Algemene info Opel Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Algemene info Opel Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208079
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    Algemene info Insignia

    Motorenaanbod
    Benzine
    – 1.6 115PK
    – 1.8 140PK
    – 2.0 TURBO 220PK –> optie adaptive 4×4
    – 2.8 V6 TURBO 260PK –> standaard adaptive 4×4

    Diesel
    – 2.0 CDTI 110PK
    – 2.0 CDTI 130PK
    – 2.0 CDTI 160PK

    Loop van 2009

    Benzine
    – 1.6 TURBO 180PK
    – 2.8 V6 TURBO OPC 350PK –> standaard adaptive 4×4

    Diesel
    2.0 CDTI ECO FLEX 160PK –> 135gr/KM (onder voorbehoud)
    2.0 CDTI 190PK –> optioneel adaptive 4×4
    2.9 CDTI 250PK –> standaard adaptive 4×4

    later wat meer info etc.

    #17449720
    .B4R7.
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 1297
    Lid sinds:
    3 August 2007

    ik hoorde een hele tijd geleden dat er ook een geblazen 1.4 komt?
    weet alleen zelf niet of dat t lang gaat houden in n zware auto maarja..

    Corsa B 1997 X14XE binnenkort C20NE

    #17449721
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    denk het niet. de 1.6 vind ik al vrij zwak

    vind het een beetje dom van opel om zo’n zwakke motor aan te bieden.
    Bij de omega B2 is de 2.0 16v al geschrapt omdat hij te zwak was voor zo’n zware auto.
    En als 136pk voor een auto van 1500kg te weinig is, dan moet 115pk van die 1.6 al helemaal te zwak zijn toch?

    #17449722
    Astraman
    Bijdrager
    • Topics 84
    • Reacties 2529
    Lid sinds:
    14 July 2004

    Kweet niet hoe je erbij komt maar de reden dat de 2.0 16v geschrapt is kwam niet omdat ie te zwak was. Een 2.0 16v is een best goed te rijden auto, die motor heeft echt geen moeite met zo’n auto. Er is zelfs een 2.0 8v geweest. De reden dat die 2.0 eruit ging was omdat het blok niet meer gemaakt werd, en de 2.2 is daarvoor in de plek gekomen met 8 pk meer.

    Het is 1+1 om je in te denken dat het geen snelheidsmonster gaat worden maar het is om die vanaf prijs te drukken en sommige hoeven nou eenmaal geen race monster.

    #17449723
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    hmm, meende dat ergens gelezen te hebben.

    begrijp me niet verkeerd, de 2.016v is een sterke motor, alleen persoonlijk vind ik hem te zwak voor zo’n zware auto. Dan lijkt me 115 pk voor zo’n auto nog minder. Laat staan een 1.4

    #17449724
    Astraman
    Bijdrager
    • Topics 84
    • Reacties 2529
    Lid sinds:
    14 July 2004

    Mja persoonlijk vind ik dat ook, als je een dikke bak hebt moet ie ook een beetje gaan, maar jij en ik zullen die 1.6 ook links laten liggen denken, maar voor een lease rijder die thuis de oprit oprijdt van de snelweg en er 50 km verder op de cruise control weer afduikt om hem bij z’n werk te parkeren is het meer als zat natuurlijk.Je moet bedenken dat heel veel mensen een auto tegenover velen hier alleen als vervoermiddel zien. Die 1.4 gaat wss een turbo ala. VAG TFSI motor worden. Persoonlijk vind ik dat juweeltjes, net als de OPC 1.6 die er ook in komt. Betrouwbaarheid zit wel goed want de turbo is op diesels en zelfs vrachtwagens echt wel een betrouwbare booster gebleken.

    Maar over basis motoren, ik heb in Oostenrijk een 1.4 Astra H gereden als leen-auto, en dat rijd op vlakke weg wel relaxed maar is in de bergen echt te weinig en ik vond um ronduit lawaaiig, ik snap ook niet dat zo’n auto daar bestaansrecht heeft. Ik zou er doodmoe van worden maar in Nederland zou ik er wel mee kunnen leven. Meestal is een variantje daarboven de beste keuze. Net wat meer pk’s en vooral nm’s waardoor het net wat soepeler loopt allemaal.

    Ik denk persoonlijk dat de 1.8 het best verkocht zal gaan worden en natuurlijk heel veel diesels, alleen heb ik vernomen dat de diesels het echt afleggen tegen de VAG en PSA diesels, kan echt niet meer. Word tijd voor goeie nieuwe diesels. Wrom kopen ze die niet gewoon bij Mercedes in ofzo.

    #17449725
    Jigsaw
    Bijdrager
    • Topics 48
    • Reacties 669
    Lid sinds:
    9 April 2007

    oke ik snap je punt.
    die 1.6 zou ik ook niet aan beginnen nee. Ik denk dat de 1.8 de tussenweg is. Zo is het eigenlijk altijd geweest in dat segment. de 2 liter had meer power maar zoop wat meer, de 1.6 minder power maar was zuinig. De 1.8 is eigenlijk altijd de perfecte middenmaat geweest. Ik denk ook dat deze samen met de diesels het best verkocht gaat worden, mede ook door het ontbreken van een atmosferische 2.0 liter motor. Ik denk namelijk niet dat jonge mensen met een gezin op een turbo motor zitten te wachten :agent ofja, jonge misschien wel, ouderen niet

    #17449726
    guyke
    • Topics 3
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    28 July 2008

    Vergeet de 16 die gaat langs geen kanten vooruit. Wat betreft die 2.8 V6 is GEEN opc en is geen 350 pk maar 306. Hoe weet ik dat wel ben vanaf de opstart mee bezig in Rüsselsheim heb reeds met alle motoren gereden en vergeet het onder de 2.0 liter maar dan gaat dat spel niet vooruit. Ondertussen is ook de caravan vrijgegeven voor verkoop.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.