Alarmisten gaan spontaan knipperen!

Forumindex Forums Modellen Tigra Alarmisten gaan spontaan knipperen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340418
    Eric Nuiten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 March 2017

      Beste Allemaal,

      Ik heb zojuist de waterlekkage in mijn tigra beschreven. Sinds kort speelt er nog een akkefietje namelijk dat de alarmlichten spontaan gaan knipperen. Ik zal de verschillende momenten dat het voorkwam zo goed mogelijk beschrijven.

      Auto staat op slot buiten het vriest. Alarmlichten knipperen om 04.00. Ik open en sluit de auto met de afstandsbediening en het stopt. Vijf minuten later begint het weer. Het houd maar niet op en besluit de auto niet op slot te doen. Dat werkt! Geen knipperende lichten meer. De dag daarop met de auto gereden en nergens last van. De volgende dag rond 17.00 uur weer als de auto op slot staat gebeurd het zelfde. Auto weer open gelaten. Dag daarop auto laten uitlezen bij Opel maar geen storing gevonden! Ik was wel verbaasd. Na een week rust gebeurde gisteren het volgende: bij het omdraaien van het contact en starten begonnen de alarmlichten weer te knipperen. Auto uitgezet lichten gestopt. Uiteindelijk heb ik de zekering van de alarmlichten verwijderd om te kunnen rijden.
      Wat is hier aan de hand? Heeft iemand een tip zodat ik gericht kan zoeken?

      #18340506
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hallo Eric,

        Welk jaar is de Tigra? Indien een nieuwer model is het mogelijk dat het een schade auto is geweest.

        Bij veel nieuwe auto’s gaan de alarm lichten automatisch aan bij hard remmen/afgaan van de airbag.

        Vaak kan de garage dit resetten.

        Als het een oud model is waar aftermarket centrale vergrendeling of alarm ingebouwd is zou ik het daarin gaan zoeken, gezien deze modellen een ouderwetse aan/uit knop hebben voor de alarmlichten

        Een derde optie is dat het een auto met alarm is waarvan de claxon kapot is. dat dus simpelweg je alarm afgaat als de lampen beginnen te knippen. Dit laatste lijkt me echter vrij zeldzaam. t kan echter wel gezien het gebeurd bij gesloten auto.

        M.v.g.
        Tom Beentjes

        #18340579
        Eric Nuiten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 March 2017

          Hallo Tom,
          Allereerst dank voor je reactie!
          De Tigra Twintop is uit 2005 met nu ca 97000 km op de teller. De geschiedenis van de auto heb ik goed kunnen achterhalen en het lijkt me geen schade auto.De problemen begonnen met het sluiten van de kap. Hoewel die prima sluit reageerden de oranje lichten niet meer als teken van beëindiging van het sluiten van de kap. Diezelfde nacht gingen de alarmlichten knipperen. Nu is het zo dat ik zekering nr 1 er uit heb moeten halen om geen constant knipperende lichten te hebben.Waar zit de storing? Vocht in de relaiskast? Alle tips zijn welkom.
          Vriendelijke groet,
          Eric Nuiten
          P.S Ik heb de auto laten uitlezen bij een Opel dealer en die konden niks vinden!

          #18340592
          warhamstr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2009

            Zit er een schakelaar of iets dergelijks die er voor zorgt dat lampen knipperen als kap gesloten is? Zit daar misschien een storing/vocht in?

            #18340594
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Zeker opel dealer uitlezen bcm alarm codes en niks te vinden? Neee.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.