een slang kan leggen naar voor in het front?
en is dit een oplossing die het vermogen ten goede komt?
18 juni 2010 om 18:07 #17310276Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?
Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?
Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden
20 juli 2010 om 07:19 #17310277Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?
En kun je beter kieze voor Weber dan Solex
vanwege het gemakkelijker afstellen ?Greetz,
Bear19 september 2010 om 13:47 #17310278weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoe
13 oktober 2010 om 15:39 #17310279persoonlijk zou ik de benzine toevoer op je carburateurs een kwartslag draaien, dan loopt die mooi in één lijn door.
gr dennis18 oktober 2010 om 14:31 #17310280iemand toevallig nog een setje mengbuizen maat F16 voor dcoe webers over?
15 november 2010 om 20:12 #17310281Misschien een domme vraag. Kan ik de ontsteking van een 1600s overbouwen op een 2400 die ik op webers wil leggen?
Alvast bedankt!
15 november 2010 om 20:25 #17310282origineel gepost door c-dett16v
hallo,ik heb last van te warme lucht bij mijn carbs.
nu lees ik over een soort kast erover, hoe kom ik aan dergelijke kast zodat ik een slang kan leggen naar voor in het front?
en is dit een oplossing die het vermogen ten goede komt?
Dat noemen ze een “Airbox” een pasklare oplossing moet je toevallig ergens tegen het lijf lopen, dwz. iemand die dit maakt, er zijn ook wel bedrijven voor te vinden of iets pas maken, dat kan ook of dus zelf aan de slag.
Dit alles valt en staat wat je doel hiermee is, wil je echt het max. uit de motor, dan is zo’n kast wel aan te raden om de laatste oneffenheden eruit te halen.
Is het “puur show en wat go” en heb je voor de rest niet veel gedaan om de max eruit te halen, dan heeft zo’n kast weinig toegevoegde waarde.
In zo’n geval kun je dan beter een dikke slang leggen vanuit je front om zoveel mogelijk koelere lucht erheen te krijgen.
Laatste toeveoging, de kast zit nog steeds rondom de inlaat van je carburateurs, niet om alles heen.
Je kan ook nog een hitteschild aanleggen of de uitlaat met hittetape behandelen als je bang bent voor “vapourlock”15 november 2010 om 20:32 #17310283origineel gepost door asconadriver
Er is hier sprake van kelken. Maar ik ben liefhebber van open luchtt filters zoals bij K&n. Omdat ik van gedachte ben, dat de stof in de lucht toch ook mee naar binnen gaat in de motor. Is dat niet slecht voor de motor?Nuja, dat is eigenlijk niet echt mijn vraag die ik wou stellen. Lange of korte kelken zouden dus een invloed hebben op de motor. Maar met open luchtfilters heb je geen kelken. Wat is dan het invloed van openluchtfilters op je motor?
Ik weet ook dat er hoesjes bestaan om over kelken te plaatsen. Maar dat is dan gewoon om dat stof tegen te houden
Er is niks slechters dan geen luchtfilter voor je carburateurs te plaatsen, wat je bedoelt met open luchtfilter, is gewoon een luchtfilter.
Geen kelken plaatsten heeft enig slechter effect op de motor dan met, dit is meer omdat de luchtstroom niet meer lekker de venturi’s ingaat. De vraag of dat merkbaar is, welnee, op een bank wel, in de praktijk kan het erg meevallen.
Nogmaals, alles valt en staat wat je ermee gaat doen en of je de max eruit wil halen of gewoon voor de lekkere sound.
Het is mooier en makkelijker dat ze erbij zitten, maar als je verder geen spannende dingen doet aan je motor, dan zal in de praktijk het verschil verwaarloosbaar zijn.
Sokjes over de kelken plaatsen is ook gewoon een type luchtfilter, warschuwing is wel dat je die regelmatig moet vervangen, wacht je te lang en ze worden te vettig dan kan dit een erg brandgevaar worden, er zijn voorbeelden genoeg die met deze types filters na een backfire met een uitgebrande motorruimte kwamen te zitten.
15 november 2010 om 20:38 #17310284origineel gepost door Bear79
Wat is het verschil tussen DCOE & DCOM ?
En kun je beter kieze voor Weber dan Solex
vanwege het gemakkelijker afstellen ?Greetz,
BearHet verrschil tussen de Weber DCOM en DCOE is het type acceleratie pomp, de ene werkt met een zuigertje (DCOE), de andere met een membraan (DCOM).
De beste keus voor vlakke dubbele carburateurs is momenteel Weber, dit omdat hier vrij veel voor te krijgen is en qua afstelling dit een vrij gemakkelijke carburateur is, daarnaast kan je vrijwel overal terecht met deze carbs.
Solexen waren altijd standvaster, maar moeilijker te bereiken voor afstellen en momenteel is er bijna niks meer voor te krijgen.
Weber is mijn 1e keus, dan als 2e de Dellorto, die werden nog wel eens bij Alfa’s gebruikt en daardoor is er nog wel wat voor te vinden, voor Solex wordt dat al vrij moeilijk.
15 november 2010 om 20:39 #17310285origineel gepost door kiyamizio
weet iemand een basic sproeier bezetting voor een stock 2.0s met dubble 40dcoegeen idee, verschilt per motor.
15 november 2010 om 20:40 #17310286origineel gepost door Protech
Misschien een domme vraag. Kan ik de ontsteking van een 1600s overbouwen op een 2400 die ik op webers wil leggen?Alvast bedankt!
Ja, dat kan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.