Al jaren problemen met koelvloeistof niveau

Forumindex Forums Modellen Astra Al jaren problemen met koelvloeistof niveau

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239602
    Dare
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2009

      Beste Opel collega’s
      Ik wordt een beetje moedeloos van mijn Astra H 1.7 CDTI uit 2006, ik merk dat het koelvloeistof vaak onder niveau is. Ik moet meestal om de 2 maand iets bijvullen, inmiddels zijn al 3 koelvloeistof rubber slangen in mijn auto vervangen. 2 keer heb ik mijn Astra moeten afslepen omdat de koelvloeistof er direct weer uitliep. Door direct te stoppen is de motor gelukkig niet oververhit geraakt. Verder is mijn auto top maar het voelt niet lekker dat er misshien weer een slang begeven.

      Kan het systeem de overdruk niet kwijt waardoor er een slang kapot gaat? Hoe controlleer ik of via de koelvloeistof dop de overtollige druk geloost wordt? En moet ik nu preventief alle slangen in 1 keer laten vervangen, zou dit helpen?

      #17899889
      camper
        Lid sinds:
        25 December 2011

        is dekop niet kapot
        want dan bouwd hij ook druk op

        #17899892
        Dare
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 August 2009

          Ok de cilinderkop? Hoe test je zoiets?

          #17899891
          kaneelschep
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2004

            een garage kan een druktest met de kop doen om scheuren of lekkages te vinden.
            zie bijv mijn 2e google resultaat :jerry
            http://www.motorenrevisie-deckers.be/MOTORENREVISIEDECKERS/NL/motorenrevisie/cilinderkop/druktest/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #17899890
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Toen de koelslangen zijn vervangen, Was er ook getest of de slangen wel kapot waren. Want het kan natuurlijk ook zijn dat je marters hebt die steeds jouw koelslangen kapot bijten. Heb je de auto toevallig regelmatig bij een bosachtig omgeving staan. Hier in Limburg zijn er plaatsen waat dit vaak voorkomt. Dit kan te voorkomen door een antimarter apparaat te installeren.

              Succes met je koelstofpijl probleem.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.